Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Hjemmeservice og dårligt helbred

Recommended Posts

snoozz
Skrevet (redigeret)

Hej hvad vi tro det koster, hvis jeg ringer til et hjemmeservice.virma, og siger de skal gøre et helt hjem helt rent, fra top til bund, og fjernet alt, (vi taler nogk 1000 dåsker (som de dog kan få pant på efterfølgende hvis de gider) men vaske gulve, fjerne sprutflasker, rense toilettet, vandhanen måjeg nok lige have en VVSer på. Vi snakker 40 m2.

JA fjerne en mase skarald, og vaske gulver, støvsuge og vaske, kommer nok til at tage en del timer tror jeg.

Hvad trror i det vil koste? Jeg er deværre så handicappet at jeg ikke kan gøre det selv...!

Tror i 10.000 kr er nok hvis jeg spørger sådan et firma imorgen ?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Det bedste svar, det må vist være: 'Ring og spørg!' 😉

Jeg vil ikke lægge reklamelignende links ud her, så du får lige et fra mig i en pb. 🤘

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Nuke the entire site from orbit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

du er førtids pensionist det kan du sgu få gratis af kommunen 

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, stig6499 skrev:

du er førtids pensionist det kan du sgu få gratis af kommunen 

Ingen pensionister, hverken førtids- eller folkepensionister får gratis rengøring medmindre de er blevet visiteret til det, og det bliver de kun hvis de ikke er i stand til, at gøre det selv.

Men hvis snooz er så dårlig, at han ikke selv er i stand til, at gøre rent, så er det absolut ikke utænkeligt, at han er berettiget til hjemmehjælp.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg ER førtidspensionist. Men det har aldrig været på tale at jeg skulle have hjemmehjælp.

I det hele taget bryder jeg mig ikke om fremmede i mit hjem, især fordi det er så lille at jeg ikke bare kan "låse private ting" inde i et rum hvor der ikke kommer gæster.

Så ALT ligger jo fremme.

Selv da jeg lige var kommet hjem fra kræftbehandling, men stadig skulle have tilset sår, så skulle der komme en sygeplejerske fra kommunen og "se til det" i en periode hver dag. Hun kom 1 dag. Men hun var så inkompetent at jeg kunne gøre det bedre selv. Fx tog hun kun helklæbende plastre med, og det er det sidste man skal sætte på et brandsår (basal viden for alle !).

Så jeg ender nok med at gør det hele selv, selvom det som nok ville tage et par timer for et prof firma, for mig kommer til at tage ugevis, da jeg ikke er ret mobil. Noget med at sidde på numsen på gulvet og vaske det manuelt plet for plet... osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
Skrevet (redigeret)
On 22.6.2020 at 00:21, Entrelac skrev:

Ingen pensionister, hverken førtids- eller folkepensionister får gratis rengøring medmindre de er blevet visiteret til det, og det bliver de kun hvis de ikke er i stand til, at gøre det selv.

Men hvis snooz er så dårlig, at han ikke selv er i stand til, at gøre rent, så er det absolut ikke utænkeligt, at han er berettiget til hjemmehjælp.

mine forældre får gratis rengøring de er pensionister , min mor kan godt gøre rent men min far kan ikke , så de har åbenbart ment at de kan få gratis rengøring 

Redigeret af stig6499

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 48 minutter siden, stig6499 skrev:

mine forældre får gratis rengøring de er pensionister , min mor kan godt gøre rent men min far kan ikke , så de har åbenbart ment at de kan få gratis rengøring 

Luksus i den kommune.

Ellers plejer det lyde sådan

Praktisk hjælp, der f.eks. kan være hjælp til rengøring, tøjvask eller indkøbsordning.
Som udgangspunkt kan du ikke få hjælp til rengøring i hjemmet, hvis du bor sammen med en rask ægtefælle eller pårørende.

Du kan få hjælp til rengøring af daglige opholdsrum svarende til en bolig med stue, soveværelse, køkken, bad og entré (ca. 65m2).

Den praktiske hjælp ydes som udgangspunkt hver anden uge. Du skal selv betale for miljøvenlige rengøringsmidler, støvsuger, klude, spande m.v.

Vi tilstræber, at der kommer så få forskellige medarbejdere som muligt og hjælper dig, men vi vægter hensynet til, at du får den fagligt set bedste hjælp højere end hensynet til, at hjælpen leveres af de samme medarbejdere.

Det hensyn vil især være aktuelt, hvis du har flere eller komplicerede sygdomme eller modtager meget hjælp.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 minutter siden, Terence skrev:

Luksus i den kommune.

Ellers plejer det lyde sådan

Praktisk hjælp, der f.eks. kan være hjælp til rengøring, tøjvask eller indkøbsordning.
Som udgangspunkt kan du ikke få hjælp til rengøring i hjemmet, hvis du bor sammen med en rask ægtefælle eller pårørende.

Du kan få hjælp til rengøring af daglige opholdsrum svarende til en bolig med stue, soveværelse, køkken, bad og entré (ca. 65m2).

Den praktiske hjælp ydes som udgangspunkt hver anden uge. Du skal selv betale for miljøvenlige rengøringsmidler, støvsuger, klude, spande m.v.

Vi tilstræber, at der kommer så få forskellige medarbejdere som muligt og hjælper dig, men vi vægter hensynet til, at du får den fagligt set bedste hjælp højere end hensynet til, at hjælpen leveres af de samme medarbejdere.

Det hensyn vil især være aktuelt, hvis du har flere eller komplicerede sygdomme eller modtager meget hjælp.

ja hurra for Århus kommune 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja den var sgu ikke gået i Københavns kommune ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...