Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Ingen danske bilmærker?

Recommended Posts

snoozz

Hvordan kan det egenligt være at der ikke findes danske bilmærker? De fleste lande omkring os kan godt "finde ud af det". Saab, Vovlo, BmW, Mercedes, Aston Martin, Renault, Peugeot, Skoda, Fiat, og mange flere er tæt på os /europæiske,

Det eneste køretøj vi "har" er vel kildemoes cykler . og de er nok også importeret fra østen såmænd?

Der har lige været et par halvhjertede forsøg, med Nimbus motorcykler, og ellerten i 80´erne, men de er jo stort set forsvundet igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 11 minutter siden, snoozz skrev:

Hvordan kan det egenligt være at der ikke findes danske bilmærker? De fleste lande omkring os kan godt "finde ud af det". Saab, Vovlo, BmW, Mercedes, Aston Martin, Renault, Peugeot, Skoda, Fiat, og mange flere er tæt på os /europæiske,

Det eneste køretøj vi "har" er vel kildemoes cykler . og de er nok også importeret fra østen såmænd?

Der har lige været et par halvhjertede forsøg, med Nimbus motorcykler, og ellerten i 80´erne, men de er jo stort set forsvundet igen.

ha ha du skal vide vi danskere kan bare ikke finde ud af at lave biler , men jeg kan ikke forklare dig hvorfor , ellerten var sød , men direkte livsfarlig , nu har jeg ikke motorcykle kørekort , men hvis jeg en dag skulle vinde i lotto , det sker aldrig , så vil jeg da have en Harley Davidson eller en Nimbus eller begge dele 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvis jeg vinder i Lotto en dag (og mere en 40-50 kr), så vil jeg have mig en 5-gears Kreidler knallert (og en glubsk Rottweiler til at bevogte den)...!

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 3 minutter siden, snoozz skrev:

Hvis jeg vinder i Lotto en dag (og mere en 40-50 kr), så vil jeg have mig en 5-gears Kreidler knallert (og en glubsk Rottweiler til at bevogte den)...!

ok ja det med Rottweiler den er vigtig 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ja tror jeg har omkring 20-25 forskellige knallerter kørende et eller andet sted. Om de er røget til Polen eller bare Jylland ved jeg ikke.

Jeg havde engang en Puck maxi, som jeg med vilje gjorde så grim og let genkendelig som muligt. Anderøvssæde, og så maling i pink gul og sort og orange, bare sådan spredt over det hele på den.

Den fik jeg sjovt nok lov at "have i fred" ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Selv lænket til en lygtepæl med en tyk ankerkæde som man normalt bruger til store skibe  (færger) kan man ikke have en knallert i fred. Ikke engang hjemme i ens egen indkørsel !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
On 14.6.2020 at 15:46, snoozz skrev:

Du har faktisk svaret på dit eget spørgsmål. Der er så mange andre europæiske bilmærker, at der ikke er behov for et dansk bilmærke. Et dansk bilmærke ville skulle konkurrere med alle andre. Vi har heller ikke ekspertisen til at producere biler, så vi ville have behov for udlandets produktion alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
passiv
1 time siden, homofaber skrev:

Du har faktisk svaret på dit eget spørgsmål. Der er så mange andre europæiske bilmærker, at der ikke er behov for et dansk bilmærke. Et dansk bilmærke ville skulle konkurrere med alle andre. Vi har heller ikke ekspertisen til at producere biler, så vi ville have behov for udlandets produktion alligevel.

Jeg tror i 50erne 60erne blev fremstillet en dansk bil ved navet Hansen. 🚕

Den var alt for dyr i fremstillingen og var vist heller ikke for smart.

Jeg husker den for samlekort, om alverdens biler for børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Plejer vi netop ellers ikke netop at markedsføres med at være totalt hightech og kloge, udover at eksportere bacon?

Så burde vi da også kunne skrue en bil sammen, nu så mange andre (også mindre "kloge/bemidlede" lange end os selv er?

Fx Polen kan lave Lada, Tjekkiet kan (kunne) lave Skoda ? Var det ikke også Polen der lavede de 3-hjulede Trabant-biler, og Wartburg, og Yugo gg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

PAssiv biler for børn? De må vist højst køre i sådan nogle legetøjs-nogle som kører 2-3 km/t ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...