Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Forstuvet fod - eller brækket?

Recommended Posts

snoozz

Hej.

Hvordan kan man kende forskel på om en fod/ankel "blot" er forstuvet eller om den er decideret brækket (og derfor skal i gips eller lign)?

Jeg har "haltet" i 4-5 dage nu, uden jeg synes jeg mærker nogen forbedring i forhold til smerter.

Det kan måske også være et ledbånd der er revet over?

Smerten er klart værst når der er vægt på foden (altså man går eller står), men bestemt også mærkbar selvom man ligger/sidder.

Hvor længe tager sådan en omgang typisk ?

• Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ethanol-Erik

Nu har JEG ingen årelang medicinsk uddannelse bag mig - så ER det sagt!

Og da jeg jo ikke ved om der skulle være nogle fagfolk blandt de øvrige medlemmer af nærværende debatside, så vil jeg ærlig talt foreslå, at du opsøger en eller anden form for rigtig doktormand m/k... 🙂 

God bedring med fussen - så længe den stadig hænger fast på benet, så er der absolut håb forude! 😉

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg aner ikke en dyt om forstuvet eller brækket fod/ankel , men ledbånd der er sprunget , det ved jeg nået om , det har jeg prøvet 2 gange og det skal der ikke gøres en dyt ved , det vokser sammen igen af sig selv 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haha ja min fod sidder stadig fast på  resten af benet. Tror lige jeg giver det ugen ud, hvis jeg ikke mærker bedring så må jeg jo have fat i en form for læge af en art.

Bare pissesvært at komme til lægen når man ikke kan gå - og da slet ikke ned eller op af trapper !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men for satan hvor er det besværligt at slæbe på en ramme øller eller at hinke med en rom og cola eller Vodka/juice på et ben uden at spilde over det hele !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 38 minutter siden, snoozz skrev:

Men for satan hvor er det besværligt at slæbe på en ramme øller eller at hinke med en rom og cola eller Vodka/juice på et ben uden at spilde over det hele !

Var det ikke snart en ide at stoppe med alt det druk??

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...