Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Erpe

Dansk TVs dækning af COVID 19 epidemien

Recommended Posts

Erpe
Skrevet (redigeret)

Jeg har stadig svært ved at klare dansk TVs dækning. Nu så jeg så rent undtagelsesvis lidt på TV2 News, hvor de kom med en “sensationel” nyhed om, at man nu har fundet ud af, at epidemien spredes via “superspredere”. Man ved ifølge TV2 News ikke, hvem disse superspredere er. Men når Danmark ikke allerede har fået en ny opblussen af epidemien trods genåbningen, så skyldes det ifølge dem fraværet af superspredere i Danmark.

Derefter filosoferede de over, hvad en superspreder egentlig er uden dog at komme svaret nærmere. De fortsatte også med at fortælle, at ingen ved, hvem supersprederne er og lød som, at der var stor mystik om problemet.😀

For mig er det nu ikke særlig mystisk. For jeg tror ikke på, at supersprederne er personer med andre gener end os andre. Det er formentlig ganske almindelige mennesker. Jeg er ikke uenig i, at de eksisterer. Men forskellen må da bare være følgende:

1. En almindelig smittet er en person, der har begrænset kontakt til andre mennesker og måske hurtigt føler sig syg nok til bare at blive hjemme. Overholder en sådan person reglen om at holde afstand, så smitter vedkommende jo højst de mennesker, som vedkommende bor sammen med, og disse mennesker bliver formentlig hurtigt testet.

2. En superspreder er derimod en person, der er smittet, men ikke føler sig syg i de første dage. Vedkommende er udadvendt og elsker at feste sammen med mange mennesker. Så vedkommende tager i byen, til fester eller lignende og snakker festligt med en masse mennesket samtidig med, at vedkommende blæser på reglen om at holde afstand. Når vedkommende senere måske føler sig syg alligevel, så har vedkommende allerede smittet et stort antal mennesker.

Hvorfor kræver det pludselig store, dyre og langvarige undersøgelser at finde ud af den slags, der jo burde være logik for burhøns?🙂

Men at Danmark ikke har haft superspredere i maj måned viser efter min opfattelse intet. For personer med denne adfærd findes jo overalt. Der har bare været så få tilfælde indtil nu, at de potentielle superspredere endnu ikke er blevet smittede. Det er dog kun et spørgsmål om tid, før en af dem bliver det og så bliver til en rigtig superspreder. Derefter kommer den næste opblussen af epidemien.

Redigeret af Erpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...