Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Afliv din nabo !

Recommended Posts

snoozz

Ja mange har nok prøvet det:

Enten bor man et sted, eller der kommer en ny nabo til som:

- HAr høj musik dagligt og til efter midnat.

- Skrigende børn

- En hund der siger VOV døgnet rundt.

. og Finde selv på flere ... Men hvad gør man så ?

Det jeg leder efter er kreative idéer til IKKE at gøre noget decideret ulovligt, men alligvel give ham selv lyst til at flytte.

Umiddelbart er jeg kommet frem til at hænde chilipulver i noget vand og hælde det ind af hans brevsprække. Men flere forslag modtages gerne.

Selv at spille dobbelt så høj musik har ingen effekt... ! Får kun pigerne til at danse endnu mere !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Lige i dag har jeg faktisk været plaget af støjende naboer. To opgange fra mig bor der nogle inkarnerede AaB-ultras. Og når AaB spiller på udebane, mødes de tit og sidder 5-6 drengerøve i tyverne og råber og skriger højlydt ovre i en lejlighed. "Vi hader, vi hader, vi hader København!" eller "lå lå lå lå lå lå, lå lå lå lå lå lå, lå lå lå lå lå lå - lå lå, her kommer Aalborg BK!". Hold op de har larmet de sidste fire timer, først nu kvart i ti er de ved at falde lidt til ro. AaB spillede jo 1-1 mod Esbjerg i dag. Det er tilfældigvis AaB´s måske mest fanatiske ultras, der lige bor her rundt om hjørnet he he

Nå, den slags kan jeg dog leve med, da det trods alt er om dagen. Værre er når larmen er midt om natten eller tidligt på morgenen. Mine tidligere overboere var tre unge fyre først i tyverne, som kunne holde nogle gevaldige fester til kl. 3-4 om natten. Det var nogle gange belastende. De er dog flyttet nu. 

Da jeg boede i Kbh., havde jeg en overbo, der var fanatisk FCK´er, så han spillede altid højlydt FCK-sange. Og han var ikke særligt diskret, når han dyrkede lagengymnastik med sin dame. Der blev stønnet højlydt og man kunne høre det knirke he he

Det mest irriterende nabo, jeg har haft, var dog en alkoholisk grønlænder. Han var tit skidefuld og bøvet. Og en dag kom politiet, fordi han havde haft en lige så fordrukken grønlandsk kvinde på besøg. Og han havde vist gennembanket hende. Efter det hørte jeg ikke noget til ham. Mit gæt er, at han blev anholdt og kom i fængsel. Og så flyttede. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 7 timer siden, snoozz skrev:

- Skrigende børn

Det jeg leder efter er kreative idéer til IKKE at gøre noget decideret ulovligt, men alligvel give ham selv lyst til at flytte.

Umiddelbart er jeg kommet frem til at hænde chilipulver i noget vand og hælde det ind af hans brevsprække. Men flere forslag modtages gerne.

Selv at spille dobbelt så høj musik har ingen effekt... ! Får kun pigerne til at danse endnu mere !

Den rigtige måde er, at klage til boligselskabet. Og man skal fortsætte med at klage.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Entrelac, fik jeg ikke skrevet at jeg naturligvis har officielt klaget - flere gange. Uden effekt. Derfor jeg tænker i mere kreative baner.

Det er jo for så vidt fint nok at have 2 friske/vilde piger og hang til høj musik. Men så skulle han nok have lejet et bondegård ude på landet et sted, og ikke en lille lejlighed blandt en masse syge, ældre, handicappede, og andre mennesker som gerne vil have fred og ro, i al fald om natten og ikke kl 6 søndag morgen !

Licanone. Det kunne være meget sjovere hvis alle de FCK´ere flyttede til Brøndby og sang det samme ! ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Spil-tøsen

Nu ved jeg ikke hvornår de larmer, men det virkede for mig at tænde for højt musik når jeg står op... hvilket kl 5 og generelt lige gå op og ringe på... når jeg står op, for når de kan være trælse kan jeg også være det samme, og jeg er morgenmenneske. 

Den passivaggressiv metode jeg så nogle andre gøre var at fylde deres postkasse med efterladenskaber, det virkede i gamle dage, men i dag, bruger folk jo ikke postkassen til noget. 

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men en sidste løsning var at joine deres fest, og så efter 10 min invadere deres seng, bare fordi det er lavere når du ligger i støjen end hvis du ligger ved siden af og er træls over den 🙂 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Entrelac, fik jeg ikke skrevet at jeg naturligvis har officielt klaget - flere gange. Uden effekt. Derfor jeg tænker i mere kreative baner.

Det er jo for så vidt fint nok at have 2 friske/vilde piger og hang til høj musik. Men så skulle han nok have lejet et bondegård ude på landet et sted, og ikke en lille lejlighed blandt en masse syge, ældre, handicappede, og andre mennesker som gerne vil have fred og ro, i al fald om natten og ikke kl 6 søndag morgen !

Licanone. Det kunne være meget sjovere hvis alle de FCK´ere flyttede til Brøndby og sang det samme ! ;)

Præcis hvor mange gange har du klaget?

Nu kender jeg jo ikke dit boligselskab, men klagegangen plejer at fungere sådan, at når du klager over støj, så sender dit boligselskab et brev til den påklagede (den du har klaget over), hvori de skriver, at der er klaget over ..............., og så remser de op hvad konsekvenserne kan være hvis problemet fortsætter, i sidste ende opsigelse af lejemålet.

Hvis du så ikke klager igen sker der ikke mere.

Hvis der går lang tid, vistnok over 3 mdr. før du klager igen, så starter en ny klagesag.

Derfor bør du gøre det, at du noterer hvornår der er støj, dato og tidspunkt, og hvilken type støj.

Send en klage over støjen, og vent til du ved, at overboen har modtaget brev fra boligselskabet (mit selskab oplyser om dette), så klager du igen, hvis der altså er blevet støjet. Og sådan fortsætter du.

Dit boligselskab vil/bør oplyse dig om, at hvis problemerne fortsætter, og du fortsætter med at klage, så kan sagen ende i beboerklagenævnet, og dér kan du ikke længere være anonym.

Den slags klagesager kan tage lang tid, for alle lejere har rettigheder, også dem der støjer, min erfaring er, at det kan tage ca. 2 år før en støjende beboer bliver sagt op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 21 timer siden, snoozz skrev:

- Skrigende børn

har en underbo som har stue under mit soveværelse og han spiller meget højt TV at jeg bliver vækket om morgen og jeg er nød til at rykke min madrass ind i min stue for at tage en lur fordi han spiller højt TV for alle mulige tidspunkter om dagen også om aftenen. hvis jeg havde råd ville jeg gerne flytte i hus på landet væk fra naboer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Okay det lyder jo temmeligt omstændigt. øv. Måske nemmere bare at flytte selv - hvis man altså havde råd.

Men det er ikke kun TV-støj og musik (med også det). Det er smækken med døre, pigerne der SKRIGER. Så højt at man får ondt i ørerne. Tramper i gulvet (selvom det er ved siden af og ikke over mig). Ja find selv på mere der kan larme.

Dog skal du ikke forelske dig for meget i "drømmen" om et "bondehus på landet uden naboer".

Da mine eks skred var jeg nødt til at finde et andet sted at bo meget hurtigt, da jeg ikke kunne betale huslejen kun med min egen indtægt. Så endte jeg ude på landet, og der er godt nok mørkt.

Og så er det bare ikke fedt at nærmest købmand/by er ca 1 times gåtur væk, og taxaer findes stort set ikke.

Så kan godt være huslejen ser billig ud, men det opvejes af udgifter på anden vis.

Så bliv altid inden for bygrænsen. Behøver ikke være en storby, bare der som minimum er en købmand, og gerne en togstation - eller i al fald en bus til en togstation, så man kan slippe væk igen ;)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
Skrevet (redigeret)
For 16 minutter siden, snoozz skrev:

Okay det lyder jo temmeligt omstændigt. øv. Måske nemmere bare at flytte selv - hvis man altså havde råd.

Det er jo op til dig.

Det er min opfattelse, at de fleste, af dem der bliver klaget over, begynder at rette ind når de finder ud af, at det kan ende med en opsigelse af lejemålet og, at klageren ikke har tænkt sig, at give op.

Og du kan jo risikere samme eller lignende problemer det næste sted du flytter hen.

Redigeret af Entrelac

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jovist. På daværende tidspunkt var jeg dog ikke så klar over en lejers rettigheder som jeg er nu.

At hele egendommen er til salg, betyder eksempelvis ikke at lejekontrakten ophører når og hvis der findes en ny ejer.

Det er heller ikke lovlig for udlejer fx at sige "nu er min søn snart teenager, så han har brug for sin egen del af huset".

Der skal alvorligere ting til, som at man fx ikke betaler husleje, og selv der skal der noget til - fx 2 rykkere + inkasso, inden fogeden kan sætte en officielt ud.

Jeg gik nu selv, for gad ikke betale flere penge til sådan et røvhuls-hul,

Så nu bor jeg i et boligselvskab, og selvom "vejen til toppen" kan være lang, og stram, så er den også fair og helt efter reglerne. Nyt badeværelse osv. Og dobbelt plads (25 VS 48 M2) og til næsten samme pris. Og MEGET tættere på indkøbsmuligheder/tog osv.

Dog derned også tættere på naboer som har en uheldig vane med at høre høj musik på upassende tidspunkter, men det må jeg nok finde mig i jo...

• Ked 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...