Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

1.200 danskere på gaden i København efter sort amerikaners død

Recommended Posts

dna

En mand er blevet dræbt af en, formentlig meget racistisk, betjent og han er blevet sigtet for drab. Så er den egentlig ikke så meget længere efter min mening.

Hvis nogle vil lave en fredelig demonstration så lad dem om det (selv om det måske er temmelig dumt i disse corona-tider), men når det i stedet ender i vold, hærværk og plyndringer så er det simpelthen for langt ude.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Med hensyn til forsamlingsforbuddet og en anden gruppering henvises nok til denne hændelse

https://ekstrabladet.dk/112/trodser-forsamlingsforbud-over-30-muslimer-samlet-til-faellesboen/8118274

Her må jeg sige at jeg havde håbet på samme indgriben imod denne overtrædelse, så amerikansk politi har udført mod flere såkaldte kristne præster i de såkaldte mega-kirker i USA. En af præsterne - Kenneth Copeland - mente at man kunne puste Covid-19 væk i Guds navn. Videoer af præsten i færd med dette findes på Youtube. Hvis loven overtrædes, så skal der gribes ind uanset om man er enlig mor på Bryggen, en flok bedende eller en protest imod et-eller-andet i udlandet medmindre at myndighederne har sagt god for det.

Bwalya Sørensen bør man ikke give taletid. En person som kalder folkevalgte alt muligt blot fordi at de er politisk uenige hører ikke hjemme i den debat. Jeg er ikke enige med alle. Jeg udfører et kontroversielt arbejde på statens ordre. Det er ikke altid smukt. Det er ikke alle som vælger at overleve. Jeg accepterer at folk at arbejdet ikke burde udføres og folk skal have lov til at drive den af for vores skattepenge, men fordi folk mener dette, kalder jeg dem ikke alt muligt.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, BenniM skrev:

Bwalya Sørensen bør man ikke give taletid. En person som kalder folkevalgte alt muligt blot fordi at de er politisk uenige hører ikke hjemme i den debat. 

Jeg kender hende personligt, og hun er altså virkelig en debattør, der ønsker det bedste for danmark.

• Synes godt om 1
  • Vred 2
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
1 time siden, Tigermanden skrev:

Jeg kender hende personligt, og hun er altså virkelig en debattør, der ønsker det bedste for danmark.

Jeg kender hende ikke, men googlede hende lige. Hun virker som et meget racistisk og usympatisk menneske.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 6 timer siden, Tigermanden skrev:

Man ønsker ikke det bedste for Danmark, hvis man kalder vores folkevalgte for nazister. Jeg er gammel nok til at huske alle de landsskadelige forbehold, vi havde i forhold til USA og NATO-samarbejdet, men fik mig da ikke til at kalde folketingsmedlemmer for Stalinister.

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 23 timer siden, Tigermanden skrev:

Hun ønsker tydeligvis det værste for Danmark. Ved Black Lives Matter-demonstrationen havde hun atter fået plads ved mikrofonen, og selv om demonstrationen foregav at være til støtte for ofre for politivold i USA, råbte hun som sædvanlig op om danske folkevalgte politikere, som hun vil have buret inde. Så meget for det demokratiske sindelag hos den zambianske talskvinde. 🤢

http://www.uriasposten.net/archives/110521/

"Inger Støjberg, lock her up!" - "Pernille Vermund, lock her up!" - Mattias Tesfaye, lock him up!"  gjaldede den trinde afrikaner, som tidligere har gjort sig overordentlig uheldigt bemærket ved på facebook at svine Pernille Vermund til i et rendestens-sprog, jeg ikke mindes at have set magen til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
78stonewobble

Det er vel næsten per definition racistisk at gå udfra der er et racistisk motiv til en forbrydelse udelukkende fordi gerningsmand er af X hudfarve og offer af Y hudfarve. 

Specielt når det ikke gælder når gerningsmand er af Y hudfarve og offer af X hudfarve:

https://www.cbsnews.com/news/chicago-police-extended-videos-officer-shooting-unarmed-subway-rider-ariel-roman/

Det er vel også næsten per definition racistisk udelukkende at påtale politi brutalitet, når offeret har den "rigtige" hudfarve: 

https://www.dallasnews.com/news/investigations/2019/07/31/you-re-gonna-kill-me-dallas-police-body-cam-footage-reveals-the-final-minutes-of-tony-timpa-s-life/

Benjamin sagen fra 1992 er vel også helt glemt? Ingen betjente er endnu straffet der. 

...

Lidt yderligere fakta: 

For hver 10.000 sorte amerikanere anholdt for en voldelig forbrydelse, dør der 3. 

For hver 10.000 hvide amerikanere anholdt for en voldelig forbrydelse, dør der 4.

Det er den ulighed imod sorte, der er til grund for demonstrationer, internationale demonstrationer, optøjer og plyndringer. Der er indtil flere døde. Inklusive 1 sort amerikansk betjent slået ihjel i en drive by shooting på politiet og en ældre pensioneret sort betjent, der forsøgte at forhindre folk i at plyndre en butik.

Lidt flere fakta...

I 2018 slog hvide amerikanere 234 sorte amerikanere ihjel, men samme år slog sorte amerikanere 514 hvide ihjel. Altså mere end dobbelt så mange og mange flere hvis man justerer for befolkningens størrelse.

Er sgisme da godt man ikke reagerede proportionalt på det.  

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alfred Horn
Skrevet (redigeret)

Tilbageblik - pudsigt nok også i Minneapolis. For tre år siden.

Da skød og dræbte den sorte betjent Mohamed Noor (af somalisk afstamning) den 40-årige Justin, som ellers var hende, der havde ringet efter politiet på grund af mistanke om ulovligheder i en gård bag hendes hus. Mohamed Noor "fejlfortolkede" situationen og skød den hvide kvinde ned.

http://www.uriasposten.net/archives/110542

Hvordan reagerede mainstream-medierne så dengang? Ååhr, det var da nævnt et par steder - i regelen uden at nævne betjentens hudfarve. Den var ikke interessant her!

Hvordan reagerede alle de korrekte? Dem der har travlt i disse dage med at arrangere demonstrationer mod racismen? "Aftenshowet" og "God Aften direkte", som i dag har stået på nakken af hinanden for at få kendisser til at udtale sig fordømmende om al den forfærdelige racisme, der i deres øjne foregår alle vegne i ind- og udland? Der var ingen demonstrationer. Herregud, det var jo en hvid kvinde, der var offer. Så kan det jo ikke være racisme ...

- jo, der var forresten en demonstration dengang, men det var somaliere i Minneapolis, der demonstrerede for Mohamed Noor. Og da han fik en fængselsdom, var det selvfølgelig "racisme" mod ham. Sådan vender verden i dag! 🙄      

Redigeret af Alfred Horn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
1 time siden, Alfred Horn skrev:

jo, der var forresten en demonstration dengang, men det var somaliere i Minneapolis, der demonstrerede for Mohamed Noor. Og da han fik en fængselsdom, var det selvfølgelig "racisme" mod ham. Sådan vender verden i dag! 🙄      

Det kan jeg godt huske, den beklagelige episode der, og jeg må da indrømme at jeg selv holdt med Noor dengang - da jeg faktisk mener, at han blev udsat for strukturel racisme.

• Synes godt om 1
  • Vred 2
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 10 timer siden, 78stonewobble skrev:

Er sgisme da godt man ikke reagerede proportionalt på det.  

Hvorfor skulle politiet også kvæle de hvide, som har skudt en neger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...