Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Hvor mange køn er der? :-)

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)

Den her jeg altså lige dele her inden Pinsesolen går ned:

Tidligere SUF-aktivist Victoria Ninosca Velásquez, nuværende Folketingsmedlem for Enhedslisten, blev stillet et - synes jeg - ret enkelt spørgsmål af kollegaen Lars Boje Mathiesen (Nye Borgerlige) tidligere på ugen (i en debat i salen om kvindekvoter).

Lars Boje Mathiesen: - Hvor mange køn mener Enhedslisten der er?

Victoria Velásquez: - Øh, det ved jeg ikke. Det ... jeg, øh .. det ved jeg sgu ikke. Jeg tror ikke, at Enhedslisten har en vedtagen politik på, hvor mange køn der er - øøhm ... altså i forhold til, hvordan at du bliver født, eller hvordan det er, at du føler dig.

http://www.uriasposten.net/archives/110456

Sidder der ikke stadig nogen og tager referat til 'Folketingstidende', så man kan gå tilbage og finde alt? Hvis det var mig ...jeg var gået i gulvet af grin!  😆🤣

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Der er selvfølgelig kun to køn.

Men der kan godt være nuancer, så nogle mænd er mere mandige/feminine end andre og kvinder ligeså. Men at en mand føler sig som kvinde, gør ham ikke til en kvinde. Og at en kvinde føler sig som en mand og er mandhaftig gør hende heller ikke til en mand. For mig at se er det kønsorganet og andre primære karakteristika, som afgør kønnet.

Der er selvfølgelig eksempler på folk, der bevæger sig i en gråzone også rent fysisk. Det kan være mænd med meget små penisser eller kvinder med meget store clitorisser. Sidstnævnte vil typisk være på hormoner eller doping (man har hørt om dopede østeuropæiske kvindelige sportsfolk, som udviklede stor clitoris og mandlige former). Der er også meget fede mænd, som udvikler mandebryster he he.

Når dette er sagt, er jeg da ligeglad med, hvis nogle mænd har sjov ved at gå i dametøj. Ligesom mange kvinder jo går klædt som mænd, i jeans eller lædertøj f.eks. Men de gør dem stadig ikke til det modsatte køn, at de får et kick ud af at køre det der rollespil.

Jeg har aldrig haft problemer med min kønsidentitet. Men alligevel kunne det da være sjovt bare i 14 dage at kunne skifte krop til en kvinde. Bare for at prøve det. Hvordan føler kvinder sex? Er det rigtigt, at kvinder tænker på shopping lige så  meget, som mænd tænker på sex o.s.v.? Det kunne også være meget fedt at prøve at være en kvinde på en bytur. Jeg mener: Kvinder skal vel bare sætte sig ned i et hjørne og smile lidt og så dukker alle fyrene vel op og byder på drinks og så kan kvinden vel vælge mellem 8-10 fyre på én aften? De har det nemmere end os mænd i nattelivet he he

Men ellers er jeg nu godt tilfreds med mit køn.

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Når jeg udfylder noget, mangler der ligesom en mulighed. Der står som regel : Køn. Og der vil jeg jo gerne svare : Ja.

• Haha 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Torsten Bonfils

I min begrebsverden opererer jeg med fem køn:

mænd

kvinder

transvestitter

pre-op shemales

post-op shemales

En transvestit er bare en bøsse i dametøj og paryk. Ikke noget for mig.

En post-op shemale, dvs. en shemale der har fået pøllen skåret af, er heller ikke noget for mig. Det er jo bare en (i de fleste tilfælde) grim pige med en underlig kusse.

En pre-op shemale, dvs. en shemale der har pøllen intakt, kunne måske godt være lidt spændende, i hvert fald hvis hun var nogenlunde køn og kun passiv. Det ville jo være som at være sammen med en kvinde som kun ville have den bagi.😍 Der er selvfølgelig den risiko at hun lige pludselig vender en om, og så er man lige pludselig den passive part.🙄

• Haha 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 20 minutter siden, Torsten Bonfils skrev:

I min begrebsverden opererer jeg med fem køn:

mænd

kvinder

transvestitter

pre-op shemales

post-op shemales

En transvestit er bare en bøsse i dametøj og paryk. Ikke noget for mig.

En post-op shemale, dvs. en shemale der har fået pøllen skåret af, er heller ikke noget for mig. Det er jo bare en (i de fleste tilfælde) grim pige med en underlig kusse.

En pre-op shemale, dvs. en shemale der har pøllen intakt, kunne måske godt være lidt spændende, i hvert fald hvis hun var nogenlunde køn og kun passiv. Det ville jo være som at være sammen med en kvinde som kun ville have den bagi.😍 Der er selvfølgelig den risiko at hun lige pludselig vender en om, og så er man lige pludselig den passive part.🙄

He he, hvad så med kvinder, der vil være mænd? Så burde der jo være tre flere køn...

Men okay, det er jo snart blevet normaliteten, at kvinder ligner mænd i deres påklædning. Der er vel efterhånden flere kvinder, der går mandligt klædt (jeans o.s.v.) end der er kvinder, som går kvindeligt klædt (kjole, nederdel o.s.v.). 

Det er underligt, at man ikke hører om ret mange kvinder, der vil være mænd/drenge. Men jeg husker, at i Folkeskolen var der en pige i en klasse over mig, som var meget drenget. Hun spillede altid fodbold med drengene og lignede også en dreng på sin attitude. Først da hun blev 13-14 og fik former, kunne man se, at hun var en pige. Men indtil da lignede hun totalt en dreng. Hun var også helt korthåret. 

Transvestitter finder jeg lidt kiksede. Det ser fjollet ud, når behårede grove mænd går rundt i dametøj. Nærmest en joke. Der er dog enkelte, der kan bære det. Nemlig naturligt feminine fyre med sparsom kropsbehåring og et feminint udtryk. F.eks. har jeg set enkelte unge fyre, der faktisk ligner kvinder lidt, når de tager dametøj på. Men så er det som regel ret unge feminine fyre i 20´erne, som ikke har nogen tendens til fuldskæg o.s.v. Men det er også mit indtryk, at de fleste mænd, der tager dametøj på, er bøsser, som bare bruger det til et trick til at få lidt pølle. Mange (påståede hetero-) mænd vil jo pludselig gerne, når det er en fyr i dametøj. Selvom jeg vil mene, at det stadig ER en fyr.

Jeg har aldrig set post op-shemales i virkeligheden. Men jeg snakkede engang med en mand i 40´erne, som sagde at han havde fået bortopereret dilleren og havde fået en kunstig vagina. Men han viste den ikke frem, så jeg ved jo ikke, hvordan den så ud. Men jeg syntes ikke han var en køn kvinde. Nærmest lidt bizar. Han sagde dog, at efter at han var blevet "kvinde", fik han langt mere sex end han fik som fyr. Han var nemlig også en bøsse, så da han blev "kvinde" kunne han pludselig score nogle heteromænd, som han ikke kunne få før som mand.

Pre-op shemales har jeg engang imellem set eller er stødt på i nattelivet. Der er stor forskel på dem. Nogle er bizarre og grimme. Andre er faktisk meget kønne. Engang var jeg ude på café med en ven, da jeg var midt i 20´erne. Og han havde en sød 19 årig "veninde" med. Jeg fandt først efter en halv time ud af, at "veninden" var en shemale. Vedkommende var sådan set en ung knægt med dilleren intakt og det hele. Men han tog hormoner og havde små bryster og havde lange røde negle. Samt langt flot hår. Jeg havde ingen anelse om at det var en dreng/knægt. Så jeg må sige, at han var en af de kønne, som selv jeg blev narret af he he. Han lignede faktisk en pige! Ja, han var sådan set en pige, bortset fra forneden. Resten af kroppen lignede en pigekrop. Ja, han viste mig også "den", fordi jeg ikke troede på at det var en dreng/ung fyr. Så jeg fik syn for sagen. Jeg var forbløffet over, at jeg slet ikke havde anet uråd.

Jeg ved, at der er en del shemales, som er bøsser og som bevidst narrer heteroseksuelle mænd til sex. Og så håber de på, at det ikke bliver opdaget, at han/hun har en diller forneden. Eller også håber han/hun på, at den heteroseksuelle fyr er ligeglad og finder sig i det. Engang så jeg på en natklub at en shemale scorede en heterofyr. Da heterofyren fandt ud af, at det var en shemale, blev han meget sur og de var næsten ved at komme op at slås he he

Så jeg synes, at shemales bør være ærlige om at de er shemales. Ellers er det lidt noget snyd.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

det stærkeste køn er intet køn 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tapdance

Gods jeg er så træt af det kønspis! 

Biologisk set er der to køn, og så nogle folk, der under udviklingen i mors mave, er udsat for "byggesjusk", hvor kønstræk for begge køn ender med at blive rodet sammen.  Men det er IMO ikke et køn i sig selv.

Det andet spørgsmål er så "identitet".  Og der kan folk for min skyld opfatte sig selv som det passer dem, uagtet om de ser sig selv som mand, kvinde, transkønnet, uafklaret, svingende, kønsløs, brødrister eller hvad fanden de ellers måtte have lyst til. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brix81

Der er to køn. Om en mand føler sig som en kvinde gør ham ikke til en kvinde, ej heller hvis han klæder sig som en eller får en operation. Han vil altid være en mand helt ned i sit dna. Dette gælder også den anden vej rundt. Lige meget hvor meget du føler dig som det andet køn eller som begge køn og lige meget hvor meget hormon behandling og hvor mange operationer du får lavet. Du vil altid være det køn du er født med, om du kan lide det faktum eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 7 minutter siden, Brix81 skrev:

Der er to køn. Om en mand føler sig som en kvinde gør ham ikke til en kvinde, ej heller hvis han klæder sig som en eller får en operation. Han vil altid være en mand helt ned i sit dna. Dette gælder også den anden vej rundt. Lige meget hvor meget du føler dig som det andet køn eller som begge køn og lige meget hvor meget hormon behandling og hvor mange operationer du får lavet. Du vil altid være det køn du er født med, om du kan lide det faktum eller ej.

Jeg er ikke uenig.

Men prøv at skrive det samme til en transseksuel. De bliver pissesure, hvis man nægter at tiltale dem som det køn, de føler sig som. Jeg har selv nægtet at kalde en transseksuel for "kvinde", fordi jeg ikke mener, at vedkommende er kvinde, bare fordi han føler sig som det (han har stadig en penis, fortalte han). Han truede mig med politianmeldelse og hele molevitten for "diskrimination". Ret syret, vil jeg nok mene. 

Nu har de jo fundet på det der pis med "juridisk køn", som gør at man faktisk teoretisk kan blive dømt for at kalde en "juridisk kvinde" for mand, fordi man nægter at anerkende deres juridiske køn. Det synes jeg er dybt godnat og åndssvagt.

Hvad bliver det næste? Skal man nu også snart indføre juridisk alder? En 16 årig kan påstå, at han eller hun bliver aldersdiskrimineret ved ikke at måtte komme ind på diskotekerne o.s.v. Eller ikke kan få kørekort. Og en 72 årig kan hævde sig aldersdiskrimineret, fordi han føler sig som en 52 årig og nægter at gå på pension. En 7 årig med en tårnhøj Einstein-iq på 180 kan påstå, at han eller hun bør betragtes som juridisk voksen, da vedkommende er klogere end mange voksne. O.s.v.

Hvis man skal anerkende juridisk køn, må juridisk alder vel blive det næste. Eller noget andet, der er lige så fjollet. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Brix81
For 52 minutter siden, Lucianone skrev:

Jeg er ikke uenig.

Men prøv at skrive det samme til en transseksuel. De bliver pissesure, hvis man nægter at tiltale dem som det køn, de føler sig som. Jeg har selv nægtet at kalde en transseksuel for "kvinde", fordi jeg ikke mener, at vedkommende er kvinde, bare fordi han føler sig som det (han har stadig en penis, fortalte han). Han truede mig med politianmeldelse og hele molevitten for "diskrimination". Ret syret, vil jeg nok mene. 

Nu har de jo fundet på det der pis med "juridisk køn", som gør at man faktisk teoretisk kan blive dømt for at kalde en "juridisk kvinde" for mand, fordi man nægter at anerkende deres juridiske køn. Det synes jeg er dybt godnat og åndssvagt.

Hvad bliver det næste? Skal man nu også snart indføre juridisk alder? En 16 årig kan påstå, at han eller hun bliver aldersdiskrimineret ved ikke at måtte komme ind på diskotekerne o.s.v. Eller ikke kan få kørekort. Og en 72 årig kan hævde sig aldersdiskrimineret, fordi han føler sig som en 52 årig og nægter at gå på pension. En 7 årig med en tårnhøj Einstein-iq på 180 kan påstå, at han eller hun bør betragtes som juridisk voksen, da vedkommende er klogere end mange voksne. O.s.v.

Hvis man skal anerkende juridisk køn, må juridisk alder vel blive det næste. Eller noget andet, der er lige så fjollet. 

Kort sagt, så lad dem blive pisse sure ;) Hvis de har så lidt selvtillid at det kan pisse dem af, så er det deres eget problem og ikke dit. Jeg bliver også kaldt en mand online ret ofte (gamer meget), men det bringer ikke mit pis i kog.

Også, juridisk eller ej, så kan du aldrig, som alm. privat person blive sagsøgt for at verbalt kalde nogen det "forkerte" køn. Også vil jeg give dig ret i sammenligningen med, at det så også burde gælde alder. Det er precist samme logik ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...