Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Civil ulydighed nu!

Recommended Posts

Cementdebil
For 15 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg fortrækker slet ikke systemet som in Tyskland, synes kongehuset har sin plads, bare ikke som de nu bare profiterer af riget med en hær af unge som skummer samfundet som Joachim gør uden at betale en krone i skat eller stå til ansvar for deres dumheder. 

En særligt højt skat tiltænkes kongehuset og dem som ejer over 500 kvm bolig uden energi mærke. 🥵

Ikke for noget - for min skyld kan vi sagtens diskutere anakronismen kaldet kongehuset - men der er en hel tråd til det.

I den her tråd hylder vi modstand mod demagogen Che GueMette 😎

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 14 minutter siden, Cementdebil skrev:

Ikke for noget - for min skyld kan vi sagtens diskutere anakronismen kaldet kongehuset - men der er en hel tråd til det.

I den her tråd hylder vi modstand mod demagogen Che GueMette 😎

Det kører ikke rigtig for dig :)

Du forsøger at bilde os ind, at embedsmændene i Sundhedsstyrelsen ikke har anbefalet, at vi skulle minimere den menneskelige kontakt for at mindsker smittekæderne - men alle kan nok godt se, at det er en and.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Allerede i slutningen af Marts stod det klart for mange politiske kommentatorer, at Che GueMette har taget topstyring, magtfuldkommenhed og egenrådigheden til helt nye højder - i denne artikel (https://www.altinget.dk/artikel/mette-frederiksen-tager-topstyring-til-nyt-niveau) fra Altinget kan man læse:

VIDEOMØDET PÅ MARIENBORG VAR det seneste blandt mange eksempler på den temmelig ekstreme grad af topstyring, som har kendetegnet Mette Frederiksens ledelse under coronakrisen.

Topstyring forstået som ekstremt meget beslutningskraft samlet helt oppe i inderkredsen omkring statsministeren.

Kilde: Altinget

Man kan naturligvis bare lukke øjnene for det - men jeg har hørt om nogle af hendes tilhængere, der hæfter sig ved, at hun er meget populær i USA. Altså det samme land hvor Trump er meget populær!!!! det siger jo en del i sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

De fleste ved vist, at OECD landene (med undtagelse af Sverige) har lukket skoler, visse arbejdspladser og forbudt forsamlinger ... ligesom den danske regering har gjort.

Det betyder efter min ærlige overbevisning, at enhver der påstår, at den danske regering har haft et meget specielt forløb skulle have deres skolepenge tilbage (i det mindste de midler, der er blevet brugt til samfundsfag)  :)

Det ligger i sagens natur, at der skulle handles hurtigt, så der var ikke meget tid til at høre mange parter, som vi ellers er vant til.

- men nu ved alle fornuftige mennesker, at de OECD lande, der tøvede for længe, blev hårdt ramt ... men alligevel lukkede de på den samme måde skoler, visse arbejdspladser og forbød forsamlinger ... med lidt forsinkelse. 

... for det er ikke den store raketvidenskab at indse, at det simpelthen har gået ud på, at OECD landene har brugt forbud for at mindske menneskelig kontakt og smitte.

... ligesom Danmark.

... og det danske folk ønsker sig altså ikke, at den danske regering havde tøvet, fordi man skulle høre en masse mennesker først ... så vi var kommet i den samme båd som f.eks, Italien, Spanien, UK eller New York (der reagerede for langsomt).

Det kan man meget tydeligt se på meningsmålingerne.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Jeg fortrækker slet ikke systemet som in Tyskland, synes kongehuset har sin plads, bare ikke som de nu bare profiterer af riget med en hær af unge som skummer samfundet som Joachim gør uden at betale en krone i skat eller stå til ansvar for deres dumheder. 

En særligt højt skat tiltænkes kongehuset og dem som ejer over 500 kvm bolig uden energi mærke. 🥵

Kongehuset betaler ikke skat, og det ville heller ikke give mening, at de gjorde det. For så skulle staten jo bare hæve de beløb, som de får tilsvarende for, at de kunne få regnskabet til at løbe rundt. Du kan se dette regnskab på http://kongehuset.dk/aarsrapport-2019/regnskabet-2019

Spørgsmålet er for mig mere, hvad vi får for at betale så mange penge til alle disse medlemmer, driften af slottene og driften af hoffet, når kongehuset næsten ingen magt har mere? Er det virkelig nødvendigt med så store udgifter til dem bare, fordi de engang imellem får besøg af udenlandske statsoverhoveder? Det hele er jo kun pynt. For de kan jo ikke mere forhandle politisk med andre lande?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

For 2 timer siden, Cementdebil skrev:

Allerede i slutningen af Marts stod det klart for mange politiske kommentatorer, at Che GueMette har taget topstyring, magtfuldkommenhed og egenrådigheden til helt nye højder - i denne artikel (https://www.altinget.dk/artikel/mette-frederiksen-tager-topstyring-til-nyt-niveau) fra Altinget kan man læse:

VIDEOMØDET PÅ MARIENBORG VAR det seneste blandt mange eksempler på den temmelig ekstreme grad af topstyring, som har kendetegnet Mette Frederiksens ledelse under coronakrisen.

Topstyring forstået som ekstremt meget beslutningskraft samlet helt oppe i inderkredsen omkring statsministeren.

Kilde: Altinget

Man kan naturligvis bare lukke øjnene for det - men jeg har hørt om nogle af hendes tilhængere, der hæfter sig ved, at hun er meget populær i USA. Altså det samme land hvor Trump er meget populær!!!! det siger jo en del i sig selv.

Du undlod at citere følgende fra artiklen i Altinget, selv om det er meget væsentligt for dit emne: "SOM DET ER SLÅET fast til hudløshed de sidste to uger, har regeringens håndfaste ledelse været med til at styre Danmark og danskerne relativt sikkert gennem krisen. Krisetider kalder på kontant ledelse, og det har Mette Frederiksen og hendes inderkreds leveret."

Citat slut.

Det er tydeligt, at den politiske kommentator (Jakob Nielsen) ikke er enig med dig ... så du plukker kirsebær :)

Jakob Nielsen ser den håndfaste ledelse som noget positivt og påkrævet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Vi ved det jo godt  - Che GueMette styrer fra toppen. Hun tåler ikke kritik hverken fra sine egne, journalister eller embedsværket.

Skamløst vil hun også styre kommunikationen fra uafhængige instanser - og misbruger sin magt gennem intimidering af disse.

Der er alle kendetegn på en magtfuldkommen demagog i såvel hendes handling som hendes retorik.

Her er lidt fra en artikel der blev bragt i Berlingske i februar:

Forsøg på at intimidere uafhængige forskere er det seneste eksempel på en brutal socialdemokratisk forvaltning af magten. Socialdemokraterne burde forlange mere ydmyghed af deres partiledelse, men en følgagtig tavshed har sænket sig over partiet.

Kilde: Berlingske Tidende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎30‎-‎05‎-‎2020 at 13:09, Cementdebil skrev:

20200314_142230.thumb.jpg.599c7751c5d14d5178a9e1cbae1925a9.jpgRend og hop Che GueMette.

Jeg rejser til syden. Jeg besøger og overnatter i storbyer. Jeg inviterer alle jeg kender til at overnatte hos mig i København. Jeg vil feste og nyde livet. Jeg vil kramme mine venner og familie.

Jeg vil s.... på din frygtretorik og falske omsorg. Du er en led demagog, der er ved at køre landet i økonomisk ruin. Du har snydt og bedraget danskerne. Du har tilsidesat sundhedsfaglige anbefalinger. Du er magtfuldkommen og topstyrende. Du er en led national konservativ, der ønsker at spærre danskerne inde i din "Moder Stat" i kolonihaven og på campingpladsen i bilkauniform.

Du kan fise ud på skolerne og lade dig hylde af indoktrinerede unger med flag på rad og række - som var du 'den kære leder' du så åbenlyst er inspireret af.

Der kommer en dag hvor du bliver gennemskuet i al din tågesnak og din fascistoide informationskontrol.

Hvad er din mening

Min mening er at det er præcis en holdning som din der gør at det er det helt rigtige hun gør når hun åbner landet så langsomt som hun gør!

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 12 minutter siden, basle72 skrev:

Min mening er at det er præcis en holdning som din der gør at det er det helt rigtige hun gør.

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Det er jo også en måde at se det på. Sådan havde jeg det en gang med Pia K. Men så besluttede jeg mig til at tænke selv 😇😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Det er jo også en måde at se det på. Sådan havde jeg det en gang med Pia K. Men så besluttede jeg mig til at tænke selv 😇😉

Og det synes jeg ikke, der er kommet noget ud  af:sarkasme:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...