Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Civil ulydighed nu!

Recommended Posts

Erpe
For 8 timer siden, Agil skrev:

Derfor synes "vi", det er ekstremt sært at rette kritikken mod Che GueMettes ideologi på grund af din manglende brug af logik.

Enig. Jeg har skrevet, hvad jeg mener om motivet til at gøre det alligevel og mener det selvfølgelig stadigvæk, selvom censuren desværre forbyder mig at skrive det igen i dette censurerede forum, hvor ærlige meninger ikke altid tillades.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Iflg. Lars Trier Mogensen er der håb forude. Her er en lille artikel, hvor han slår til lyd for, at de andre politikere på tinge er ved at have fået nok af Che GueMettes magtfuldkommenhed.

Selv er jeg ikke helt så optimistisk  - artiklen er fra 8. april og hun har siden vist sig demagogisk sindssygt overlegen i sammenligning med den vanvittigt svage opposition.

https://www.information.dk/indland/2020/04/pludselig-mette-frederiksen-aendret-vigtigste-detaljer-coronakontrakt-vaelgerne

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 5 timer siden, Erpe skrev:

Enig. Jeg har skrevet, hvad jeg mener om motivet til at gøre det alligevel og mener det selvfølgelig stadigvæk, selvom censuren desværre forbyder mig at skrive det igen i dette censurerede forum, hvor ærlige meninger ikke altid tillades.

Jeg givet dig en like for din mening ... selvom jeg samtidig mener, at man meget ofte har muligheden for at formulere sig sig på en måde, så man ikke bliver censureret :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

Hastebehandling i Folketinget
Mindst 3/4 af de stemmende medlemmer skal tilslutte sig dispensation fra tidsfristerne.

Det er rigtig mange, så regeringen har ikke kunnet liste coronalove igennem folketinget med et snævert flertal.

Jeg vil prøve at se på den første lov om corona, der blev vedtaget den 12-03-2020

Den hed i folketingssprog: L 133 Forslag til lov om ændring af lov om foranstaltninger mod smitsomme og andre overførbare sygdomme.

Lovforslaget tildeler sundheds- og ældreministeren en række bemyndigelser til at kunne sikre, at smitte med alment farlige sygdomme inddæmmes. Nogle af de regionale Epidemikommissioners beføjelser bliver bl.a. overføret til sundheds- og ældreministeren. 

Det er helt tydeligt i loven, at det ikke er Søren Brostrøm, der er direktør for Sundhedsstyrelsen, som skal bestemme ... og det må der være en grund til, som de fleste også godt kan regne ud.

Forslaget blev vedtaget. For stemte S, V, DF, RV, SF, EL, KF, NB, LA, Simon Emil Ammitzbøll-Bille (UFG), Susanne Zimmer (UFG) ... imod stemte 0, hverken for eller imod stemte 0.

At det er et enigt folketing, der har vedtaget loven gør det meget sært at tale om magtfuldkommenhed, fordi reglerne for håndtering af corona virus i praksis har været besluttet af 179 folketingsmedlemmer fra 14 partier - der til enhver tid kan vælte regeringen.

Selvom ovenstående er fakta ... som vanskeligt kan diskuteres ... og der kun er lidt utilfredshed med håndteringen af corona virussen i befolkningen -  så skal vi nok få mere kritik i fremtiden.

... men der er ikke meget kød på kritikken, så det er ikke sandsynligt, at det vil flytte nogen milepæle :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 7 minutter siden, Agil skrev:

Jeg givet dig en like for din mening ... selvom jeg samtidig mener, at man meget ofte har muligheden for at formulere sig sig på en måde, så man ikke bliver censureret :)

Det kan man ofte, men ikke altid.

Reglerne indeholder et lidt mærkeligt paradoks:

1. Man må gerne tilsvine kendte personer med øgenavne og skældsord, fordi vi ved, hvem de er.

2. Man må ikke kritisere andre brugere, fordi de jo kun er her anonymt.

Forestil dig nu, at f. eks. Mette Frederiksen dukkede op herinde og klagede over den saglige tilsvining af hende. Så ville hun jo pludselig blive bruger, men ikke anonym. Dette ville give moderator 2 muligheder:

1. Han kunne smide Mette Frederiksen ud af forummet igen, fordi hun havde fortalt, hvem hun i virkeligheden var.

2. Han kunne acceptere hende som forumbruger, men måtte jo så igang med en større opgave vedrørende at få fjernet skældsordene mod hende og give afvarsler og eksklusioner til de ansvarlige for de mange indlæg, hvor skældsordene og personangrebene har fundet sted.

Hvad mon moderator ville vælge?:) (Vi skal nok skifte til et andet forumområde, hvis dette skal diskuteres yderligere.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Var på café her til formiddag. Jeg fik mig en salat, lidt juice og en americano. 😎

Ved bordet lige ved siden af kørte debatten lystigt om Che GueMette (det kaldte de hende nu ikke). Pludselig nævner den ene (kvinden) Jubii debatten - og hun fortæller hun har læst en del om covid-19 på sitet. Hun var rystet over så apatiske nogle debattører var ift. Regeringens magtmisbrug (hendes ord).... Hun nævnte noget om Gøg og Gokke - men jeg kunne desværre ikke helt høre det - manden brød i hvert fald ud i en meget smittende latter - tænker det var det eneste jeg blev smittet med i dag 😂

Jeg glæder mig over at debatten om Che GueMettes lederskab trods alt kører ude i virkeligheden - det gør mig en anelse mere optimistisk.

Nå - ærgerligt jeg ikke fik hele pointen fra nabobordet med - men her er et billede af Gøg og Gokke.

20200601_150954.thumb.jpg.5c418306b8619c32a763358af3d15aa9.jpg

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Jeg er bestemt ikke helt vild med kongehuset i sin nuværende form, Først når de betaler skat på deres ejendomme, og afskaffer apanage får de min støtte.

Mht. Mette har jeg stort set ingen mening, men hvis jeg kigger lidt omkring kunne det være meget være, bare tænk sig at være gammelt i Sverige eller hos vores venner i USA.

Og så er det for resten ikke særligt sjovt i Tyskland pt. det er sku mærkeligt at gå rund med masker og duggede briller udenfor bilen. Bedre i Holland hvor vi er nu, masker er frivilligt, kun en family medlem i butikker og restauranter åbent. Herligt. 

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 2 timer siden, Cementdebil skrev:

Var på café her til formiddag. Jeg fik mig en salat, lidt juice og en americano. 😎

Ved bordet lige ved siden af kørte debatten lystigt om Che GueMette (det kaldte de hende nu ikke). Pludselig nævner den ene (kvinden) Jubii debatten - og hun fortæller hun har læst en del om covid-19 på sitet. Hun var rystet over så apatiske nogle debattører var ift. Regeringens magtmisbrug (hendes ord).... Hun nævnte noget om Gøg og Gokke - men jeg kunne desværre ikke helt høre det - manden brød i hvert fald ud i en meget smittende latter - tænker det var det eneste jeg blev smittet med i dag 😂

Jeg glæder mig over at debatten om Che GueMettes lederskab trods alt kører ude i virkeligheden - det gør mig en anelse mere optimistisk.

Nå - ærgerligt jeg ikke fik hele pointen fra nabobordet med - men her er et billede af Gøg og Gokke.

Hun er sikkert blevet arresteret af de revolutionære marxister for at lufte sin mening ...

... og lider nu i et torturfængsel 🤣

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Jeg er bestemt ikke helt vild med kongehuset i sin nuværende form, Først når de betaler skat på deres ejendomme, og afskaffer apanage får de min støtte.

Kongehuset mistede sin magt for omkring 100 år siden, og det er lidt underligt, at det har overlevet alligevel. Men problemet er jo, at vi ellers skal have en præsident, som vi jo nok ikke ville give nogen magt alligevel. Altså ikke samme type præsident som i USA, men bare en, der efter hvert valg skulle lede regeringsforhandlingerne og udpege regeringen. Vedkommende ville altså bare skulle arbejde en lille smule cirka hvert fjerde år, og det ville jo også være underligt, hvis vi skulle til at afholde præsidentvalg bare af den grund.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, Erpe skrev:

Kongehuset mistede sin magt for omkring 100 år siden, og det er lidt underligt, at det har overlevet alligevel. Men problemet er jo, at vi ellers skal have en præsident, som vi jo nok ikke ville give nogen magt alligevel. Altså ikke samme type præsident som i USA, men bare en, der efter hvert valg skulle lede regeringsforhandlingerne og udpege regeringen. Vedkommende ville altså bare skulle arbejde en lille smule cirka hvert fjerde år, og det ville jo også være underligt, hvis vi skulle til at afholde præsidentvalg bare af den grund.

Jeg fortrækker slet ikke systemet som in Tyskland, synes kongehuset har sin plads, bare ikke som de nu bare profiterer af riget med en hær af unge som skummer samfundet som Joachim gør uden at betale en krone i skat eller stå til ansvar for deres dumheder. 

En særligt højt skat tiltænkes kongehuset og dem som ejer over 500 kvm bolig uden energi mærke. 🥵

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...