Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Civil ulydighed nu!

Recommended Posts

Cementdebil
Skrevet (redigeret)

20200314_142230.thumb.jpg.599c7751c5d14d5178a9e1cbae1925a9.jpgRend og hop Che GueMette.

Jeg rejser til syden. Jeg besøger og overnatter i storbyer. Jeg inviterer alle jeg kender til at overnatte hos mig i København. Jeg vil feste og nyde livet. Jeg vil kramme mine venner og familie.

Jeg vil s.... på din frygtretorik og falske omsorg. Du er en led demagog, der er ved at køre landet i økonomisk ruin. Du har snydt og bedraget danskerne. Du har tilsidesat sundhedsfaglige anbefalinger. Du er magtfuldkommen og topstyrende. Du er en led national konservativ, der ønsker at spærre danskerne inde i din "Moder Stat" i kolonihaven og på campingpladsen i bilkauniform.

Du kan fise ud på skolerne og lade dig hylde af indoktrinerede unger med flag på rad og række - som var du 'den kære leder' du så åbenlyst er inspireret af.

Der kommer en dag hvor du bliver gennemskuet i al din tågesnak og din fascistoide informationskontrol.

Hvad er din mening

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 2
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Mht. at feste og kramme - jeg fristes over evne til at citere Dronning Margrethe d. 2:

"Det er ikke alene tankeløst, det er også hensynsløst!"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 9 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Mht. at feste og kramme - jeg fristes over evne til at citere Dronning Margrethe d. 2:

Så er det godt, at jeg ønsker monarkiet sendt på lossepladsen i en pokkers fart. Den åndssvage anakronistiske institution hører ikke hjemme i et demokrati 🎓

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey

images?q=tbn:ANd9GcTZRVL9JIH3NEbgHgLzFcA

For 3 timer siden, Cementdebil skrev:

Så er det godt, at jeg ønsker monarkiet sendt på lossepladsen i en pokkers fart. Den åndssvage anakronistiske institution hører ikke hjemme i et demokrati 🎓

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 7 timer siden, Alfred Horn skrev:

Og i øvrigt

Det bliver svært at finde noget der interesserer mig mindre end hvad en gammel kæ.... undskyld dame ... finansieret på finansloven måtte mene om dette eller hint.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 11 timer siden, Erpe skrev:

Skjult af moderator

Måske du skulle lære at skelne mellem love og anbefalinger.

Måske du burde sætte dig ind i at man ikke straffer holdninger - men derimod gerninger.

Og udover jeg burde anmelde dig til politiet for injurier - så er dit personangreb anmeldt til moderator. Jeg håber, du får en advarsel - injurier er nemlig strafbart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

1 time siden, Cementdebil skrev:

Dine grove injurierende beskyldninger om jeg tager og sælger stoffer er anmeldt - og hvis Jubii kan bistå politiet med oplysninger om din identitet bliver du anmeldt til politiet også.

Hvor latterlig kan man være :)

Skulle politiet tage den slags småting alvorligt, så kunne de få nok at lave 😂

Oplægget er blottet for humor fordi du opfordrer til civil ulydighed ... og det ligger på grænsen for, hvad man kan tillade sig.

Formålet er at provokere, så du er selv skyld i det, hvis nogen lader sig provokere.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)
For 14 minutter siden, Agil skrev:

Hvor latterlig kan man være :)

Person angreb.... tsk tsk tsk tsk

Anmelder du så dig selv nu?

Oplægget er blottet for humor fordi du opfordrer til civil ulydighed ...

Humor? Hvem siger at indlæg skal være humoristiske?

og det ligger på grænsen for, hvad man kan tillade sig.

Også du?

Lær at skelne mellem love og anbefalinger.

Og du behøver ikke svare for jeg hopper ikke i din sædvanlige t....gynge

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 22 timer siden, Cementdebil skrev:

20200314_142230.thumb.jpg.599c7751c5d14d5178a9e1cbae1925a9.jpgRend og hop Che GueMette.

Jeg rejser til syden. Jeg besøger og overnatter i storbyer. Jeg inviterer alle jeg kender til at overnatte hos mig i København. Jeg vil feste og nyde livet. Jeg vil kramme mine venner og familie.

Jeg vil s.... på din frygtretorik og falske omsorg. Du er en led demagog, der er ved at køre landet i økonomisk ruin. Du har snydt og bedraget danskerne. Du har tilsidesat sundhedsfaglige anbefalinger. Du er magtfuldkommen og topstyrende. Du er en led national konservativ, der ønsker at spærre danskerne inde i din "Moder Stat" i kolonihaven og på campingpladsen i bilkauniform.

Du kan fise ud på skolerne og lade dig hylde af indoktrinerede unger med flag på rad og række - som var du 'den kære leder' du så åbenlyst er inspireret af.

Der kommer en dag hvor du bliver gennemskuet i al din tågesnak og din fascistoide informationskontrol.

Jeg er sådan set ret enig i det, du skriver. Mette F. og regeringens retorik er i høj grad bygget mere på frygt end på videnskabelige fakta og sund fornuft. Hvilket ses ved, at det jo er kommet frem, at regeringen handlede på egen hånd, da de lukkede Danmark (delvist) ned og at det aldrig er nogen konkret anbefaling, de har fået af sundhedsmyndighederne.

Men problemet er jo, at hvis du tager sydpå, så er det meget værre. Jeg er heller ikke superimponeret af, hvordan Mette F. og regeringen har håndteret Coronakrisen. Men alligevel har hun/de gjort det bedre end i andre lande, må jeg indrømme. Her i Danmark har vi trods alt ikke haft totalt udgangsforbud og samfundet har aldrig været lukket helt ned. Så hvis Mette F. er Che Guevara, hvad skal vi så kalde Italien´s eller Spaniens´statsledere? Så må de være henholdsvis Mussolini og Franco! I Spanien og Italien er folk blevet anholdt, bare de har gået en tur eller bare de har siddet alene i en park og har nydt det fine vejr. Der kan vi virkeligt tale om fascisme, hvor folks rettigheder i den grad er blevet trådt på! Vi har også haft enkelte ubehagelige episoder i Danmark, som på Islands Brygge, hvor folk fik store bøder bare for at lege sammen med deres unger på en i øvrigt tom legeplads. Det har ikke været kønt at se på! Men modsat i Spanien og Italien har vi dog ikke set episoder, hvor politiet har gennembanket uskyldige, bare fordi de ville slikke lidt sol eller have lidt frisk luft. Ja, der var én episode med en betjent i København. Men i Spanien og Italien har der været hundredevis af episoder med betjente, der har fysisk og verbalt overfaldet uskyldige mennesker under Coronakrisen. Jeg har hørt italienere sige, at Italien var mere frit og demokratisk under Mussolini, end det har været under Coronakrisen!

Jeg synes dog også, at Mette F. burde slippe sin frygt og åbne Danmark helt op nu. Måske minus for turister fra de endnu hårdest ramte lande. Men internt i landet bør Danmark åbnes 100% op allerede nu. Fordi vi har kun ganske få Coronatilfælde tilbage og det giver ikke længere nogen mening at blive ved med at holde ting lukket. Nu er selv swingerklubber begyndt at åbne. Nu mangler vi så barer og natklubber o.s.v. Og fodboldstadions. Stod det til mig, skulle alt dette lukkes op fra og med i dag!

Dette bygger jeg på, at det nu er bekræftet, at dødsfaldene her i landet, som er Coroanrelaterede, har været fuldstændigt på højde med, hvad vi ser under en normal influenzasæson. Og var det 24 personer, efter hvad jeg læste i sidste uge, som er døde UDELUKKENDE af Corona her i landet? Der er ingen berettigelse til at blive ved med at lukke dele af Danmark ned. Fordi så skulle vi gøre det hvert år, når der er influenza!

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...