Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Hvornår er NOK NOK?

Recommended Posts

Gæst

En organisation, der kalder sig "Tyrkisk Islamisk Kultur- og Undervisningscenter for Børn og Unge", prøver nu igen at få opført en stor moské i Holbæk. Lokalplanen, hvor det er indeholdt, skal behandles første gang på tirsdag den 2. juni. 

Ligesom sidste år i Ballerup kaldes den nye moské for "et kulturhus", øjensynligt i håb om, at initiativet så går mere upåagtet hen hos danskerne. "Kultur- og Undervisningscentret" har i nogle år drevet moské på Smithsvej 6 i Holbæk, men den tyrkiske del af befolkningen i området er nu så stor, at lokalerne der ikke kan rumme dem! De skal have noget større. Man har tidligere forsøgt, men da lykkedes det ikke.

Hos Holbæk kommune kan man se, at der på det sted, der er tiltænkt en ny stor moské, i dag ligger et bowlingcenter. Denne bygning skal ifølge planen ombygges, så det tager sig ud som en moské med kuppel og det hele. Stedet skal indeholde: 1) Bederum, 2) kapel, 3) kursus-og undervisningslokaler, 4) grønne arealer og legeplads samt 5) bolig til imam. 

Det er ikke slet og ret "et kulturhus". Det er endnu en Erdogan-moské.

https://identitaer.dk/2020/stop-ny-tyrkisk-moske-i-holbaek

Min mening? Tja, jeg tænker på, hvornår et tilstrækkeligt stort antal danskere siger (meget højt), at "NOK ER NOK". Og så falder ordet lebensraum mig af en eller anden grund ind. 😧 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvorfor mener du at de ikke må bygge en kirke - er der andre trossamfund herhjemme som du mener ikke skal have lov til at bygge kirker?

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Nok har været nok i mange år - vi har både kirker, Bibelselskaber, søndagsskoler, tv transmitterede gudstjenester og alverdens andet gudeligt nonsens.

UD af det offentlige rum med hele det pseudo intellektuelle gylle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 24 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Hvorfor mener du at de ikke må bygge en kirke - er der andre trossamfund herhjemme som du mener ikke skal have lov til at bygge kirker?

En 'kirke' 😉  Jeg synes ikke, danske (kommunale) myndigheder igen og igen skulle give tilladelse til at opføre alle de moskéer, fordi:

1) Islam er en aggressiv lovreligion, som ifølge deres egne skriftkloge (ikke nedsættende ment, de ved virkelig, hvad de tror på!) skal overtage "det land Allah har givet dem", dvs. "de vantros land." Det er vist bl.a. Danmark.

2) Udbygning af et islamisk moské-net kan komme til at koste Danmark og danskerne eksistensen, idet disse ikke utænkeligt vil være arnested for et direkte angreb på danskerne, når moskéernes mest radikaliserede brugere føler, at tiden er inde.

3. Jeg ser ingen positiv dansk interesse i Erdogan-moskéer i Danmark overhovedet, uagtet Tyrkiet er NATO-medlem. Hvorfor dog give den islamiske diktator mere indflydelse end han har i forvejen i vores land. Husk på, at han har en slags religionsministerium ('diyanet'), som alle moskéer i andre lande også hører ind under.

Nej, umiddelbart er der ikke andre trossamfund, jeg mener ikke skal have lov at bygge samlingssteder. 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 4 minutter siden, Alfred Horn skrev:

En 'kirke' 😉  Jeg synes ikke, danske (kommunale) myndigheder igen og igen skulle give tilladelse til at opføre alle de moskéer, fordi:

1) Islam er en aggressiv lovreligion, som ifølge deres egne 'skriftkloge' (ikke nedsættende ment, de ved virkelig, hvad de tror på!) skal overtage "det land Allah har givet dem", dvs. "de vantros land." Det er vist bl.a. Danmark.

2) Udbygning af et islamisk moské-net kan komme til at koste Danmark og danskerne eksistensen, idet disse ikke utænkeligt vil være arnested for et direkte angreb på danskerne, når moskéernes mest radikaliserede brugere føler, at tiden er inde.

3. Jeg ser igen positiv dansk interesse i Erdogan-moskéer i Danmark overhovedet, uagtet Tyrkiet er NATO-medlem. Hvorfor dog give den islamiske diktator mere indflydelse end han har i forvejen i vores land. Husk på, at han har en slags religionsministerium ('diyanet'), som alle moskéer i andre lande også hører ind under.

Nej, umiddelbart er der ikke andre trossamfund, jeg mener ikke skal have lov at bygge samlingssteder. 

Enkelte uheldige episoder skal ikke koste et helt trosamfund deres mulighed for at tilbede deres gud.

At henvise til enkelte passager i koranen er sammenligneligt med at du tager enkelte passager ud af fx det gamle testamente. Det er useriøst, og skræmmende at du vil dømme et helt folk ud fra dette.

Som der er moderate kristne, findes der ligevel moderate muslimer.

Vi kan ikke kæmpe for udbredelsen af kirker og aktivt tage afstand fra undertrykkelse og forfølgelse af kristne rundt om i verdenen - og så samtidig undertrykke og stigmatisere muslimer herhjemme.

Muslimer og alle andre herhjemme, skal naturligvis have lov til at agerer som alle andre inden for lovens rammer. At gå efter muslimer alene er racistisk...

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 31 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Enkelte uheldige episoder skal ikke koste et helt trossamfund deres mulighed for at tilbede deres gud.

At henvise til enkelte passager i koranen er sammenligneligt med at du tager enkelte passager ud af fx det gamle testamente. Det er useriøst, og skræmmende at du vil dømme et helt folk ud fra dette.

Som der er moderate kristne, findes der ligevel moderate muslimer.

Vi kan ikke kæmpe for udbredelsen af kirker og aktivt tage afstand fra undertrykkelse og forfølgelse af kristne rundt om i verdenen - og så samtidig undertrykke og stigmatisere muslimer herhjemme.

Muslimer og alle andre herhjemme, skal naturligvis have lov til at agerer som alle andre inden for lovens rammer. At gå efter muslimer alene er racistisk...

Sammenligningen med 'passager fra Det Gamle Testamente' fremføres altid af hhv. ateister og folk, der som du altid går i breschen for islam. Den holder ikke. Du glemmer (eller lader du som om, du ikke ved det?), at den kristne tro er sekulær, og at den fik Det NYE Testamente, som gav os syndernes forladelse, og som anviser ikke at leve som i noget af det i Det G.T. beskrevne. Det tror jeg godt du ved ....

Jeg dømmer nu egentlig ikke 'et helt folk', jeg dømmer snarere den blodtørstige lovreligion med tilhørende politisk ideologi, der hedder islam. Men de moderate muslimer - dem stiller jeg mig, bl.a. på baggrund af undersøgelser Europa rundt, noget tvivlende overfor. Og når jeg på debatfora har spurgt, hvem de er, får jeg intet konkret svar. Nej, det er forkert, den måde du sidestiller kristendommen og muslimer.

Det forstyrrer mig egentlig ikke, hvis du kalder mig "racistisk"; det er snart mange år siden, jeg tog mig af den slags. Det har i de fleste tilfælde (i Danmark i hvert fald) været sådan, at når nogen blev anklaget af venstrefløjen for "racisme", viste det sig oftest at være rigtigt fine mennesker. Eksempler: Mogens Glistrup, Pia Kjærsgaard, Den Danske Forening, DFU, Mogens Camre, Søren Krarup og Lars Hedegaard.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 22 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Sammenligningen med 'passager fra Det Gamle Testamente' fremføres altid af hhv. ateister og folk, der som du altid går i breschen for islam. Den holder ikke. Du glemmer (eller lader du som om, du ikke ved det?), at den kristne tro er sekulær, og at den fik Det NYE Testamente, som gav os syndernes forladelse, og som anviser ikke at leve som i noget af det i Det G.T. beskrevne. Det tror jeg godt du ved ....

Jeg dømmer nu egentlig ikke 'et helt folk', jeg dømmer snarere den blodtørstige lovreligion med tilhørende politisk ideologi, der hedder islam. Men de moderate muslimer - dem stiller jeg mig, bl.a. på baggrund af undersøgelser Europa rundt, noget tvivlende overfor. Og når jeg på debatfora har spurgt, hvem de er, får jeg intet konkret svar. Nej, det er forkert, den måde du sidestiller kristendommen og muslimer.

Det forstyrrer mig egentlig ikke, hvis du kalder mig "racistisk"; det er snart mange år siden, jeg tog mig af den slags. Det har i de fleste tilfælde (i Danmark i hvert fald) vist sig, at når nogen blev anklaget af venstrefløjen for "racisme", viste det sig oftest at være rigtigt fine mennesker. Eksempler: Mogens Glistrup, Pia Kjærsgaard, Den Danske Forening, DFU, Mogens Camre, Søren Krarup og Lars Hedegaard.

Lad os se bort fra ordet "racisme" det bringer alligevel sjældent noget godt med sig. 

Hvem de "moderate" muslimer er? Det er vist en smagssag om hvor man lægger betydningen.

Jeg tænker at efter din bedømmelse af muslimer - som skal slå vantro ihjel - så vil 98,8% af de herboende muslimer som lever fint under demokratiet og overholder danske love, absolut være at opfatte som moderate.

Vi har udemærkede love som håndterer ekstremister/rabiate folk uanset religion eller politisk ståsted. Og sådan skal loven være...gældende alle borgere i et land. At gå udelukkende efter eet folk, eller een trosretning er uvederligt og meget udansk. Nej...det er bestemt ikke vejen at gå.

• Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 50 minutter siden, Alfred Horn skrev:

1) Islam er en aggressiv lovreligion, som ifølge deres egne skriftkloge (ikke nedsættende ment, de ved virkelig, hvad de tror på!) skal overtage "det land Allah har givet dem", dvs. "de vantros land." Det er vist bl.a. Danmark.

3. Jeg ser ingen positiv dansk interesse i Erdogan-moskéer i Danmark overhovedet, uagtet Tyrkiet er NATO-medlem. Hvorfor dog give den islamiske diktator mere indflydelse end han har i forvejen i vores land. Husk på, at han har en slags religionsministerium ('diyanet'), som alle moskéer i andre lande også hører ind under.

Ud med AL religion i det offentlige rum.

Ingen hensyntagen til nogle religioner overhovedet. Ingen religiøse dogmer skal have nogensomhelst indflydelse på politik. Ingen religiøse følelser skal respekteres i det offentlige rum.

Religion er en privatsag og skal forblive som sådan.

Religion er selvfølgelig et interessant fænomen at studere - og bør naturligvis vidensmæssigt være en del af almindelige dannelse og genstand for læring i mange fag på vore uddannelsesinstitutioner - og større rolle bør det ikke spille i et moderne vidensbaseret samfund. Punktum.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 1 minut siden, ThomasSneum skrev:

Lad os se bort fra ordet "racisme" det bringer alligevel sjældent noget godt med sig. 

Hvem de "moderate" muslimer er? Det er vist en smagssag om hvor man lægger betydningen.

Jeg tænker at efter din bedømmelse af muslimer - som skal slå vantro ihjel - så vil 98,8% af de herboende muslimer som lever fint under demokratiet og overholder danske love, absolut være at opfatte som moderate.

Vi har udemærkede love som håndterer ekstramister/rabiate folk uanset religion eller politisk ståsted. Og sådan skal loven være...gældende alle borgere i et land. At gå udelukkende efter eet folk, eller een trosretning uvederligt og meget udansk. Nej...det er bestemt ikke vejen at gå.

Jeg mener, at det at gardere sig mod den ofte bebudede islamiske magtovertagelse er rettidig omhu. I den retning blev det danske folk - og vores efterkommere - svigtet fatalt af politikerne fra og med 1980'erne. Nu er rettidig omhu for sent.

Når jeg i dag skriver imod 'bid-for-bid' islamiseringen af vores land, er det ikke mig selv, jeg tænker på. Det er mine børn og mit barnebarn. Jeg ønsker ikke, de skal leve i et land, hvor islam får mere og mere magt for hvert år der går. 

Det er tankevækkende, at du skriver 98,8 % af de herboende muslimer har det fint med demokratiet/ er at opfatte som moderate, når en dansk undersøgelse fornylig viste, at et flertal af dem mente, at man ikke må kritisere islam. Jeg kan tilføje, at ifølge en tilsvarende undersøgelse (analyseinstituttet Capacent) mener 66 % af dem, at ytringsfriheden skal indskrænkes og at 81 % mener, det skal være forbudt at tegne profeten Muhammed.  Hvordan synes du, det hænger sammen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 2 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Jeg mener, at det at gardere sig mod den ofte bebudede islamiske magtovertagelse er rettidig omhu. I den retning blev det danske folk - og vores efterkommere - svigtet fatalt af politikerne fra og med 1980'erne. Nu er rettidig omhu for sent.

Når jeg i dag skriver imod 'bid-for-bid' islamiseringen af vores land, er det ikke mig selv, jeg tænker på. Det er mine børn og mit barnebarn. Jeg ønsker ikke, de skal leve i et land, hvor islam får mere og mere magt for hvert år der går. 

Det er tankevækkende, at du skriver 98,8 % af de herboende muslimer har det fint med demokratiet/ er at opfatte som moderate, når en dansk undersøgelse fornylig viste, at et flertal af dem mente, at man ikke må kritisere islam. Jeg kan tilføje, at ifølge en tilsvarende undersøgelse (analyseinstituttet Capacent) mener 66 % af dem, at ytringsfriheden skal indskrænkes og at 81 % mener, det skal være forbudt at tegne profeten Muhammed.  Hvordan synes du, det hænger sammen?

Jeg køber ikke din præmis for "bid for bid" - så den lader jeg ligge. 

At have en holdning til kritik er ikke at gå imod danske love. Vi havde jo indtil for ganske kort tid siden blasfemiparagraffen - en del af dansk lovgivning og som mange danskere gik/går ind for.

Så det ønske ligger jo ikke så fjernt fra den danske "moderate" mentalitet. :)

• Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...