Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Hvorfor skal voksne kvinder altid gøres til børn?

Recommended Posts

Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg har bemærket tendensen til, at selv voksne kvinder langt oppe i 30´erne, 40´erne eller 50´erne enten kalder sig selv "piger" eller af mænd bliver benævnt "piger". F.eks. "hende Lone på 44 er godt nok en skøn pige!"

Derudover er det efterhånden blevet ilde set, at voksne kvinder bevarer deres naturlige kønsbehåring. Mange mænd forventer, at selv kvinder langt oppe i alderen er intimbarberede.

Er det ikke lidt en pædofilisering af samfundet, er voksne kvinder kaldes piger og ofte forventes at være helt glatte forneden?

Er der ikke et misforhold imellem, at samfundet på den ene side fordømmer pædofili og samtidig forherliger barnsliggørelse af voksne kvinder?

Og hvorfor ser vi ikke samme barnsliggørelse af voksne mænd? Hvorfor kaldes mænd på 40 ikke for drenge f.eks.?

Ligger der ikke også lidt noget sexisme i det her? At kvinder gøres til små og underdanige ved at man omtaler dem som "piger", selv hvis de er 47 år gamle?

Ville en fuldvoksne bredskuldret mand på 47 bryde sig om at blive tiltalt "dreng" eller "knægt"? ;)

Det er sjovt, at folk kan godt finde på at skrive f.eks., at "hende Mette Frederiksen er godt nok en skøn pige" eller "min kone på 53 er godt nok en dejlig pige!". Men samtidig kunne ingen jo finde på at sige, at "Lars Løkke er godt nok en dygtig dreng" eller "min mand på 53 er godt nok en dejlig dreng!". Har I nogensinde tænkt over disse kønsforskelle?!

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Hvis jeg siger "knægt" eller "pige" om nogen i 30-50 års alderen. Så vil det være venligt ment. 

"Det godt min dreng.." er en vending jeg nogle gange anvender. Det er alene et udtryk for humor/kærlighed/venlighed.. intet negativt. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Der er nu også mange der stadig omtaler mig som "unge mand", nøjagtig som jeg var 20 år (underforstået de er ældre end mig og derfor også klogere end mig.

Det med at kalde 30-50 årige kvinder for piger tror jeg egenligt de gerne helst selv vil have. Ordet "Dame" "lugter" for meget af 50 år +

Mht til kønsbehøring er jeg ligeglad, så længe det altså ikke er gardiner ned til knæerne ;)

Men omvendt har jeg da også somme tider omtalt min kæreste som "damen" eller "konen" selvom vi ikke var gift.

Altså sammen venligt ment ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 2 timer siden, snoozz skrev:

Det med at kalde 30-50 årige kvinder for piger tror jeg egenligt de gerne helst selv vil have. Ordet "Dame" "lugter" for meget af 50 år +

Nu hvor jeg har rundet de 50 synes jeg det vil lyde halt skørt, om nogen kaldte mig pige. Måske med undtagelse af hvis min mor brugte det.

"Dame" lyder lidt forfinet, men "kvinde", "ung kvinde" eller "yngre kvinde" synes jeg vil være passende i det fleste situationer.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Men det lyder godt nok også lidt dumt at sige "Hende ovre fra regnskab, hun er godt nok en sød yngre kvinde.". Hvis hun er 50+ ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 time siden, snoozz skrev:

Men det lyder godt nok også lidt dumt at sige "Hende ovre fra regnskab, hun er godt nok en sød yngre kvinde.". Hvis hun er 50+ ;)

jamen hvis man er en gut på 70+  så er hun da en sød yngre kvinde på 50+ 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

med hensyn til kønsbehåring , en urskov imellem benene er bare det helt rigtige 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 11 timer siden, snoozz skrev:

Så kunne man vel bare sige, at hun er en sød kvinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Selvom jeg snart brager ind i 50, er jeg nok bare en "knægt"...kan jeg egentligt godt lide. 🙃

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Wizcarlo
On Friday, May 29, 2020 at 07:35, Lucianone skrev:

Jeg har bemærket tendensen til, at selv voksne kvinder langt oppe i 30´erne, 40´erne eller 50´erne enten kalder sig selv "piger" eller af mænd bliver benævnt "piger". F.eks. "hende Lone på 44 er godt nok en skøn pige!"

Derudover er det efterhånden blevet ilde set, at voksne kvinder bevarer deres naturlige kønsbehåring. Mange mænd forventer, at selv kvinder langt oppe i alderen er intimbarberede.

Du har dine kvaler!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...