Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Sveriges corona-general med klar appel til Danmark: Åbn grænserne

Recommended Posts

Tigermanden

"Antallet af smittede vil ikke stige, hvis Danmark åbner grænserne til Sverige, vurderer Anders Tegnell.

Fredag vil statsminister Mette Frederiksen (S) komme med en ny udmelding om grænserne.

Det store spørgsmål er, hvornår Danmark igen vil åbne for vores naboer i Tyskland, Norge og Sverige."

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05-28-sveriges-corona-general-med-klar-appel-til-danmark-aabn-graenserne

Selv er jeg meget enig i, at der ikke er nogen grund til at lukke grænsen mod Sverige, men sådan har det jo været de sidste mange år: Sverige er de fornuftige, der lader sig styre af rationale og fornuft, mens vi danskere er nogle dorske bønderkarle, der har svært ved at styre et land - for slet ikke at tale om vores fjendtlige indstilling mod alle, der ser anderledes ud.

Men hvad mener I andre, hvornår bør vi åbne grænsen til sverige?

1506808_930_9300_17_0_965_667_2.jpg

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
On 28.5.2020 at 16:07, Tigermanden skrev:

"Antallet af smittede vil ikke stige, hvis Danmark åbner grænserne til Sverige, vurderer Anders Tegnell.

Fredag vil statsminister Mette Frederiksen (S) komme med en ny udmelding om grænserne.

Det store spørgsmål er, hvornår Danmark igen vil åbne for vores naboer i Tyskland, Norge og Sverige."

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05-28-sveriges-corona-general-med-klar-appel-til-danmark-aabn-graenserne

Selv er jeg meget enig i, at der ikke er nogen grund til at lukke grænsen mod Sverige, men sådan har det jo været de sidste mange år: Sverige er de fornuftige, der lader sig styre af rationale og fornuft, mens vi danskere er nogle dorske bønderkarle, der har svært ved at styre et land - for slet ikke at tale om vores fjendtlige indstilling mod alle, der ser anderledes ud.

Men hvad mener I andre, hvornår bør vi åbne grænsen til sverige?

1506808_930_9300_17_0_965_667_2.jpg

Sverige laver bedre færdigretter og har bedre udvalg i butikkerne, de har enda en Party City butik lige som man kender det fra USA (det har Danmark ikke) og Dr Pepper er lettere at finde i butikkerne i Sverige og flere fest butikker der sælger folieballoner og Sverige har lavet pænere skolemøbler end de danske skolemøbler. men hvad angår politik har jeg ikke nogen kommentar om Danmark Vs Sverige.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Sverige er en moderne, internationalt orienteret nation, mens danskerne nærmest er en flok neandertalere til sammenligning.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Sverige har mange flere Corona smittede, end vi har. Derfor risikerer vi en ny opblussen af epidemien, hvis vi åbner grænsen til Sverige. Denne grænse bør derfor holdes lukket, indtil antallet af smittede på 100.000 indbyggere i Sverige er kommet ned på samme niveau som i Danmark.

Men til det øvrige Europa kan vi godt åbne op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, Tigermanden skrev:

Sverige er en moderne, internationalt orienteret nation, mens danskerne nærmest er en flok neandertalere til sammenligning.

Arhhh - nok er jeg stor fan af Sverige. Men de er introverte og autoritetstro grænsende til det idiotiske.

Danskere er langt mere internationalt orienterede  - det kommer sig af at være en handelsnation - hvor Sverige er langt mere en industrination.

Sveriges ledelseskultur er direkte rædsom. De elsker konsensus og "leger" konstant 'gæt hvad chefen tænker'. Når medarbejderne så har gættet det - får de at vide de selv har besluttet det!!!!! Det er top komisk pseudo indflydelse på beslutninger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 8 minutter siden, Cementdebil skrev:

Arhhh - nok er jeg stor fan af Sverige. Men de er introverte og autoritetstro grænsende til det idiotiske.

Danskere er langt mere internationalt orienterede  - det kommer sig af at være en handelsnation - hvor Sverige er langt mere en industrination.

Sveriges ledelseskultur er direkte rædsom. De elsker konsensus og "leger" konstant 'gæt hvad chefen tænker'. Når medarbejderne så har gættet det - får de at vide de selv har besluttet det!!!!! Det er top komisk pseudo indflydelse på beslutninger.

Danmark har næsten ikke nogen import fra USA og der er alt for mange lokale varer i Danmark. Danmark er for lokalt og ikke internationalt nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 9 minutter siden, ElskerFolieBalloner skrev:

Danmark har næsten ikke nogen import fra USA og der er alt for mange lokale varer i Danmark. Danmark er for lokalt og ikke internationalt nok

Her tror jeg simpelthen enhver svensker ville tale dig imod (hvis han turde) - Danmark er FREMRAGENDE handelsfolk internationalt. Vi har altid satset på samhandel med udlandet af fødevarer og tjenester - bl.a. fordi vi ikke graven masse naturressourcer som eksempelvis Sverige.

Tag bare verdens rigeste land Norge - de har ingen kompetencer overhovedet. De er en olienation med total Kuwait økonomi - og kan nikke finde ud af noget som andet end off shore industri og aktiehandel.

Man bliver god til noget af nødvendighed og muligheder - mens ressourcer gør dig "doven"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 6 minutter siden, Cementdebil skrev:

Her tror jeg simpelthen enhver svensker ville tale dig imod (hvis han turde) - Danmark er FREMRAGENDE handelsfolk internationalt. Vi har altid satset på samhandel med udlandet af fødevarer og tjenester - bl.a. fordi vi ikke graven masse naturressourcer som eksempelvis Sverige.

Tag bare verdens rigeste land Norge - de har ingen kompetencer overhovedet. De er en olienation med total Kuwait økonomi - og kan nikke finde ud af noget som andet end off shore industri og aktiehandel.

Man bliver god til noget af nødvendighed og muligheder - mens ressourcer gør dig "doven"

passer ikke. der er for mange danske varer i butikerne og for få udlandske varer. selv Tyskland har mere import end Danmark. Danmark er et kedeligt land. vil gerne flytte til et større land en dag. Danmark er ikke lige mig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 13 minutter siden, ElskerFolieBalloner skrev:

passer ikke. der er for mange danske varer i butikerne og for få udlandske varer. selv Tyskland har mere import end Danmark. Danmark er et kedeligt land. vil gerne flytte til et større land en dag. Danmark er ikke lige mig

I al respekt tror jeg ikke et lands internationale orientering kan opgøres på den måde

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ElskerFolieBalloner
For 3 minutter siden, Cementdebil skrev:

I al respekt tror jeg ikke et lands internationale orientering kan opgøres på den måde

Danmark er alt for lille et land for mig. har venner i Israel, og det er et mere interesant land end Danmark. kunne godt se mig selv bo der nede hvor der aldrig kommer sne og frost grader. har ikke nogen kæreste men hvis jeg engang fandt en pige så måtte hun gerne bo i Israel eller et andet mere interesant land så vil jeg nemlig flytte fra Danmark og starte på et nyt liv i udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...