Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Sharia-lov eller én lov for alle?

Recommended Posts

Gæst

Den 40-årige Raffia Arshad blev i maj 2020 ansat som vicedistriktsdommer i Burton-Upton-Trent distrikt i Midland, England, hvor andelen af islamisk indvandring er tårnhøj. "Jeg har banet vejen for muslimske kvinder", siger hun.

Raffia Arshad bærer det muslimske tørklæde (hijab), når hun er på arbejde og signalerer dermed, at det ikke kan være den almindelige lov og ret i England, der står øverst, når hun sætter sig til rette i dommersædet. Kan nogen se perspektivet? Men egentlig skal man nok ikke blive forbavset. Der har længe ligget et pres fra muslimerne i England for ligefrem at få indarbejdet dele af shariaen i britisk lovgivning. (Jeg prøver at forestille mig, hvad sir Winston Churchill ville have sagt til dette! 🤒

I Danmark er det ikke tilladt at bære hijab eller anden form for islamisk slør, hvis man er dommer. Ikke endnu da!

Mit oplæg munder ud i disse spørgsmål til jer, kære debattører:

Hvordan vil Vesteuropa blive i løbet af de næste 10-15 år, hvis "bid-for-bid"-taktikken fra islamisk side lykkes, og er det overhovedet muligt at have ét retssystem i et land, hvor der både dømmes efter almindelig national lov i pågældende land og efter sharia-loven? Et retssystem med en parallel lovgivning ?!

Læs eventuelt denne gennemgang af de "udfordringer", de vesteuropæiske lande står med som følge af presset for at få sharia-loven ind i vores retssale: 

https://denkorteavis.dk/2016/sharia-lov-eller-en-lov-for-alle/

Forskere har i øvrigt påpeget, at der allerede eksisterer sharia-råd flere steder i Danmark, hvor imamer sidder og dømmer og rådgiver efter sharia-loven:

https://www.berlingske.dk/politik/forskere-sharia-raad-eksisterer-flere-steder-i-danmark 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Der findes og kommer ikke Sharialovgivning hverken i UK eller i DK.

I UK har man nogle "rådsmænd" som kan hjælpe med lovgivning  og forståelse af loven. Ingen "rådgivning" står dog over gældende lov. Helt som det skal være- og det ændre sig ikke over de næste 10-15 år.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 4 timer siden, Alfred Horn skrev:

I Danmark er det ikke tilladt at bære hijab eller anden form for islamisk slør, hvis man er dommer. Ikke endnu da!

Alle  - som i ALLE - religiøse symboler ud af det offentlige rum.

Religion er en privatsag - og som samfund skal vi overhovedet ingen hensyn tage til religiøse dogmer og følelser. Franske tilstande tak!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...