Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Mjølnerparkens beboere stævner staten for diskrimination

Recommended Posts

Tigermanden

Fint initiativ fra nogle gode personer, der står fast på deres rettigheder til at være mennesker:

En gruppe fra boligområdet Mjølnerparken mener, at ghettopakken diskriminerer dem på baggrund af etnicitet.En gruppe beboere i boligområdet Mjølnerparken i København stævner Transport- og Boligministeriet for diskrimination. Det er udviklingsplanen i ghettoloven fra 2018, som diskriminerer dem på baggrund af deres etnicitet, mener de. Det oplyser netværket Almen Modstand i en pressemeddelelse.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05-27-mjolnerparkens-beboere-staevner-staten-for-diskrimination

2bc029c6-eb81-4421-9bbd-fc4a752c2248.jpg

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Synes I andre, at beboerne har ret i, at de bliver diskrimineret på baggrund af deres etnicitet? Det mener jeg sandelig godt man kan sige. Man kunne jo aldrig forestille sig, at et område beboet af ikke-Nydanskere ville blive jævnet med jorden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup
For 2 minutter siden, Tigermanden skrev:

Man kunne jo aldrig forestille sig, at et område beboet af ikke-Nydanskere ville blive jævnet med jorden.

Ikke-Nydanskere ?
Nyt ord ?  Vi har allerede ordet 'Gammeldansk'. En himmelsk drik ;)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, Tigermanden skrev:

Fint initiativ fra nogle gode personer, der står fast på deres rettigheder til at være mennesker:

En gruppe fra boligområdet Mjølnerparken mener, at ghettopakken diskriminerer dem på baggrund af etnicitet.En gruppe beboere i boligområdet Mjølnerparken i København stævner Transport- og Boligministeriet for diskrimination. Det er udviklingsplanen i ghettoloven fra 2018, som diskriminerer dem på baggrund af deres etnicitet, mener de. Det oplyser netværket Almen Modstand i en pressemeddelelse.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-05-27-mjolnerparkens-beboere-staevner-staten-for-diskrimination

2bc029c6-eb81-4421-9bbd-fc4a752c2248.jpg

Nu er Muslimer når de er hvor det kaldes hjemme rigtige gode brokkehoveder som dårligt tolererer anderledes tænkende.

Men vi som gode danskere skal finde os i deres brokkerier fordi det er politiks korrekt. Nej F,, nej. Jeg synes dem som bor der skulle tage en lille rejse til Esbjerg hvor der bor forholdsvis mange Muslimske mennesker og prøve at finde ud af hvorfor dem som bor her stille og roligt deltager i samfundet for de meste.

De har måske været uretfærdigt behandlet, boet lidt trængt og ikke fået nok penge, men dem er der også rigtigt mange danskere af. Vores (min kones) børnebørn bor, arbejder og studerer i hovedstaden oppe på 5e tagetage uden lift på ca. 38 kvm og med en dyrt husleje og der er ingen parkerplads for deres ikke eksisterende bil.

De er parat til at knokle sig igennem en vanskeligt periode uden luksus, vi har vel alle set og hørt om ældre pensionister som ikke har ret meget, en kommune som prøver at spare på alt, uden at de brokker eller strejker.

Muslimer må ligesom alle andre gør noget for at få bedre vilkår, eller forhøre sig om hvordan Muslimer bor i Frankfurt eller Hamburg.

Jeg håber at staten viser dem deres rettigheder, men også deres pligter som samfunds borgere, og måske gøre som her i Esbjerg, Frivilligt arbejde og mere frivilligt arbejde og så lidt til, der er masser at tage fat på.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 1 minut siden, Jojojo skrev:

Nu er Muslimer når de er hvor det kaldes hjemme rigtige gode brokkehoveder som dårligt tolererer anderledes tænkende.

Men vi som gode danskere skal finde os i deres brokkerier fordi det er politiks korrekt. Nej F,, nej. Jeg synes dem som bor der skulle tage en lille rejse til Esbjerg hvor der bor forholdsvis mange Muslimske mennesker og prøve at finde ud af hvorfor dem som bor her stille og roligt deltager i samfundet for de meste.

De har måske været uretfærdigt behandlet, boet lidt trængt og ikke fået nok penge, men dem er der også rigtigt mange danskere af. Vores (min kones) børnebørn bor, arbejder og studerer i hovedstaden oppe på 5e tagetage uden lift på ca. 38 kvm og med en dyrt husleje.

De er parat til at knokle sig igennem en vanskeligt periode uden luksus, vi har vel alle set og hørt om ældre pensionister som ikke har ret meget, en kommune som prøver at spare på alt, uden at de brokker eller strejker.

Muslimer må ligesom alle andre gør noget for at få bedre vilkår, eller forhøre sig om hvordan Muslimer bor i Frankfurt eller Hamburg.

Jeg håber at staten viser dem deres rettigheder, men også deres pligter som samfunds borgere, og måske gøre som her i Esbjerg, Frivilligt arbejde og mere frivilligt arbejde og så lidt til, der er masser at tage fat på.

Tak for dit dybe indlæg. Der er masser af visdom at hente her. :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 56 minutter siden, Zorglup skrev:

Ikke-Nydanskere ?
Nyt ord ?  Vi har allerede ordet 'Gammeldansk'. En himmelsk drik ;)

Tja, jeg ved da nok, at netop det ord nok ikke er meget udbredt, men jeg bruger det gerne for at stikke lidt til de mange danskere, der er vant til, at vi definerer individet udfra de danske - hvorfor ikke tage udgangspunkt i Nydanskerne? 

• Synes godt om 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
1 time siden, Tigermanden skrev:

Tja, jeg ved da nok, at netop det ord nok ikke er meget udbredt, men jeg bruger det gerne for at stikke lidt til de mange danskere, der er vant til, at vi definerer individet udfra de danske - hvorfor ikke tage udgangspunkt i Nydanskerne? 

Hvis man er dansker, født i Danmark, tager man selvfølgelig udgangspunkt i det, når man definerer sig selv. Intet kan vel være mere naturligt. Jeg har fælles historie, sprog og kultur med de andre små 5 millioner danskere - ligesom en tysker har sit fælles med de andre tyskere osv.

Overhovedet at behøve at nævne det, jeg lige har skrevet, ville være blevet mødt med et skævt smil og et "ja, hvad ellers?" for få årtier siden. Men da det kulturradikale/venstreorienterede segment nu har forkvaklet sund tænkemåde og forsøgt at få det danske folk til at opgive sig selv og sin eksistens, kan der omvendt være noget livsbekræftende i at nævne det - at være dansk i Danmark, det land vi har arvet efter vore forfædre - også for sig selv.

Jeg vil håbe mange unge tager den tankegang op. Det er så utrolig vigtigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Hej Aase Dane, tak for et rigtig godt indlæg! Det er for sjældent, man ser nogen der skriver lige ud af posen, hvad der burde være naturligt for alle danskere. Jeg har forsøgt at give dig en "synes godt om" (like), men det virker ikke. Så nu får du den på skrift i stedet. 😉 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 47 minutter siden, Aase Dane skrev:

Hvis man er dansker, født i Danmark, tager man selvfølgelig udgangspunkt i det, når man definerer sig selv. Intet kan vel være mere naturligt. Jeg har fælles historie, sprog og kultur med de andre små 5 millioner danskere - ligesom en tysker har sit fælles med de andre tyskere osv.

Overhovedet at behøve at nævne det, jeg lige har skrevet, ville være blevet mødt med et skævt smil og et "ja, hvad ellers?" for få årtier siden. Men da det kulturradikale/venstreorienterede segment nu har forkvaklet sund tænkemåde og forsøgt at få det danske folk til at opgive sig selv og sin eksistens, kan der omvendt være noget livsbekræftende i at nævne det - at være dansk i Danmark, det land vi har arvet efter vore forfædre - også for sig selv.

Jeg vil håbe mange unge tager den tankegang op. Det er så utrolig vigtigt.

Dansk er den, der selv vil det - det er altså ikke en eller anden lukket klub, det her.☝️

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 25 minutter siden, Alfred Horn skrev:

Hej Aase Dane, tak for et rigtig godt indlæg! Det er for sjældent, man ser nogen der skriver lige ud af posen, hvad der burde være naturligt for alle danskere. Jeg har forsøgt at give dig en "synes godt om" (like), men det virker ikke. Så nu får du den på skrift i stedet. 😉 

Hvor mange profiler har du efterhånden herinde?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...