Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

En dansk storby i 2020

Recommended Posts

Gæst

"Kom forbi Banegården/Bruuns Galleri. Det lignede nu mere downtown Fallujah, og atmosfæren præcis lige så ubehagelig. Grupper af unge arabiske drenge driver rundt, og der er ballade. Vagterne, for det er nødvendigt i 2020, prøver at mægle. Jeg så tre unge blonde, danske piger med ansigtsudtryk, der kun vidnede om absolut afmagt. Udenfor banegården var der ballade ned mod Strøget. To grupper unge arabiske mænd i konflikt." 

https://www.document.dk/2020/05/25/facebook-ven-kom-forbi-banegaarden-bruuns-galleri-det-lignede-nu-mere-downtown-falluja/

Sådan skriver en facebook-ven til red. Kim Møller efter en tur til Aarhus C. af i dag. Og jeg må uvægerligt tænke 40-45 år tilbage. Til mine egne indtryk af Aarhus via besøg hos en slægtning, som studerede der. Eller besøg på Aarhus Stadion (jo, navnet var OK dengang, ingen smarte sponsorbetegnelser) for at se AGF eller om aftenen på - jeg tror det hed  'Jakobs Bar', stedet hvor Linje 3 begyndte. En koncert med The Rolling Stones (okt. 1973) o.m.a. De kaldte Danmarks næststørste by for "smilets by" i de dage. Det er der vist ingen grund til i 2020.

Så det er nødvendigt med vagter i banegårdsmiljøet, som åbenbart domineres af arabere. 

Vedkommendes oplevelse - og mange andres, jeg har læst om - kalder på spørgsmål som:

Hvorfor lod vi det ske? Hvorfor har vi bare ladet danske storbyer forvandles til utrygge steder, hvor en fremmed kultur og gangstergrupper bestemmer?

Og hvordan vil den opvoksende danske generation bedømme os?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Jeg er jævnligt i Aarhus - jeg genkender ikke billedet. 

Jeg fik dog engang høvl af en gruppe AGF fans (White pride) - De brød sig absolut ikke om kjøbenhavnere.. 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, ThomasSneum skrev:

Jeg er jævnligt i Aarhus - jeg genkender ikke billedet. 

Jeg fik dog engang høvl af en gruppe AGF fans (White pride) - De brød sig absolut ikke om kjøbenhavnere.. 

En (vistnok nedlagt) AGF-hooligan-gruppe som svar på, hvordan den citerede skribent oplevede Aarhus Midtby for nylig!

Det er længe siden, jeg har været i Aarhus, men mine indtryk fra København, herunder Strøget og indre by, har betydet at jeg heller ikke ønsker at indfinde mig der, uden at det er absolut nødvendigt. Jeg bliver simpelt hen ked af det, når jeg ser mig omkring derinde. Og jeg er gammel nok til at kunne huske, hvordan selvsamme kvarter så ud, da det bare var hyggeligt med danske strøgforretninger, den gode pølsevogn på Rådhuspladsen (eller den anden bag Hovedbanegården), turister som måske var på vej for at se det "berygtede" Nyhavn - eller bedre Den Lille Havfrue o.s.v.

I dag ... nej, det må man vist ikke beskrive, thi det er "hetz mod en befolkningsgruppe." Er det ikke sådan, hr. Sneum? Men du må gerne skrive om 'White Pride' på en måde som nogle sagtens kunne opfatte som "hetz mod fodboldtilskuere generelt". See what I mean?

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
For 3 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

"Kom forbi Banegården/Bruuns Galleri. Det lignede nu mere downtown Fallujah, og atmosfæren præcis lige så ubehagelig. Grupper af unge arabiske drenge driver rundt, og der er ballade. Vagterne, for det er nødvendigt i 2020, prøver at mægle. Jeg så tre unge blonde, danske piger med ansigtsudtryk, der kun vidnede om absolut afmagt. Udenfor banegården var der ballade ned mod Strøget. To grupper unge arabiske mænd i konflikt." 

https://www.document.dk/2020/05/25/facebook-ven-kom-forbi-banegaarden-bruuns-galleri-det-lignede-nu-mere-downtown-falluja/

Sådan skriver en facebook-ven til red. Kim Møller efter en tur til Aarhus C. af i dag. Og jeg må uvægerligt tænke 40-45 år tilbage. Til mine egne indtryk af Aarhus via besøg hos en slægtning, som studerede der. Eller besøg på Aarhus Stadion (jo, navnet var OK dengang, ingen smarte sponsorbetegnelser) for at se AGF eller om aftenen på - jeg tror det hed  'Jakobs Bar', stedet hvor Linje 3 begyndte. En koncert med The Rolling Stones (okt. 1973) o.m.a. De kaldte Danmarks næststørste by for "smilets by" i de dage. Det er der vist ingen grund til i 2020.

Så det er nødvendigt med vagter i banegårdsmiljøet, som åbenbart domineres af arabere. 

Vedkommendes oplevelse - og mange andres, jeg har læst om - kalder på spørgsmål som:

Hvorfor lod vi det ske? Hvorfor har vi bare ladet danske storbyer forvandles til utrygge steder, hvor en fremmed kultur og gangstergrupper bestemmer?

Det var da noget værre noget.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber
Skrevet (redigeret)

Og i Roskilde er der en mand, der har fået smurt skinkesalat i hovedet.

https://ekstrabladet.dk/112/supermarkeds-drama-skinkesalat-tvaeret-ud-i-ansigtet-paa-mand/8136888

En 27-årig mand fra Vejby tværede mandag eftermiddag en skinkesalat ud i ansigtet på en 24-årig mand, efter at han forinden havde følt sig provokeret.

Så får han ikke frokost, den lømmel.

Redigeret af homofaber
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Trådstarters ubehagelige oplæg er da heller ikke noget, jeg kan genkende (er "næsten" indfødt :) ) Kan til gengæld alt for godt genkende det med White Pride, som jeg også selv har haft uønsket kontakt med tidligere. De bruger den slags bøllemetoder, som Rudi også går ind for.

• Synes godt om 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
1 time siden, Tigermanden skrev:

Kan til gengæld alt for godt genkende det med White Pride, som jeg også selv har haft uønsket kontakt med tidligere. De bruger den slags bøllemetoder, som Rudi også går ind for.

Men du viftede vel bare disse hooligans til side i bedste Mike Hammer-stil? Wham, Pow .. 🤗

DerRudi er bannet herinde, så ham nytter det ikke du vil blande ind i dit paranoide show.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 1 time siden, Aase Dane skrev:

DerRudi er bannet herinde, så ham nytter det ikke du vil blande ind i dit paranoide show.

Er DerRudi bannet?  Han skrev da ellers d.  18/5-20:

https://www.dindebat.dk/topic/720486-klage-over-afsporing-af-emnetråde/?_fromLogin=1

citat:

"De to andre er skredet, og det gør jeg også nu. Jeg kan nemlig ikke fungere på et forum, hvor der er et emne, man ikke må skrive om. Så er ordet nemlig ikke frit, Lucianone. Slet ikke. Kan du have det godt. Jeg søger ind i et forum, hvor mine meninger er absolut accepterede  (Du kan godt nå at kommentere dette, jeg skal først have skrevet min udmeldelse til ham høvdingen.)"

citat slut

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 8 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Det ville være nogenlunde troværdigt hvis linket kom fra et anerkendt medie og ikke et fb opslag, og er du helt sikker på at det ikke er Puladan som står der på hjørnet og vinker til den dyre Mercedes med dashcam. ?

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jojojo: - Det ville være nogenlunde troværdigt hvis linket kom fra et anerkendt medie ...

Anerkendt af hvem? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...