Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 50 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Sikke et pænt sprog at møde ind med. "Svinehunde" ... Stillet på spidsen vil jeg hævde, at det passer på dem, der vil blæse de mindreårige muslimske piger en hatfuld, selv om de ankommer til Danmark eksempelvis gravide for 2. gang i en alder af 14-15 år!

Det lyder da trist, at du har en grim fortid. For jeg regner da med, at du taler for dig selv.  🤔

Grundet min udenlandske opvækst har jeg det lidt vanskeligt med dit sprog, men jeg prøver, Jeg fået meget hjælpe her på Jubii mht. oversættelse og regner også med at nogen vil forklare mig med hvad d-det er du mener i dit svar.

Min mor var ret gammelt du hun fik mig, det havde meget at gøre med hendes opvækst i den pædofilske kredse hun opvoksede i, men trods alt har jeg  klaret mig ret godt med flere sprog til det daglige.

Min grimme fortid, altså hvis det er det du antyder har jeg det godt med, alle sammen involverede har haft et vanskeligt opvækst og ikke har haft et valg dengang, hun blev jog opvokset og "" klædt"" som en pige her i landet, sendt til lægen, og det far en fejl. 

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

For 44 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Hvad betyder det, at "den religiøse del er delvis forældet" ? Står de nationale love over sharia-loven og andre hellige islamiske love med alle deres påbud og forbud? Dit indlæg 'dufter' på en eller anden måde af en trang til at fremstille de muslimsk styrede lande som "næsten ligesom vores", og et forsøg på at bilde os ind, at det islamiske kvindesyn har nærmet sig det nordisk-europæiske, bare fordi der er indført en giftealder i Tyrkiet. 😄

Der må jo være en alvorlig konflikt mellem almindelig national lov, som du selv kalder den, og så sharialov og 'Muhammeds sædvaner', der naturligvis betyder meget for den muslimske kultur. Ikke?

Jeg kan ikke dy mig for at hive netop Tyrkiet frem, når nu du bruger Erdogan-diktaturet som et eksempel. Tidligere på året hørte vi om en tyrkisk lov, som betyder at en mand ikke kan blive dømt for voldtægt, hvis bare han gifter sig med sit offer!

Skal du også ud og forsvare det i dit "halvmåne-togt" (det må det vel hedde, hvis Inger Støjberg var på "korstog"). Der blev oprettet en tråd om den lov, som er umenneskelig overfor piger/kvinder:

https://www.dindebat.dk/topic/720160-få-protesterer-mod-ny-tyrkisk-lov/

Jeg kunne i min første kommentar om det have nævnt, at i Algeriet skal man altid være 19 for at gifte sig. I Egypten skal man altid være fyldt 18 for at gifte sig, og det skal man også i Marokko. Det er ikke ligesom i Tyrkiet, hvor de kan gifte sig tidligere med forældrenes tilladelse.

... men jeg nævnte ikke sådanne muslimske lande ... fordi jeg ikke er tendentiøs ... som jeg ville være, hvis jeg havde udvalgt muslimske lande med en særlig høj giftealder.

Jeg fornemmer, at jeg er lidt anderledes end dig på det felt.

Nu har jeg så nævnt det alligevel, fordi du har svært ved at acceptere virkeligheden og argumenterer ud fra andre regler end jeg gør.

Vi kan kun være interesserede i at debattere med fakta som udgangspunkt, og det synes jeg ikke vi gør i tilstrækkelig grad.

Det betyder så, at de fleste muslimer alligevel ikke vil gifte sig med meget unge piger, fordi det er forbudt i den nationale lovgivning, og det kan vel ikke være et problem :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM

Det er ærgeligt at vi har en lovgivning som beskytter et "ægteskab" mellem en 60 år gammel mand og en pige på 8, men lov er lov som skal overholdes af forvaltningen og derfor må barnebrudskommisionens konklusion accepteres uanset hvad vej den går.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, BenniM skrev:

Det er ærgeligt at vi har en lovgivning som beskytter et "ægteskab" mellem en 60 år gammel mand og en pige på 8, men lov er lov som skal overholdes af forvaltningen og derfor må barnebrudskommisionens konklusion accepteres uanset hvad vej den går.

Altså bortset fra at det ikke er en kommission der handler om barnebrude, men en kommission der handler om hvorvidt støjsender har brudt loven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, BenniM skrev:

Det er ærgerligt at vi har en lovgivning som beskytter et "ægteskab" mellem en 60 år gammel mand og en pige på 8, men lov er lov som skal overholdes af forvaltningen og derfor må barnebrudskommisionens konklusion accepteres uanset hvad vej den går.

"Vi"? Sådan en lov har vi da ikke i Danmark. Og hvis du hentyder til en eller anden arabisk lov eller sharialoven, gælder de ikke på dansk grund.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 5 timer siden, BenniM skrev:

I Massachusetts og New Hampshire kan 12-årige blive gift med forældrenes tilladelse. I Mississippi kan 15-årige blive gift selv uden forældrenes tilladelse. Så vi risikerer jo at få USA på nakken, hvis Inger Støjbergs regler skal overholdes også for indvandrere fra USA.🙂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 22 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

"Vi"? Sådan en lov har vi da ikke i Danmark. Og hvis du hentyder til en eller anden arabisk lov eller sharialoven, gælder de ikke på dansk grund.

Hele barnebrudskommisionens arbejde går ud på at afdække om hun har givet en ulovlig instruks. Det er åbenbart ulovligt at adskille ægtefæller selvom den ene ægtefælle er 8 år og ægteskabet ikke er gyldigt i Danmark. Når det ærgeligt nok er sådan, så skal en minister selvfølgelig overholde loven eller få spørgsmålet rejst i Folketinget, så Danmark officielt kan trække sig fra den konvention, som må være årsagen.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 20 timer siden, Erpe skrev:

I Massachusetts og New Hampshire kan 12-årige blive gift med forældrenes tilladelse. I Mississippi kan 15-årige blive gift selv uden forældrenes tilladelse. Så vi risikerer jo at få USA på nakken, hvis Inger Støjbergs regler skal overholdes også for indvandrere fra USA.🙂

Selvfølgelig skal reglerne gælde for borgere fra USA, hvis reglerne var lovlige. Det ser ud til at det var de ikke af årsager, som jeg simpelthen ikke kan forstå og nu det desværre er sådan, så skulle hun have taget spørgsmålet til Folketinget, så de kan lave reglerne om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
BenniM
For 22 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Det kan godt være at de ikke gælder på dansk grund, men man mener at Støjbergs instruks om at beskytte børnene var ulovlige dvs. at ægteskabet nok ikke gælder i Danmark, men vi skal lukke øjnene for at den gamle mand får tilfredsstillet sig selv uanset om ægteskabet gælder i Danmark eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

For 28 minutter siden, BenniM skrev:

Hele barnebrudskommisionens arbejde går ud på at afdække om hun har givet en ulovlig instruks. Det er åbenbart ulovligt at adskille ægtefæller selvom den ene ægtefælle er 8 år og ægteskabet ikke er gyldigt i Danmark. Når det ærgeligt nok er sådan, så skal en minister selvfølgelig overholde loven eller få spørgsmålet rejst i Folketinget, så Danmark officielt kan trække sig fra den konvention, som må være årsagen.

Der har ikke været nogen på 8 år, men der har i Danmark været to barnebrude på 14 år.

De to ægtepar (hvor pigen var 14) var allerede blevet adskilt af "systemet" FØR Støjberg greb ind, fordi det er ulovligt i Danmark (når de er under den kriminelle og seksuelle lavalder).

Derudover var der 6 par, hvor den ene var 15 år gammel. Resten af barnebrudene var 16 eller 17 år gamle, og det var langt de fleste.

... og så synes jeg liiige ... vi skal huske, at sagen ikke handler om at barnebrudene skal bo sammen, men om at man skal bedømme hver enkelt sag ... før man siger nej ... eller ja.

I Skotland kan alle blive gift uden at spørge nogen, når de er fyldt 16 - og det vil give myndighederne visse problemer, hvis de ikke må tage på bryllupsrejse i Danmark.

Du kan indvende, at de ikke er asylansøgere, men et land må have nogen almene regler, som gælder for alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...