Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)
For 22 timer siden, Evalu skrev:

Ovenstående citat er fra Langgaard-Nielsens debatoplæg i denne tråd.

Mit spørgsmål er stadig, hvorfor parrenes religion blandes ind i debatten?

Jeg tror simpelthen ikke på, at du er uvidende om, at der i muslimsk kultur - som nu engang er bygget på islam - ses helt anderledes lempeligt på fænomenet barnebrude og teenagepigers ægteskab/samliv med langt ældre mænd. Det virker for mig dybt søgt, at du - hvis jeg forstod dig ret - har ledt med lys og lygte efter et brugbart eksempel, hvor et par var blevet viet i en folkekirke. Det er jo netop fordi religion her spiller en rolle for dig, ikke? 

Den måde, du skriver på her, bliver netop til en slags forsvar for den sædvanlige poltiske korrekthed - af nogle kaldet "elefanten i rummet": Du vil have os andre til at lade som om, at barnebrude og forhold som dem Inger Støjberg har nævnt (se evt. Langgaard-Nielsens citat af hendes facebook-opslag ovenf.) findes i lige stor grad i alle kulturer og indenfor alle religioner. Det vil jeg påstå er en løgn.

Og æh - hvor mange religioner har en guddommelig og tiljublet profet, som selv gik i seng med sin udkårne, da hun var 9 år gammel? Hvor mange religioner har ansatte imamer, som når kameraerne er slukket, er forstående overfor at anderledes troende kvinder voldtages, idet de ikke dækker sig til, som der står i en vis bog? 😉

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

Inger Støjberg står naturligvis ikke over loven.

Som folkevalgt repræsentant vil jeg endog mene at hun bør være ekesemplarisk. 

Det er hun i hvert fald ikke når det drejer sig om udlændinge, husker du hendes Pizzagate.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiN_OzuxszpAhXvx6YKHZcfBdsQFjAEegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.berlingske.dk%2Fpolitik%2Fstoejberg-i-modvind-efter-snak-om-pizzabagere&usg=AOvVaw1sVRyRSwX_giRP_xX_E1WA

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu

Fællessvar til J. Langgaard-Nielsen og Aase Dane:

Sagen drejer sig ikke om barnebrude og/eller Islam.

Kommisionen skal undersøge, om dansk lovgivning blev overholdt.

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 32 minutter siden, Evalu skrev:

Spot on.

Gad vide hvorfor nogle har så svært ved at forstå og acceptere det ? 🤔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 30 minutter siden, Evalu skrev:

Det har du sku ret ind, men sagen går lidt dybere, og det er Støjbergs evige jagt på Muslimer, hun skider på at vi er genetisk 99% ens, hun vil ikke bygge bro, hun glemmer vores grimme fortid, og hun elsker at appellere til nogens indre svinehund selvom hun har Persiske gener. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

1 time siden, Aase Dane skrev:

Jeg tror simpelthen ikke på, at du er uvidende om, at der i muslimsk kultur - som nu engang er bygget på islam - ses helt anderledes lempeligt på fænomenet barnebrude og teenagepigers ægteskab/samliv med langt ældre mænd. Det virker for mig dybt søgt, at du - hvis jeg forstod dig ret - har ledt med lys og lygte efter et brugbart eksempel, hvor et par var blevet viet i en folkekirke. Det er jo netop fordi religion her spiller en rolle for dig, ikke? 

Den måde, du skriver på her, bliver netop til en slags forsvar for den sædvanlige poltiske korrekthed - af nogle kaldet "elefanten i rummet": Du vil have os andre til at lade som om, at barnebrude og forhold som dem Inger Støjberg har nævnt (se evt. Langgaard-Nielsens citat af hendes facebook-opslag ovenf.) findes i lige stor grad i alle kulturer og indenfor alle religioner. Det vil jeg påstå er en løgn.

Og æh - hvor mange religioner har en guddommelig og tiljublet profet, som selv gik i seng med sin udkårne, da hun var 9 år gammel? Hvor mange religioner har ansatte imamer, som når kameraerne er slukket, er forstående overfor at anderledes troende kvinder voldtages, idet de ikke dækker sig til, som der står i en vis bog? 😉

... men den religiøse del er delvis forældet, for den nationale lovgivning i muslimske lande har også en mindste alder for, hvornår man må gifte sig.

... så der er både nationale og religiøse regler at tage hensyn til. 

Jeg foretrækker fakta frem for propaganda ... og hvis du ikke kan lide det, så spring bare resten over ...

De fleste muslimske lande har nationale regler for, hvornår man må gifte sig. I Danmark er der flest tyrkiske muslimer, og i Turkiet er giftealderen 18 år ... dog må man gifte sig som 17 årig med forældrenes tilladelse.

Det er ret typisk for de muslimske lande, og derfor var der mange "barnebrude" på 17 år, da Støjberg startede sit korstog.

Saudi Arabien har været smertensbarnet, men sidste år forbød regeringen ægteskaber med børn under 15 år.

Før den beslutning var der ingen aldersgrænser for ægteskab for drenge eller piger i Saudi Arabien.

Lige før årsskiftet forbød Saudi Arabiens så ægteskaber mellem mennesker under 18 år.

https://www.arabnews.com/node/1613691

https://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age#cite_note-172

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, Aase Dane skrev:

Man kunne da ellers ønske sig, at den politiske korrekthed var, at man skal holde landets love?

Men det er vel ikke det, der er den national konservative fortælling? Her undskylder man gerne kriminalitet, når blot det går ud over "de fremmede" - hvorimod kriminalitet begået af "de fremmede", får de selv samme national konservative til at himle op om statistikker, machokulturer og genetisk-/kulturel belastede underlegne elementer målt efter egen ophøjede "standard"!!!!!!!

Og når den sædvanlige klagesang skal afsynges - svinges der også gerne med den gamle traver, hvor hele verden er imod de stakkels nationalt sindede - ikke mindst deres yndlingsaversion - main stream medier - uha uha uha.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 5 timer siden, Jojojo skrev:

Det har du sku ret ind, men sagen går lidt dybere, og det er Støjbergs evige jagt på Muslimer, hun skider på at vi er genetisk 99% ens, hun vil ikke bygge bro, hun glemmer vores grimme fortid, og hun elsker at appellere til nogens indre svinehund selvom hun har Persiske gener. 

Sikke et pænt sprog at møde ind med. "Svinehunde" ... Stillet på spidsen vil jeg hævde, at det passer på dem, der vil blæse de mindreårige muslimske piger en hatfuld, selv om de ankommer til Danmark eksempelvis gravide for 2. gang i en alder af 14-15 år!

Det lyder da trist, at du har en grim fortid. For jeg regner da med, at du taler for dig selv.  🤔

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 5 timer siden, Agil skrev:

... men den religiøse del er delvis forældet, for den nationale lovgivning i muslimske lande har også en mindste alder for, hvornår man må gifte sig.

... så der er både nationale og religiøse regler at tage hensyn til. 

Jeg foretrækker fakta frem for propaganda ... og hvis du ikke kan lide det, så spring bare resten over ...

De fleste muslimske lande har nationale regler for, hvornår man må gifte sig. I Danmark er der flest tyrkiske muslimer, og i Turkiet er giftealderen 18 år ... dog må man gifte sig som 17 årig med forældrenes tilladelse.

Det er ret typisk for de muslimske lande, og derfor var der mange "barnebrude" på 17 år, da Støjberg startede sit korstog.Saudi Arabien har været smertensbarnet, men sidste år forbød regeringen ægteskaber med børn under 15 år.

Hvad betyder det, at "den religiøse del er delvis forældet" ? Står de nationale love over sharia-loven og andre hellige islamiske love med alle deres påbud og forbud? Dit indlæg 'dufter' på en eller anden måde af en trang til at fremstille de muslimsk styrede lande som "næsten ligesom vores", og et forsøg på at bilde os ind, at det islamiske kvindesyn har nærmet sig det nordisk-europæiske, bare fordi der er indført en giftealder i Tyrkiet. 😄

Der må jo være en alvorlig konflikt mellem almindelig national lov, som du selv kalder den, og så sharialov og 'Muhammeds sædvaner', der naturligvis betyder meget for den muslimske kultur. Ikke?

Jeg kan ikke dy mig for at hive netop Tyrkiet frem, når nu du bruger Erdogan-diktaturet som et eksempel. Tidligere på året hørte vi om en tyrkisk lov, som betyder at en mand ikke kan blive dømt for voldtægt, hvis bare han gifter sig med sit offer!

Skal du også ud og forsvare det i dit "halvmåne-togt" (det må det vel hedde, hvis Inger Støjberg var på "korstog"). Der blev oprettet en tråd om den lov, som er umenneskelig overfor piger/kvinder:

https://www.dindebat.dk/topic/720160-få-protesterer-mod-ny-tyrkisk-lov/

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...