Jump to content
Velkommen til Jubii Debat

Recommended Posts

Evalu
For 3 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Umiddelbart er jeg enig med Dorthe Ullemose (DF), som på et fb-opslag 12/9 2019 skrev:

"Vi skal ikke bøje af for islam og lade islamiske værdier undergrave vores trygge og frie samfund. Vi må sætte foden ned og sige fra, hver gang vi møder disse krav om tilpasning til islam."

Ovenstående citat er fra Langgaard-Nielsens debatoplæg i denne tråd.

Mit spørgsmål er stadig, hvorfor parrenes religion blandes ind i debatten?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Religion er den tammeste undskyldning for både det ene og det andet i denne sag.

Almindelig menneskelig fornuft er alt rigeligt til at bedømme udnyttelse af mindreårige.

Men derudover har du ret @Evalu   religion er også irrelevant fordi sagen handler om hvorvidt støjsender har brudt loven eller ej - intet andet. Al anden argumentation er røgslør, skæg og blå briller.

Redigeret af Cementdebil
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 6 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Hvad handler den proces, som nu føres mod politikeren Inger Støjberg (V) egentlig om?

Det tror jeg mange spørger sig selv og hinanden om i disse dage, og med mindre man er meget autoritetstro, synes der ikke at være megen hjælp at hente hos de etablerede medier, herunder DR og TV2.

Hvad har hun dog gjort? Jo, vi husker vel alle, at hun blev opmærksom på, at der på danske asylcentre levede par, hvor ofte ret modne mænd udgjorde ægtepar med mindreårige piger, og hun reagerede derfor imod det ved at få sådanne par adskilt. Lyder det ikke ganske fornuftigt? Eller jeg kunne tænke mig at stille et enkelt spørgsmål til Dindebat-panelet:

Skal vi i Danmark under nogen omstændigheder acceptere, at små piger ned til 10-års alderen tvinges til at sove sammen med modne mænd. På asylcentre eller overhovedet? Ethvert anstændigt menneske vil naturligvis svare et tordnende NEJ!

Hvad er Inger Støjbergs "brøde" så? Adskilte hun par, hvor pigen alligevel var over 18? Jeg kan ikke finde ud af, hvad der er anklagernes virkelige anke og sidder hele tiden med den der lurende fornemmelse af, at sagen i virkeligheden handler om noget andet, end det de siger i nyhederne. Er vi vidne til, at et politisk flertal af rød-radikale sammen med bløddyrs-politikere i Støjbergs eget parti bakket op af den politisk korrekte journaliststand fører en skueproces for at komme af med en populær tidligere minister? På en eller anden måde, kan jeg ikke sige mig fri for at tro om Jacob Ellemann-Jensen, at det ville bekomme ham ganske vel.

Umiddelbart er jeg enig med Dorthe Ullemose (DF), som på et fb-opslag 12/9 2019 skrev:

"Vi skal ikke bøje af for islam og lade islamiske værdier undergrave vores trygge og frie samfund. Vi må sætte foden ned og sige fra, hver gang vi møder disse krav om tilpasning til islam."

Det handler kort og godt om at venstrefløjen vil ELSKE at få skovlen under Støjberg. Intet andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, dna skrev:

Det handler kort og godt om at venstrefløjen vil ELSKE at få skovlen under Støjberg. Intet andet.

Det vil jeg da også 😇 men jeg er selvfølgelig også liberal anarkist 😎

Men dna - du plejer at være cool - hvis kommissionen vurderer hun har brudt loven, mener du så ikke, hun skal for en rigsretssag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
For 9 timer siden, Cementdebil skrev:

Det vil jeg da også 😇 men jeg er selvfølgelig også liberal anarkist 😎

Men dna - du plejer at være cool - hvis kommissionen vurderer hun har brudt loven, mener du så ikke, hun skal for en rigsretssag?

Det er ikke noget jeg plejer. Jeg er ALTID cool 😉

På sin vis jo, men hun prøvede i bund og grund at beskytte unge piger mod ældre mænds seksuelle overgreb. Det er mere venstrefløjens opførsel jeg egentlig er rystet over. De har under hele forløbet været kolde overfor at hjælpe de unge kvinder så længe de har chancen for at få skovlen under Støjberg. Det har været deres eneste mål i denne sag.

Derudover foregår der så mange groteske (og muligvis ulovlige) ting som der ses gennem fingre med fordi det er politisk bestemt (enten kommunalt eller statsligt) at det er ok.

Der kan nævnes at man for nogle år siden lod store karavaner af folk gå rundt på motorvejene uden at gøre noget.

Jeg tror det var i Vejle politikerne byggede en vej gennem en landsmands grund ulovligt. Kun fordi manden blokerede vejen og pressen fik nys om det kom det på dagsordenen (jeg kender ikke resultatet af denne sag).

I disse dage vil HOFOR udlede 300.000 kubikmeter spildevand i Øresund. Hele Østersøområdet (fra vest for Skagen og ind) er et stærkt beskyttet område og hvis et skib udleder så meget som en dråbe spildevand her så vanker der kæmpe bøder og muligvis fængselsstraf kaptajnen/maskinchefen. Men de 300.000 kubikmeter har de åh så grønne københavnske politikere valgt at godkende uden at blinke på trods af stærk kritik fra mange sider.

Men selvfølgelig skal man da føre heksejagt på Støjberg for at forsøge at beskytte unge piger i arrangerede ægteskaber. Klyng hende op så de politisk korrekte kan klappe sig selv på skulderen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Inger Støjberg står naturligvis ikke over loven.

Som folkevalgt repræsentant vil jeg endog mene at hun bør være ekesemplarisk. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, dna skrev:

Det er ikke noget jeg plejer. Jeg er ALTID cool 😉

På sin vis jo, men hun prøvede i bund og grund at beskytte unge piger mod ældre mænds seksuelle overgreb. Det er mere venstrefløjens opførsel jeg egentlig er rystet over. De har under hele forløbet været kolde overfor at hjælpe de unge kvinder så længe de har chancen for at få skovlen under Støjberg. Det har været deres eneste mål i denne sag.

Derudover foregår der så mange groteske (og muligvis ulovlige) ting som der ses gennem fingre med fordi det er politisk bestemt (enten kommunalt eller statsligt) at det er ok.

Der kan nævnes at man for nogle år siden lod store karavaner af folk gå rundt på motorvejene uden at gøre noget.

Jeg tror det var i Vejle politikerne byggede en vej gennem en landsmands grund ulovligt. Kun fordi manden blokerede vejen og pressen fik nys om det kom det på dagsordenen (jeg kender ikke resultatet af denne sag).

I disse dage vil HOFOR udlede 300.000 kubikmeter spildevand i Øresund. Hele Østersøområdet (fra vest for Skagen og ind) er et stærkt beskyttet område og hvis et skib udleder så meget som en dråbe spildevand her så vanker der kæmpe bøder og muligvis fængselsstraf kaptajnen/maskinchefen. Men de 300.000 kubikmeter har de åh så grønne københavnske politikere valgt at godkende uden at blinke på trods af stærk kritik fra mange sider.

Men selvfølgelig skal man da føre heksejagt på Støjberg for at forsøge at beskytte unge piger i arrangerede ægteskaber. Klyng hende op så de politisk korrekte kan klappe sig selv på skulderen.

Jeg er enig med @ThomasSneum  hun står ikke over loven.

Uanset politiske interesser - så har vi som befolkning krav på at vore samfundsudnævnte tjenere passer deres arbejde inden for det mandat (loven) som de har.

Sagen er jo ikke afgjort - så hvis hun ikke har gjort noget galt, kan venstrefløjen jo hyle og skrige som den vil - men omvendt hvis hun er skyldig - så glædes jeg over at folkestyret virker. Det er i mine øjne langt mere problematisk hvis en minister kan bryde loven og få sine "venner" til at holde hånden over vedkomne - det er jo korrupt !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

Jeg deler dna's syn på venstrefløjen, men overrasket eller rystet - nej, det er jeg ikke. Jeg har jo set, hvordan toppolitikerne gennem en lang årrække har tiet og demonstreret total følelseskulde i forholdet til piger, herunder de mindreårige, af hensyn til "den hellige integration" af folk med en bestemt kultur og ja, religion (som ikke gerne må nævnes i dette forum).

Poul Nyrup havde endnu et flertal bag sig for 20-21 år siden, da massevoldtægterne begyndte at fylde i avisoverskrifterne, og hans egne ministre, ordførerne fra støttepartier som RV, CD, SF og EL var tavse, hvis det dengang nye Dansk Folkeparti stillede spørgsmål til emnet. Ved en lejlighed husker jeg enddog, at de med Nyrup i spidsen udvandrede fra folketingssalen, da Pia Kjærsgaard skulle holde sin ordførertale. Det var dengang med "stuerene bliver I aldrig."

Den nuværende venstrefløj lugter blod mht. Støjberg, og håber instrukskommissionen kan levere bevis for, at hun udsendte en ulovlig instruks, og at hun i den forbindelse løj for folketinget under den lange række af samråd, som venstrefløjen utrætteligt hev hende ind i, mens hun var minister. Af hensyn til hvem? Ren hævngerrig betonet politik, hvor de mindreårige piger, heraf flere gravide som 12-13-årige, rager dem mindre end intet.

Men dansk politik begynder nok mere og mere at ligne amerikansk - et miljø, hvor politikken ikke er det afgørende, men om man kan få tværet noget smuds af på modstanderne, gerne gennem endeløse høringer og retssager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
On 23.5.2020 at 14:05, Erpe skrev:

Sagerne blev jo ikke behandlet enkeltvis sådan, som både loven og den europæiske menneskerettighedskommission ellers foreskriver. Støjberg udsendte bare en mail om, at samtlige par skulle adskilles, hvis en af dem kun var 16 eller 17 år gammel. Denne mail slettede hun så efterfølgende for at skjule den for juristerne og folketinget. Sådan noget kan en politiker ikke tillade sig!

Hmmm, hvorfor lige 16 eller 17 år? Lister du lidt uden om grøden nu?

Inger Støjberg har i dag (søndag den 24/5), inden hun skulle til den første vidneafhøring delt noget på facebook, hvoraf jeg citerer:

"Lidt fakta om nogle af de barnebrude, der sad på de danske asylcentre, da vi greb ind:

Par fra Irak.

Pigen 17 år, manden 29 år, to børn på 3 og 4 år. Gravid med første barn som 12-årig, føder første gang som 13-årig. Føder anden gang som 14-årig (10 mdr. efter første fødsel).

Statsløst par.

Pigen 16 år, manden 27 år, et barn på 2 år. Venter barn nummer to.

Par fra Syrien.

Pigen 16 år, manden 50 år.

Det kan godt være, dagbladet Politiken og resten af venstrefløjen håner alle os, der kalder det for  barnebrude. Men det er ærligt talt - i min verden - ufattelig kynisk og afstumpet!"

Det er muligt, at en juridisk spidsfindighed kan give venstrefløjen den "sejr", den så længe har tørstet efter. Spørgsmålet er så: Er det ikke også en sejr over de piger, som var/er stillet ligesom dem i de eksempler, hun nævner? Det var jo de piger, Inger Støjberg gerne ville hjælpe.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 23 timer siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Er det da forkert opfattet, når jeg tror der har været tilfælde, hvor bruden (!) var klart yngre end 16-17 år? Hvis ja post venligst dokumentation.

Det er ikke videre logisk, for du svarede på, at Erpe skrev ... at sagerne skulle behandles individuelt.

De fleste er blevet gift som 17-årige, og de skal ikke behandles som om de var gravide som 15-årige ...

... når de ikke var det.

Jeg nævner det med at "de var gravide som 15-årige" - fordi Inger Støjberg bruger det udtryk.

Det kan ikke være intelligente mennesker Inger Støjberg henvender sig til, fordi langt de fleste var 17 år gamle. Det er lidt kontroversielt at skrive det, selvom hele sagen er meget ulogisk. Jeg nævner det derfor alligevel.

Ikke alene var de fleste 17 år gamle, men der var endda et par, som var blevet gift af en evangelisk armensk præst i Give Kirke og senere viet af Vejle Kommune med et såkaldt kongebrev.

Det par gør sagen helt grotesk, selvom kongebrev blev afskaffet pr. 1. februar 2017.

https://www.information.dk/mofo/handler-barnebrude-handler-lovbrud-forstaa-stoejberg-sagen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...