Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
J. Langgaard-Nielsen

Inger Støjberg

Recommended Posts

J. Langgaard-Nielsen
Skrevet (redigeret)

Hvad handler den proces, som nu føres mod politikeren Inger Støjberg (V) egentlig om?

Det tror jeg mange spørger sig selv og hinanden om i disse dage, og med mindre man er meget autoritetstro, synes der ikke at være megen hjælp at hente hos de etablerede medier, herunder DR og TV2.

Hvad har hun dog gjort? Jo, vi husker vel alle, at hun blev opmærksom på, at der på danske asylcentre levede par, hvor ofte ret modne mænd udgjorde ægtepar med mindreårige piger, og hun reagerede derfor imod det ved at få sådanne par adskilt. Lyder det ikke ganske fornuftigt? Eller jeg kunne tænke mig at stille et enkelt spørgsmål til Dindebat-panelet:

Skal vi i Danmark under nogen omstændigheder acceptere, at små piger ned til 10-års alderen tvinges til at sove sammen med modne mænd. På asylcentre eller overhovedet? Ethvert anstændigt menneske vil naturligvis svare et tordnende NEJ!

Hvad er Inger Støjbergs "brøde" så? Adskilte hun par, hvor pigen alligevel var over 18? Jeg kan ikke finde ud af, hvad der er anklagernes virkelige anke og sidder hele tiden med den der lurende fornemmelse af, at sagen i virkeligheden handler om noget andet, end det de siger i nyhederne. Er vi vidne til, at et politisk flertal af rød-radikale sammen med bløddyrs-politikere i Støjbergs eget parti bakket op af den politisk korrekte journaliststand fører en skueproces for at komme af med en populær tidligere minister? På en eller anden måde, kan jeg ikke sige mig fri for at tro om Jacob Ellemann-Jensen, at det ville bekomme ham ganske vel.

Umiddelbart er jeg enig med Dorthe Ullemose (DF), som på et fb-opslag 12/9 2019 skrev:

"Vi skal ikke bøje af for islam og lade islamiske værdier undergrave vores trygge og frie samfund. Vi må sætte foden ned og sige fra, hver gang vi møder disse krav om tilpasning til islam."

Redigeret af J. Langgaard-Nielsen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Dine præmisser for diskussionen er forfejlet.

Den nedsatte kommission skal afgøre om Støjsender har gjort noget ulovligt - punktum.

Jeg er med på at alle hendes støtter - og hende selv - vil gøre det til en sag om "barnebrude". Men det er det ikke. Du finder sikkert ikke mange, der vil sige at giftermål mellem ældre mænd/kvinder og umyndige personer er ok - men det er ikke det sagen handler om!!!!!!!!

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
For 9 minutter siden, Cementdebil skrev:

Dine præmisser for diskussionen er forfejlet.

Den nedsatte kommission skal afgøre om Støjsender har gjort noget ulovligt - punktum.

Jeg er med på at alle hendes støtter - og hende selv - vil gøre det til en sag om "barnebrude". Men det er det ikke. Du finder sikkert ikke mange, der vil sige at giftermål mellem ældre mænd/kvinder og umyndige personer er ok - men det er ikke det sagen handler om!!!!!!!!

Jamen jeg læser gerne, hvis du - uden at bruge barnagtige øgenavne om folk, du ikke kan lide - fortæller lidt nærmere, hvad den drejer sig om. 🙂

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Sagerne blev jo ikke behandlet enkeltvis sådan, som både loven og den europæiske menneskerettighedskommission ellers foreskriver. Støjberg udsendte bare en mail om, at samtlige par skulle adskilles, hvis en af dem kun var 16 eller 17 år gammel. Denne mail slettede hun så efterfølgende for at skjule den for juristerne og folketinget. Sådan noget kan en politiker ikke tillade sig!

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
For 1 minut siden, Erpe skrev:

Sagerne blev jo ikke behandlet enkeltvis sådan, som både loven og den europæiske menneskerettighedskommission ellers foreskriver. Støjberg udsendte bare en mail om, at samtlige par skulle adskilles, hvis en af dem kun var 16 eller 17 år gammel. Denne mail slettede hun så efterfølgende for at skjule den for juristerne og folketinget. Sådan noget kan en politiker ikke tillade sig!

Er det da forkert opfattet, når jeg tror der har været tilfælde, hvor bruden (!) var klart yngre end 16-17 år? Hvis ja post venligst dokumentation.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 15 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Jamen jeg læser gerne, hvis du - uden at bruge barnagtige øgenavne om folk, du ikke kan lide - fortæller lidt nærmere, hvad den drejer sig om. 🙂

Det er jo det kommissionen skal afdække!

Ligegyldigt hvor megen udenomssnak man sender gennem en Støjsender - så er det en ulovligheds kommission og ikke en barnebrud kommission. Punktum.  

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen

Af det sidste svar, kan jeg se at jeg ikke var helt på vildspor, når jeg overvejede, om det i virkeligheden drejer sig om at få sat fokus på noget helt andet end barnebrude.

Jeg kan godt undre mig over, hvorfor der aldrig er nogen af de åh så kloge skribenter der fortæller mig, om der slet ikke har været barnebrude på noget dansk asylcenter?  For så ville man måske komme et skridt nærmere til forståelse af, hvad den daværende udlændinge- og integrationsminister for området søgte at vise rettidig omhu overfor. (Nogle mennesker kan åbenbart ikke nævne hende uden at bruge nedsættende øgenavne. Det fortæller jo noget om vedkommende, ikke om hende!)

Har der været barnebrude som sov med deres ældre ægtefæller på danske asyl/modtagecentre? Ja eller nej? (Er det dét, der helst skal forblive inde under gulvtæppet?)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 43 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Er det da forkert opfattet, når jeg tror der har været tilfælde, hvor bruden (!) var klart yngre end 16-17 år? Hvis ja post venligst dokumentation.

Nu er det jo dig og ikke mig, der påstår, at der har været sådanne sager. Så du må selv skaffe den eventuelle dokumentation.

Det er bare ikke det, som sagen mod Inger Støjberg handler om. Men derimod om, at hun brød loven og ikke ville have sagerne behandlet individuelt, så det kunne afgøres, om der overhovedet fandtes sager, der brød dansk lovgivning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
For 1 minut siden, Erpe skrev:

Nu er det jo dig og ikke mig, der påstår, at der har været sådanne sager. Så du må selv skaffe den eventuelle dokumentation.

Det er bare ikke det, som sagen mod Inger Støjberg handler om. Men derimod om, at hun brød loven og ikke ville have sagerne behandlet individuelt, så det kunne afgøres, om der overhovedet fandtes sager, der brød dansk lovgivning.

Det sidste forstår jeg rent ud sagt ikke. Hvis der har været/er sager, der bryder dansk lovgivning, må det være galt uanset om der eventuelt var 1 eller 10 sager.

Det er ikke svært at skaffe kilder:

https://bt.dk/danmark/14-aarig-pige-bor-med-sin-28-aarige-mand-saa-mange-barnebrude-bor-paa-de-danske-as

https://berlingske.dk/samfund/barnebrude-bor-med-voksne-aegtefaeller-paa-asylcentre-i-danmark

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
Skrevet (redigeret)
For 22 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Har der været barnebrude som sov med deres ældre ægtefæller på danske asyl/modtagecentre? Ja eller nej? (Er det dét, der helst skal forblive inde under gulvtæppet?)

Den seksuelle lavalder i Danmark er 15 år. Hvis piger under 15 år har haft sex med mænd på danske asyl/modtagecentre, vil det være en overtrædelse af dansk lovgivning.

Problemet er, at Støjberg ikke ville have sagerne behandlet individuelt; men at hun ville adskille alle par, hvor en eller begge parter var under 18 år gammel.

Redigeret af Evalu
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...