Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
J. Langgaard-Nielsen

Vil landsføreren og hendes hird fristes over evne?

Recommended Posts

J. Langgaard-Nielsen
Skrevet (redigeret)

Under corona-krisen har vi blandt meget andet lært, at masser af danskere - ligesom i begyndelsen af 1940'erne - føler sig ganske godt tilpas, når der er en stærk politisk fører i spidsen for en regering, der udstikker retningslinjerne for hvad man må og ikke må. Sådan og sådan. I den tid jeg har fulgt med i dansk politik - det har passeret 45 år - husker jeg aldrig en så magtfuldkommen statsminister som den nuværende.

Det har ikke været entydig negativt, hvad de seneste små tre måneder har lært os. For corona-krisen og dens undtagelsestilstand er meget speciel. Det, jeg imidlertid kan frygte er, at landsføreren og hendes snævre hird i statsministeriet får "smag for mere". For nu er undtagelsestilstanden afprøvet. Man har set flertallets underdanighed - også i meningsmålinger. Kan fristelsen mon blive for stor mht. til den klimakrise, man snart i mange år har promoveret? Hvem vover at sætte sig til modværge, når "klimadagsordenen" tromles ned over vores syndige hoveder?

Og det næste vil uden tvivl blive islam-kritikken. Mon ikke også man med EU-toppen i ryggen vil gribe hårdt ind overfor os, der ikke uden videre retter ind og som ikke kan se storheden i et splittet land med et voksende islamisk mindretal og dertil hørende no-go zoner, sharia-områder og autonome parallelsamfund, hvor man forkaster alt dansk og lever efter egne regler? Jeg tror det. Og lignende vil ske i andre lande omkring os.

Jeg ved godt, at nogle vil synes, at denne tråd indholdsmæssigt kan ligne den, der hedder "Moder Stat", men jeg vælger at oprette en ny, fordi den anden og meget lange ligner en tvekamp, man ikke sådan lige kan bryde ind i.

Redigeret af J. Langgaard-Nielsen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Den 22. juli 2011 bragte Breivik en bombe til sprængning i det centrale regeringskvarter og kørte senere til øen Utøya hvor han skød og dræbte 69 deltagere ved en politisk lejrtur for unge medlemmer af det norske regeringsparti Arbeiderpartiet.

Efter terrorangrebene blev Breivik anholdt og hans lejlighed i Oslo efterfølgende ransaget. Han er blevet sigtet efter straffelovens § 147a, der omhandler terrorisme for både bombesprængningen i Oslos centrum, samt den efterfølgende nedskydning på øen Utøya. Strafferammen for denne bestemmelse er op til 21 års fængsel.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
On 22.5.2020 at 13:22, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Det har ikke været entydig negativt, hvad de seneste små tre måneder har lært os. For corona-krisen og dens undtagelsestilstand er meget speciel. Det, jeg imidlertid kan frygte er, at landsføreren og hendes snævre hird i statsministeriet får "smag for mere". For nu er undtagelsestilstanden afprøvet. Man har set flertallets underdanighed - også i meningsmålinger. Kan fristelsen mon blive for stor mht. til den klimakrise, man snart i mange år har promoveret? Hvem vover at sætte sig til modværge, når "klimadagsordenen" tromles ned over vores syndige hoveder?

Og det næste vil uden tvivl blive islam-kritikken.

Både klimakrise og islamkritik var på dagsordenen i valgkampen op til sidste folketingsvalg.

Regeringen fører (med støtte fra et flertal i Folketinget) naturligvis den politik, som et flertal af den danske befolkning har valgt dem til at føre. Det kaldes demokrati.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
For 13 timer siden, Evalu skrev:

Både klimakrise og islamkritik var på dagsordenen i valgkampen op til sidste folketingsvalg.

Regeringen fører (med støtte fra et flertal i Folketinget) naturligvis den politik, som et flertal af den danske befolkning har valgt dem til at føre. Det kaldes demokrati.

Pffffh...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 16 timer siden, Tigermanden skrev:

Den 22. juli 2011 bragte Breivik en bombe til sprængning i det centrale regeringskvarter og kørte senere til øen Utøya hvor han skød og dræbte 69 deltagere ved en politisk lejrtur for unge medlemmer af det norske regeringsparti Arbeiderpartiet.

Efter terrorangrebene blev Breivik anholdt og hans lejlighed i Oslo efterfølgende ransaget. Han er blevet sigtet efter straffelovens § 147a, der omhandler terrorisme for både bombesprængningen i Oslos centrum, samt den efterfølgende nedskydning på øen Utøya. Strafferammen for denne bestemmelse er op til 21 års fængsel.

Tigermanden, du får lige et like fordi du endeligt har forstået at det ikke er dig som skal like din egen indlæg og svar. 🤪

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...