Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Profileres Jubii som et anti-Islamisk medie?

Recommended Posts

Evalu
For 19 minutter siden, Cementdebil skrev:

Point taken.

Men uden "gud" ingen kristendom. Det ender som et 'pølse for pølse bag' argument 😂

Jeg tvivler på, at du virkelig mener, at eksistensen af kristendom er et bevis for eksistensen af Gud.😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 15 minutter siden, Evalu skrev:

Jeg tvivler på, at du virkelig mener, at eksistensen af kristendom er et bevis for eksistensen af Gud.😉

Øhhhh ja. Min holdning til religion bør står ret klart gennem mine kommentarer i tråden her.

Al religion er noget nogen har fundet på - ligesom Harry Potter, Star Wars og Nisser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

I den tempo du liker dine egen opslag kan man godt konkludere at der er en bagtanke i dine brokkerier, men pyt, så kan du få en like mere før du skal i seng. 🚣‍♂️

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
welupe
On 22.5.2020 at 13:28, homofaber skrev:

Bar røv i moskeen er ikke så velset, så bukser er noget, man skal tage seriøst.

Det ku ellers se fedt ud - sån til en forandring - at de kom ind uden bukser på og lå med deres bare *** i vejret… 😀

Hvornår blir det sendt?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Michael2020
Skrevet (redigeret)
On 22.5.2020 at 15:23, stig6499 skrev:

jeg er ateist , jeg er i mod al religion lige fra dem der tror på nisser til kristne  , al religion er for dem der ikke tror på sig selv efter min mening , men jeg vil give Tigermanden ret i at der er en hetz mod islam her på debatten , der er ingen hetz mod de kristne her inde selvom de er i samme båd som islam 

Hvilken hetz? Folk ytrer deres meninger, men mig bekendt ingen hetz mod nogen religion.

Husk nu venligst på at i Danmark der har vi efterhånden en lang tradition for at lave sjov med religion. Bare tænk på Jens Jørgen Thorsen. Altså - manden fik 5000 mennesker på gaden for at demonstrere mod hans jesusfilm. Folk regnede nemlig med at den ville handle om fisse, røv og patter. For det var grundlæggende hvad hans provo kunst kredsede om.

Har vi til dato set 5000 på gaden, der demonstrere mod en film om profeten?

Filmen skal nok komme - for det her er Danmark. Så må vi se om den osse kommer til at handle om det samme eller noget andet. 

Helt fra før viking tiden har vi altid lavet sjov med religion.

Vi ved eksempelvis fra arkæologien, at vikingerne altid lavede sjov med torden guden Tor og hans store hammer. Den var nemlig kun stor...pst pst...fordi noget andet på ham var småt  😉

Vikingerne var også ret frisindede. Det var ikke unormalt at en mand viste hans venner hvordan han tog konen eller kæresten. Så sad de andre der og så på. Sådan var det.

Redigeret af Michael2020

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aase Dane
Skrevet (redigeret)

@Michael2020  "Har vi til dato set 5000 på gaden, der demonstrerer mod en film om profeten?"

Næh, men vi så, at den hollandske instruktør Theo van Gogh i 2004 lavede en islam-kritisk film "Submission", hvor noget den somaliske forfatter Ayaan Ali Hirsi, havde skrevet blev anvendt. Kort efter blev van Gogh skudt og dræbt på gaden i Amsterdam. For en sikkerheds skyld skar morderne også halsen over på ham bagefter. Der er jo forskel på kulturer, ved du nok! 🙁

Redigeret af Aase Dane
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 11 minutter siden, Aase Dane skrev:

@Michael2020  "Har vi til dato set 5000 på gaden, der demonstrerer mod en film om profeten?"

Næh, men vi så, at den hollandske instruktør Theo van Gogh i 2004 lavede en islam-kritisk film "Submission", hvor noget den somaliske forfatter Ayaan Ali Hirsi, havde skrevet blev anvendt. Kort efter blev van Gogh skudt og dræbt på gaden i Amsterdam. For en sikkerheds skyld skar morderne også halsen over på ham bagefter. Der er jo forskel på kulturer, ved du nok! 🙁

Der er absolut ingen grund til at nævne det der! ☝️

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aase Dane
For 1 minut siden, Tigermanden skrev:

Der er absolut ingen grund til at nævne det der! ☝️

Jo, der er ikke andet end gode grunde. For der ser vi, hvor farligt det kan være at kritisere en bestemt religion offentligt - det kostede Theo van Gogh livet, mens Ayaan Hirsi Ali måtte leve under jorden, så længe hun opholdt sig i Holland. 

Kunne nogen have fundet på, at forsøge at likvidere Jens J. Thorsen i sin tid? Unge kristne, der demonstrerede ihærdigt mod hans såkaldte Jesus-film? NEJ.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 2 minutter siden, Aase Dane skrev:

Jo, der er ikke andet end gode grunde. For der ser vi, hvor farligt det kan være at kritisere en bestemt religion offentligt - det kostede Theo van Gogh livet, mens Ayaan Hirsi Ali måtte leve under jorden, så længe hun opholdt sig i Holland. 

Kunne nogen have fundet på, at forsøge at likvidere Jens J. Thorsen i sin tid? Unge kristne, der demonstrerede ihærdigt mod hans såkaldte Jesus-film? NEJ.

Det er jo ren hetz mod bestemte befolkningsgrupper, og som sådan understreger du min indledningsvist fremsatte pointe. ☝️

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aase Dane
Skrevet (redigeret)
For 4 minutter siden, Tigermanden skrev:

Det er jo ren hetz mod bestemte befolkningsgrupper, og som sådan understreger du min indledningsvist fremsatte pointe. ☝️

Nej, det er for så vidt en underbygning af det, Michael 2020 skrev om, at vi har lange traditioner her i Danmark for at kunne lave grin med religioner eller religiøse fanatikere. 

Du bedes uddybe, hvorfor "der ingen grund" var til, at jeg nævnte mordet på van Gogh. Sammenligningen i adfærd overfor kritik af religion må ligge lige for. 

Redigeret af Aase Dane
  • Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...