Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Tigermanden

Profileres Jubii som et anti-Islamisk medie?

Recommended Posts

stig6499

jeg er ateist , jeg er i mod al religion lige fra dem der tror på nisser til kristne  , al religion er for dem der ikke tror på sig selv efter min mening , men jeg vil give Tigermanden ret i at der er en hetz mod islam her på debatten , der er ingen hetz mod de kristne her inde selvom de er i samme båd som islam 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 9 timer siden, Tigermanden skrev:

Nej! I andre skal respektere Islam! Vi har lige så meget ret til at være her og vise, hvem vi er!

Du læser ikke hvad jeg skriver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 20 timer siden, Tigermanden skrev:

Islam er mange gange vigtigere - ja, faktisk det vigtigste i verden!

🤣😂😴

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 19 timer siden, Aase Dane skrev:

Der findes selvfølgelig opgørelser hos Danmarks Statistik over, hvor mange mennesker der er medlem af f.eks. den evangelisk-lutherske folkekirke og hvor mange af de islamiske trossamfund. Men sådant siger ikke alt om det store spørgsmål: Hvad tror jeg? 

Tråden her fortæller sådan set en hel del om, hvor forskellige Din-debats brugere er. Trådstarteren påstår at være muslim (uden at overbevise mig), en anden afskyr al tro og vil (for hans skyld?) have alt, hvad der hører til religion ud af det offentlige rum og en tredje skriver lige ud af landevejen, at kristendommen er det vigtigste. Lad mig med udgangspunkt i det sidste pege på, at kristendommen har været en del af Danmark i mere end tusinde år. Vi ved det fra historien:

Danerne var oprindelig asatroende, men valgte i løbet af 900-tallet at tage kristendommen til sig. Vi har et markant vidnesbyrd på Jellingestenene, som Kong Harald ('Blåtand') i sidste del af sin regeringstid satte som minde om sine forældre, og det var i hans tid som konge 958-986 (nogen mener 987) kristendommen accelererede i Danmark. Siden omkring 1050 er de fleste af os blevet døbt og begravet som kristne. Vi har andre beviser på, at kristendommen har fulgt danerne længe, længe - som det kristne kors i vores flotte Dannebrog, noget der går igen i samtlige nordiske landes nationalflag. 

I modsætning - total modsætning dertil - er islam en religion (med tilhørende politisk ideologi) noget, der er trængt ind i Danmark med masseindvandringen efter Udlændingeloven af 1983. Dens disciple gør nu krav  på alverdens ting, herunder at blive respekteret og iøvrigt ligestillet i alle mulige sammenhænge. Uden at have en tilsvarende historie i vores land som kristendommen, idet man igen og igen henviser til, at her er religionsfrihed. Der er imidlertid ikke religions-lighed  i Danmark, og jeg håber heller ikke, at der bliver det lige med det første. Danerne har overvejende været kristne i over tusinde år. Det skal ingen komme med et frastødende lovkompleks (og deraf følgende adfærd, separate regler og et undertrykkende kvindesyn) og forlange ligestillet med vores kristent baserede kultur. Never!

Trådens titel er jo noget sludder, og jeg vil rose moderatoren for straks at slå fast, at der ikke er noget forkert i at kritisere islam.

Ud over at alle religion blot er et hoax - så er de også bare tyveri af gamle traditioner og Folkefortællinger.

Den historiske redegørelse her er særdeles mangelfuld.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
J. Langgaard-Nielsen
For 3 timer siden, Cementdebil skrev:

Ud over at alle religion blot er et hoax - så er de også bare tyveri af gamle traditioner og Folkefortællinger.

Den historiske redegørelse her er særdeles mangelfuld.

Camoufleret ateistisk had til kristendommen. Andet er det vist ikke?

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 19 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Camoufleret ateistisk had til kristendommen. Andet er det vist ikke?

Det må vist være en metafysisk betragtning! Man kan vel ikke hade noget der ikke eksisterer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Det må vist være en metafysisk betragtning! Man kan vel ikke hade noget der ikke eksisterer?

Du kan sige, at du ikke tror på Guds eksistens og derfor ikke kan hade Gud; men du kan ikke hævde at kristendom ikke eksisterer.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, Evalu skrev:

Du kan sige, at du ikke tror på Guds eksistens og derfor ikke kan hade Gud; men du kan ikke hævde at kristendom ikke eksisterer.

Point taken.

Men uden "gud" ingen kristendom. Det ender som et 'pølse for pølse bag' argument 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...