Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Agil

Antallet af indlagte med corona falder stadig trods genåbning

Recommended Posts

Agil

For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Et bidrag til denne pseudodebat taget direkte fra en fremragende artikel i Weekendavisen - læs kun hvis du er interesseret i viden.

Tallene taler sjældent for sig selv, selvom man kunne ønske, at de gjorde. Det gælder ikke mindst mørketallene, »statistikkens og evidensens sorte skygge«, som Johs. Nørregaard Frandsen skrev i Kristeligt Dagblad den 14. april. Tal og mørketal definerer vores virkelighed, men de er næsten altid også til diskussion.

Man kender heller ikke antallet af døde som følge af virussen, for der er også store mørketal ...

... men det springer du over i din kommentar, og jeg tror, det skyldes, at du gerne vil manipulere.

(og du har en fænomenal evne til at frasortere viden, som modsiger dine teser)

Nu vil jeg ikke citere en lang artikel, som du har gjort, men det fremgår af kilden, jeg linker til, at statistikkerne for overdødelighed indikerer, at der er flere døde, end de officielle tal viser ... og det bekræfter igen, at coronavirus ikke ‘bare’ er en mild influenza.

https://videnskab.dk/krop-sundhed/covid-19-viser-sig-i-statistikkerne-for-overdoedelighed-og-det-goer-os-klogere-paa

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎22‎-‎05‎-‎2020 at 16:19, Agil skrev:

Vil det sige, at du ikke tror på Joakim Sonnegård, der er departementschef i Sveriges uafhængige Finansråd, Finanspolitiska Rådet ... når han påpeger, at udviklingen i udlandet er vigtigere for både dansk og svensk økonomi end de indenlandske restriktioner?

Aner det ikke, ved ikke hvem han er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

For 28 minutter siden, basle72 skrev:

Aner det ikke, ved ikke hvem han er

Måske kan vi spore os ind på det alligevel

De fleste økonomer tror på, at efterspørgslen er mest afgørende for økonomien.

Gør du det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎25‎-‎05‎-‎2020 at 12:49, Agil skrev:

Måske kan vi spore os ind på det alligevel

De fleste økonomer tror på, at efterspørgslen er mest afgørende for økonomien.

Gør du det?

Efterspørgslen af hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
Skrevet (redigeret)
1 time siden, basle72 skrev:

Efterspørgslen af hvad?

Efterspørgslen efter varer og tjenesteydelser.

Hvis der er mange som vil købe det, man producerer, så tjener man godt og får fuld beskæftigelse.

Hvis ingen vil købe det, så er det ikke noget værd.

Jeg tror også, at det er dette ... som Cementdebil kæmper med forståelsen af ... og derfor kan han ikke forstå, at svenskerne ikke er kommet bedre igennem corona krisen :)

Svenskernes efterspørgsel dalede nemlig også.

Redigeret af Agil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Don't feed the troll

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 2 timer siden, Cementdebil skrev:

Don't feed the troll

Du er gået ud fra, at verden vil opleve en økonomisk nedgang ... fordi regeringerne har lukket noget ned i samfundene ... uden at komme med beviser for, at det ikke simpelthen skyldes sygdommen.

... herunder er du gået ud fra, at Sverige ville klare sig bedre økonomisk end Danmark ... og du lader siden som det ikke eksisterer ... efterhånden som det er kommet frem i pressen, at svensk økonomi har det lige så hårdt som resten af EU.

Så må der nødvendigvis være noget, som du ikke har forstået. For dig var det jo en selvf'ølge :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Note til mig selv.

Bid ikke på troll'ens krog. Idiosynkrasier, stråmænd, fejlfortolkninger, infantile provokationer, tillagte motiver, manipulationer og løgne er alle i troll'ens værktøjskasse  - jeg skal ikke lade mig narre - blot ignorer det, ryst på hovedet og gå videre livet.

Sådan - det føles allerede bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 7 minutter siden, Cementdebil skrev:

Note til mig selv.

Bid ikke på troll'ens krog. Idiosynkrasier, stråmænd, fejlfortolkninger, infantile provokationer, tillagte motiver, manipulationer og løgne er alle i troll'ens værktøjskasse  - jeg skal ikke lade mig narre - blot ignorer det, ryst på hovedet og gå videre livet.

Sådan - det føles allerede bedre.

Dine personangreb er under al kritik, og jeg har klaget over det.

Jeg synes også, du skulle sige undskyld til Erpe, for jeg kan godt huske, hvordan du svarede ham ... og han havde jo ret i noget af det :)

Du har skrevet meget om Sverige, men du tåler åbenbart ikke, at nogen kontrollerer det efterfølgende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
For 16 timer siden, Agil skrev:

Efterspørgslen efter varer og tjenesteydelser.

Hvis der er mange som vil købe det, man producerer, så tjener man godt og får fuld beskæftigelse.

Hvis ingen vil købe det, så er det ikke noget værd.

Jeg tror også, at det er dette ... som Cementdebil kæmper med forståelsen af ... og derfor kan han ikke forstå, at svenskerne ikke er kommet bedre igennem corona krisen :)

Svenskernes efterspørgsel dalede nemlig også.

Det jeg nok har sværest ved at forstå, er hvad det overhovedet har med mit opslag at gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...