Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Kajkajdetermig

Er Corona-Mettes sandfærdighed ved at forsvinde?

Recommended Posts

Kajkajdetermig

Det første der lød fra mine højtalere i fjernsynet her til morgen, burde give mig ret til at skrige, " Hvad sagde jeg og andre fra starten af denne her politiske skabte finanskrise."

Nu viser det sig jo, at de ansvarlige på STI har lavet en beregningsfejl.

Det kan godt være at der stadig er mennesker derude som er af en anden mening, men i de sidste par dage, kommer der flere og flere læger og andre videnskabsmænd, som Mette har nægtet at lytte til. Med ryster fra virkeligheden.

Derfor står Corona-Mette nu som en fæl politisk fiasko.

Jeg tror at de fleste har set hvordan Corona-Mettes hovmod tog over for en journalist, og for åben skærm tillod sig at sige at han tilsyneladende var så klog, at Corona-Mette mente at det i denne her situation, nok var bedst at hun var Statsminister.

Jeg har intet tilovers for den blå blok, men om man vil det, eller ej, så er det altså den blå bloks politik, som har fyldt statskassen, som Corona-Mette på den ledeste og egenhændige, selvfede latterligste måde, har slået i stykker.

Er jeg den eneste her, der har set, at alle de afskedigelser, som Mettes hjerneblødning har forårsaget, der har Mettes lønkompensations pakker, kun betalt fratrædelsesordningerne. De pakker stopper snart, og hvad så?

Anker Jørgensens lærling, har nu vist sig at være en egenrådig jysk bimboo som ingen har ville stoppe. Mon ikke knivene er i slibemaskinerne, og er ved at gøres klar til Mettes ryg?

Det er ved at gå op for de mest tungt opfattende at Danmark ikke skulle have været lukket ned overhovedet. Man burde have koncentreret sig om dem der er i risiko for at blive smittet, og så dø.

Det her kunne hjemmeplejen, have håndteret, og hospitaler, havde ikke været overrendt af sygeligt bange mennesker, og hypokondere.

Mettes skumle måde at hemmeligholde relevante oplysninger om virussen, skabte frygt, og en san menneske storm mod hospitalerne.

De her nye oplysninger, kom ikke bag på mig.

Men det kom bag på mig, at der er halvhjerner som er så højtlønnede, at de kan tillade sig alt. Den eller de spader som har regnet forkert, de er forhåbentlige fortid.

Da jeg arbejde på STI som håndværker for mange år siden, stødte jeg på den professor, som man udpegede som syndebuk, for blødersagen, da der var mennesker der døde af AIDS.

Der sket en fejl med skrigning af donorblod. Ham der virkeligt havde ansvaret, var en yngre person, og til dem som ikke vil vide af det, så er kammeratskabet i bedste vigør, så længe politikerne har noget at skulle have sagt.

Man valgte en 70 årig professor, som var på vej på pension, og tilbød ham en pose penge for at tage æren for det brist.

Jeg har efterhånden raget mig lidt viden til, om hvad der foregår, uden for borgernes synsvinkel. 

Hvorfor ved jeg det.

Jo, jeg skulle lægge nye gulve på den kontorafdeling, som havde med blod til blødere havde med at gøre.

Jeg sad en sen eftermiddag, og drak en øl med denne her professor, og han tog kontakt til mig, fordi han stod privat og manglede lidt lim privat. Og han havde brug for at tale om de ting som han havde oplevet i sine mange år.

Det kom ikke ud, at han havde skylden, for man var bange for repressalier fra de berørte der havde mistet familie og pårørende på grund af AIDS.  

Det var godt et års tid efter den omtalte blødere sag, hvor der var var blødere der blev smittet med AIDS.

Han var flyttet ned fra sit store kontor, til et rum der mere mindede om et rum til rengøringen, end en professor.

Han var ligeglad, for som han sagde, jeg behøver ikke engang at møde, jeg har taget skylden for en ung og dygtig forsker, fordi han inden for de næste 3 mdr. ville gå på pension. Han fik 1,5 million kr. for at tage skylden.

Hvorfor er det aldrig kommet på tale, at ALLE DANSKE POLITIKERE, DE SKAL GÅ NED I LØN, Som de jo ikke får.

De får jo vederlag.

Var det ikke kun rimeligt, at Corona-Mette helt frasagde sig penge for sit " arbejde" indtil næste folketingsvalg, som forhåbentlig kommer inden jul. Lad os håbe at hendes hovmod sender hende helt ud af politik.

HUSK, METTE TABTE MED VILJE VALGET I 2015, FORDI HUN VAR SÅ SKINDSYG PÅ HELLE THORNING SCHMIDT, AT HUN IKKE KUNNE LEVE MED AT ANDRE KVINDER ER BEDRE OG SOM BLEV DANMARKS FØRSTE KVINDELIGE STATSMINISTER.

Lad Corona være Mettes nemesis.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 21 minutter siden, Kajkajdetermig skrev:

Det første der lød fra mine højtalere i fjernsynet her til morgen, burde give mig ret til at skrige, " Hvad sagde jeg og andre fra starten af denne her politiske skabte finanskrise."

Nu viser det sig jo, at de ansvarlige på STI har lavet en beregningsfejl.

Det kan godt være at der stadig er mennesker derude som er af en anden mening, men i de sidste par dage, kommer der flere og flere læger og andre videnskabsmænd, som Mette har nægtet at lytte til. Med ryster fra virkeligheden.

Derfor står Corona-Mette nu som en fæl politisk fiasko.

Jeg tror at de fleste har set hvordan Corona-Mettes hovmod tog over for en journalist, og for åben skærm tillod sig at sige at han tilsyneladende var så klog, at Corona-Mette mente at det i denne her situation, nok var bedst at hun var Statsminister.

Jeg har intet tilovers for den blå blok, men om man vil det, eller ej, så er det altså den blå bloks politik, som har fyldt statskassen, som Corona-Mette på den ledeste og egenhændige, selvfede latterligste måde, har slået i stykker.

Er jeg den eneste her, der har set, at alle de afskedigelser, som Mettes hjerneblødning har forårsaget, der har Mettes lønkompensations pakker, kun betalt fratrædelsesordningerne. De pakker stopper snart, og hvad så?

Anker Jørgensens lærling, har nu vist sig at være en egenrådig jysk bimboo som ingen har ville stoppe. Mon ikke knivene er i slibemaskinerne, og er ved at gøres klar til Mettes ryg?

Det er ved at gå op for de mest tungt opfattende at Danmark ikke skulle have været lukket ned overhovedet. Man burde have koncentreret sig om dem der er i risiko for at blive smittet, og så dø.

Det her kunne hjemmeplejen, have håndteret, og hospitaler, havde ikke været overrendt af sygeligt bange mennesker, og hypokondere.

Mettes skumle måde at hemmeligholde relevante oplysninger om virussen, skabte frygt, og en san menneske storm mod hospitalerne.

De her nye oplysninger, kom ikke bag på mig.

Men det kom bag på mig, at der er halvhjerner som er så højtlønnede, at de kan tillade sig alt. Den eller de spader som har regnet forkert, de er forhåbentlige fortid.

Da jeg arbejde på STI som håndværker for mange år siden, stødte jeg på den professor, som man udpegede som syndebuk, for blødersagen, da der var mennesker der døde af AIDS.

Der sket en fejl med skrigning af donorblod. Ham der virkeligt havde ansvaret, var en yngre person, og til dem som ikke vil vide af det, så er kammeratskabet i bedste vigør, så længe politikerne har noget at skulle have sagt.

Man valgte en 70 årig professor, som var på vej på pension, og tilbød ham en pose penge for at tage æren for det brist.

Jeg har efterhånden raget mig lidt viden til, om hvad der foregår, uden for borgernes synsvinkel. 

Hvorfor ved jeg det.

Jo, jeg skulle lægge nye gulve på den kontorafdeling, som havde med blod til blødere havde med at gøre.

Jeg sad en sen eftermiddag, og drak en øl med denne her professor, og han tog kontakt til mig, fordi han stod privat og manglede lidt lim privat. Og han havde brug for at tale om de ting som han havde oplevet i sine mange år.

Det kom ikke ud, at han havde skylden, for man var bange for repressalier fra de berørte der havde mistet familie og pårørende på grund af AIDS.  

Det var godt et års tid efter den omtalte blødere sag, hvor der var var blødere der blev smittet med AIDS.

Han var flyttet ned fra sit store kontor, til et rum der mere mindede om et rum til rengøringen, end en professor.

Han var ligeglad, for som han sagde, jeg behøver ikke engang at møde, jeg har taget skylden for en ung og dygtig forsker, fordi han inden for de næste 3 mdr. ville gå på pension. Han fik 1,5 million kr. for at tage skylden.

Hvorfor er det aldrig kommet på tale, at ALLE DANSKE POLITIKERE, DE SKAL GÅ NED I LØN, Som de jo ikke får.

De får jo vederlag.

Var det ikke kun rimeligt, at Corona-Mette helt frasagde sig penge for sit " arbejde" indtil næste folketingsvalg, som forhåbentlig kommer inden jul. Lad os håbe at hendes hovmod sender hende helt ud af politik.

HUSK, METTE TABTE MED VILJE VALGET I 2015, FORDI HUN VAR SÅ SKINDSYG PÅ HELLE THORNING SCHMIDT, AT HUN IKKE KUNNE LEVE MED AT ANDRE KVINDER ER BEDRE OG SOM BLEV DANMARKS FØRSTE KVINDELIGE STATSMINISTER.

Lad Corona være Mettes nemesis.

Sjovt hvor der er forskel på, hvad vi har set og hørt.

Da det her startede var det folketinget der stod helt bag en ned lukning, men at det nu er rød blå pladder er total pjat.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 21 minutter siden, OleS skrev:

Da det her startede var det folketinget der stod helt bag en ned lukning, men at det nu er rød blå pladder er total pjat.

Ja vi har ikke hørt det samme.

Men problemet var at ingen uden for Statsministerens lille klynge af mennesker, fik nogen som helst information, så de kunne afveje situationen.

Jeg tror faktisk ikke at hverken politikere, journalister eller andre relevante personer, fik de nødvendige oplysninger, så de kunne sige fra.

Helle Mettes Hemmeligholdelse af oplysninger, som f.eks. de forkerte beregninger, har journalisterne selv måtte fremtvinge.

Mette tog egenhændigt denne her beslutning om at ned lukke hele Danmark, uden at have rådført sig med andre partier, og de læger, som medierne har holdt for munden, så deres viden, kunne komme til øre.

Men jeg tror nu mere at min tråd, er kommet galt i halsen på politikerglade debattører, som hvæser kløer i hinanden.

JEG ER STADIG AF DEN OVERBEVISNING, AT DANMARK ALDRIG SKULLE HAVE VÆRET LUKKET.

MEN I STEDET SKULLE MAN HAVE LUKKE NED OMKRING ÆLDREBOLIGER, PLEJEHJEM OG KRITISK SYGE MENNESKER.

Og selvom Thomas Snerum, skulle have snavet sig op til at kunne smide folk ud af debatten, så husk at du har også ret til at have en anden mening, end andre.

Debathøvdingen er efterhånden ved at være den største falliterklæring, imod at have sin egen mening.

Debathøvdingens venner, hører nok til de sygeste herinde, og jeg tror faktisk at manden har sat sit corona bind for øjnene.

Så jeg forventer at blive bortvist fordi, Thomas Snerum, er blevet stødt, over noget som jeg har skrevet i dag, på en tråd jeg startede 12. marts.

Hej Hej.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Nej, er det korte svar.
Vi er kommet godt igennem krisen, takket være regeringens handlekraft.
Hvad mener du, skulle have været gjort anderledes ?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 43 minutter siden, OleS skrev:

Og Vi var også nogle det kritiserede den bovlamme opposition. Det retfærdiggører overhovedet ikke Che GueMette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 1 minut siden, Cementdebil skrev:

Og Vi var også nogle det kritiserede den bovlamme opposition. Det retfærdiggører overhovedet ikke Che GueMette

Men det retfærdiggør da heller ikke en ubetydelig modstand i udkanten af det politiske billede 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 9 minutter siden, Zorglup skrev:

Nej, er det korte svar.

Vi ville være kommet bedre gennem krisen, hvis Danmark i tide havde lyttet til WHO's advarsler om virussen, advarsler der allerede begyndte i december 2019 og fortsatte i januar 2020.

Mon Danmark NU lytter til WHO's advarsel fra 12.5.2020 om den forventelige 2. bølge af Corona smitten?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jer der støtter opositionen , hvor er opositionen ? , det er da vist kun her på debatten at der er en oposition ? , ham der skulle være toppen af poppen i opositionen Ellemann , Ellemann er da lige så ræve rød som Mette ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kajkajdetermig
For 1 minut siden, Zorglup skrev:

Nej, er det korte svar.

Vi skulle have koncentreret indsatsen, der hvor de svageste er.

Det her er en influenzalignende virus, som politikerne har taget hånd om.

DVS. Mette har tage hånd om.

Helt fra starten, har jeg ikke troet på denne her virus skulle være så mange gange farligere end de 52 andre influenza pandemier som verden har hvert eneste år siden jeg blev født.

Så ned lukningen af dansk økonomi, har været totalt unødvendigt.

Som jeg tillader mig at skrive i min tråd d. 12. marts, Er det en politisk overreaktion.

Med det mener jeg, at det er tydeligt, at EU`s politikere, skriver af efter hinanden.

Jeg synes hele denne her farce, er et tydeligt billede af, at alle de penge som de danske politikerne render rundt og strøer om sig, har givet Danamark et så stort point, at da Danmark lukkede ned, så turde resten af landene i EU ikke andet end at abe efter.

Når det så er sagt, så tror jeg at vores politikere ikke er i stand til at sige højt, at lande som Spanien og Italien, ikke er på niveau med Danmarks sundhedsvæsen.

Rusland er et kapitel for sig selv. Lidt forkølelse i forhold til hvad den russiske befolkning har været udsat for, er ingen ting. Derfor endte det med at Rusland gik ned. Men deres syghusvæsen er mindst 50 år bagud for det danske.

Det viser sig nu, at smittetrykket har været beregnet forkert, og måske har regeringen skabt verdens dyreste livforlængende medicin, for en befolkning, som er over 80 år.

Hvis man sammenligner dødstallet fra 2018, hvor jeg selv skulle holde mig langt fra smittesygdomme, der var der ca. 2000 ældre og svagelige, som bukkede under for det års influenza epidemi.

Under Corona, har dødstallet ikke rundet de 800 endnu.

Hvis man kigge i den anden ende af livet. Så er der jo også år med baby boom. Altså år hvor der bliver født flere børn end andre år.

Så må man jo også gå ud fra at der er år, hvor der er flere der afgår ved døden, end andre år.

Kigger man på Sverige, som jo ikke lukkede ned, og som ikke har slået et så stort hul i statskassen, så har de jo ikke et dødstal, som er 10 eller100 gange større end det danske. Jeg tror snarer at det større antal døde i Sverige, er det rette og ellers normale og forventelige dødstal, for årets pandemi. Og så er Sverige noget større end Danmark befolkningsmæssigt. Så dødstallet ville jo alene procentmæssigt være naturligt større end det danske.

Italienere og spaniere, de lever også meget tættere og har en meget større kramme/kysse lyst ved hilsner, end f.eks. vi har i Skandinavien. Det hjælper heller ikke på at holde smitten nede. Og så har vi lige de manglende informationer til borgerne, inden de overhovedet kommer ud til en befolkning, har smitten frit løb. Hvordan informationerne er kommet frem til borgerne i de lande, har jeg ikke nogen informationer om. Men igen, det er lande som er 10 gange større end Danmark 

Lad være med at sammenlign det danske hospitalsvæsen, med Eu`s " U-lande " 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...