Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Overvågning er det nye sort

Recommended Posts

Cementdebil

Kære alle tilhængere af overvågning. Her er en obligatorisk artikel til jer.

Der er som alle ved ingen skår i Regeringers og myndigheders (politiets) glæde ved at overvåge borgerne. Det er jo rart at have styr på alle, så vi gør, som vi får at vide vi skal.

“Norsk medie køber mobildata og afslører soldater og truede personers færden”

https://www.dr.dk/nyheder/udland/norsk-medie-koeber-mobildata-og-afsloerer-soldater-og-truede-personers-faerden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS

Ja os ærlige har ikke de store problemer med politi og myndigheder.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Der er som alle ved ingen skår i Regeringers og myndigheders (politiets) glæde ved at overvåge borgerne. Det er jo rart at have styr på alle, så vi gør, som vi får at vide vi skal.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/norsk-medie-koeber-mobildata-og-afsloerer-soldater-og-truede-personers-faerden

- Det er uden tvivl ulovligt og ikke i tråd med persondataloven, hverken i Norge eller i Europa, siger direktør Inger Lise Blyverket i Forbruker­rådet.

Det norske datatilsyn vil nu åbne en sag mod datavirksomheden.

- står der i oplæggets link ... men ingen fakta bider på Cementdebil, der heller ikke er påvirket af svenskernes problemer med covid-19 strategien 😂 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 45 minutter siden, OleS skrev:

Ja os ærlige har ikke de store problemer med politi og myndigheder.

Et helt typisk synspunkt for mange der ikke forstår og værdsætter den frihed millioner og atter millioner måtte dø for - før vor tid.

Jeg forstår ikke hvordan vi er blevet så historieløse og apatiske . Den voksende ligegyldighed overfor friheden og vores frihedsrettigheder  er bekymrende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS
For 2 timer siden, Cementdebil skrev:

Et helt typisk synspunkt for mange der ikke forstår og værdsætter den frihed millioner og atter millioner måtte dø for - før vor tid.

Jeg forstår ikke hvordan vi er blevet så historieløse og apatiske . Den voksende ligegyldighed overfor friheden og vores frihedsrettigheder  er bekymrende

Og jeg forstår ikke nogen er så historieløse, at de ikke kan se, at de tekniske fremskridt kan stoppes, men du kan måske opfinde en ny dyb tallerken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 26 minutter siden, OleS skrev:

Og jeg forstår ikke nogen er så historieløse, at de ikke kan se, at de tekniske fremskridt kan stoppes, men du kan måske opfinde en ny dyb tallerken.

Den kommentar må du forklare for mig - jeg er ikke sikker på jeg forstår den?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 5 timer siden, Cementdebil skrev:

Jeg er ingen tilhænger af ulovlig overvågning men jeg er godt klar over at vi alle er med til at gøre det nemt for luske firmaer og penge griske fortagende.

Mobile pay, at bruge sin mobil til navigation og utallige andre ting vi gør, samt at nogen er så frækt om at telefonere med de dimser gør os meget synligt i vores langsomt voksende overvågnings samfund. 

Der er muligt mange ulemper, men jeg kan også få øje på mange fordeler, F.eks. kriminelle og deres adfærd kan spores, jeg bruger min mobil til at fotografere vejnavner når jeg parkerer bilen i storbyer selvom jeg er godt klar over at jeg dermed er synligt for andre.

Mobile data er here for at blive og det kan være vanskeligt at vælge den fra, men heldigt er der nogen overvågnings og sikkerheds foranstaltninger regeringen bruger til vores beskyttelse, det er en balancegang og vi må tænke os om hvis vi ikke vil deltage eller profitere af vores overvågnings samfund, og stemme på de partier som vil beskytte os. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 21 minutter siden, Jojojo skrev:

Der er muligt mange ulemper, men jeg kan også få øje på mange fordeler, F.eks. kriminelle og deres adfærd kan spores,

Og her har virkeligheden overgået fantasien - for i dag anvendes det som et argument, at hvis "en kriminels" telefon ikke var på gerningsstedet - så er det et indicie på at hun gjorde det - fordi man antager hun bevidst efterlod sin telefon hjemme eller holdt den slukket på gerningstidspunktet.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 3 minutter siden, Cementdebil skrev:

Og her har virkeligheden overgået fantasien - for i dag anvendes det som et argument, at hvis "en kriminels" telefon ikke var på gerningsstedet - så er det et indicie på at hun gjorde det - fordi man antager hun bevidst efterlod sin telefon hjemme eller holdt den slukket på gerningstidspunktet.

Tja, det er en godt pointe, dog ved jeg ikke om det holder i retten 🕵️‍♀️ der en fint eksempel på brug/misbrug i Kurt Thorsens og Rasmus Trads sagen hvor man kunne bevise telefonens tilstede værelse på det forkerte tidspunkt selvom de mente den var slukket.

Kriminelle er ret opfindsomt så mon ikke de er lidt foran rettens lange arm. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil
For 1 time siden, Cementdebil skrev:

Det er noget debilt ævl 😂

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...