Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
LazyTiger

Share Now delebiler

Recommended Posts

LazyTiger
Skrevet (redigeret)

Er der nogle herind som har erfaring med Share Now? Det er en delebil løsning og jeg har lige prøvet den for første gang. Derudover var det første gang jeg har været i en elbil og jeg var godt nok imponeret -- den kørte meget smooth og hold kæft, 0-60 i omkr. 3 sekunder. Det er også fandeme billigt, 2 til 4 kroner per minut (jeg tror det afhænger af hvor bilen befinder sig). Men jeg er ikke her for at reklamere, jeg sidder faktisk tilbage med nogle spørgsmål efter min første tur. Mon ikke der er nogle herind som kan hjælpe mig med at få afklaring...

1. Jeg lånte en BMW i3 og jeg kunne simpelthen ikke se at opladningsniveauet blev vist noget sted. Der stod måske noget med kWh på skærmen men det prøvede jeg ikke engang at afkode. Kan man ikke se hvor meget procent man har når man sidder ind i bilen? Jeg kunne godt nok se det i app'en inden jeg lånte bilen, men ikke i selv bilen og jeg tror heller ikke det stod i app'en efter jeg begyndte at køre.
  2. Jeg mener at jeg har læst noget om at elbilerne har en elektronisk P-skive. Hvordan kan man se det i f.eks. BMW i3?
  3. Der er noget med at man kan få noget kredit når man oplader en elbil med mindre end 30% batteri. Hvad sker der hvis jeg efterlader bilen i en ladstation efter min tur og der kommer en ny kunde og henter den inden den har nået over 30%? Får jeg så ingen kredit? Og hvad så hvis den når lige præcis 30%, får jeg så hele kreditbeløbet?
  4. Man må gerne lave en stopover på en privat P-plads, men ikke afslutte turen der (med visse undtagelser). Jeg går ud fra at vagterne på sådanne P-pladser er ligeglade om bilen er en delebil eller privatbil. Samtidigt kan jeg godt forstå at det kunne være et problem hvis en ny kunde låner bilen fra en private P-plads, hvor den har siddet i 456298 timer, for så skal han eller hun jo stå for regningen. Holder så Share Now øje med hvor deres biler er parkeret, selvom de er indenfor Share Nows område? Jeg spørger fordi jeg kørte over til Refshaleøen i København i dag og jeg var usikker på hvor jeg måtte parkere og afslutte min tur. Den nærmeste P-plads ifølge app'en var virkelig langt væk så jeg endte med at afslutte turen på en parkeringsplads lige der hvor jeg skulle være, selvom den ikke var offentlig. Den var dog gratis i fire timer og min plan var at køre igen før tiden var gået hvis der ikke kom en anden kunde og tog bilen først. Jeg var hele tiden paranoid at Share Now holdte øje med hvor jeg havde afsluttet turen. Jeg blev færdig med det jeg skulle og kørte bilen væk. Indtil videre ser det ud som om det gik fint. Hvad er faren så for at parkere i private p-pladser og hvem er det der holder øje med det?
Redigeret af LazyTiger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...