Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Forbyd musik i offentligheden !

Recommended Posts

snoozz

Eller allerhelst mobiltelefoner og andet som kan være opmærksomhedsforstyrrende i det hele taget!

Der ses MEGET alvorligt på hvis man fører noget som helst motoriseret køretøj men man er påvirket, hvad enten det er af alokohol, narko eller medicin.

Nu har jeg kun 5 min gåtur til købmanden, og endda med lysreguleret fodgængerovergang. Men selv på sådan en lille gåtur er jeg tæt på at blive kørt ned 10 gange. Ikke af biler, men Cyklister - typisk teenagere, og typisk piger, men ikke altid.

Fordi de ikke koncentrerer sig om at cykle og trafikken i øvrigt, men om at være på Facebook eller SMS med deres veninder.

Eller hører musik, så udelukker man lige sig selv fra lyde som en bil der dytter, en ringeklokke på en cykel, eller Sirener på ambulancer eller politibiler, det er sgu ikke smart !

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg synes også, at der er noget forkert i, at folk kører rundt og hører musik i trafikken. Hvis man ringer eller dytter af dem, hører de som regel intet. Så jeg vil mene, at det er til fare for trafiksikkerheden, når de kører rundt og hører musik. 

Især forstår jeg ikke, at folk tør køre rundt med de der høretelefoner midt i store/større byer som København, Aarhus, Odense, Aalborg, Roskilde, Esbjerg, Herning o.s.v., hvor der er en del trafik især i myldretiden. Jeg kan bedre forstå, hvis det er i en flække med 5.000 indbyggere. Men i storbyen mener jeg, at man bør være meget opmærksom i trafikken. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On 17.5.2020 at 04:21, snoozz skrev:

Eller allerhelst mobiltelefoner og andet som kan være opmærksomhedsforstyrrende i det hele taget!

Der ses MEGET alvorligt på hvis man fører noget som helst motoriseret køretøj men man er påvirket, hvad enten det er af alokohol, narko eller medicin.

Nu har jeg kun 5 min gåtur til købmanden, og endda med lysreguleret fodgængerovergang. Men selv på sådan en lille gåtur er jeg tæt på at blive kørt ned 10 gange. Ikke af biler, men Cyklister - typisk teenagere, og typisk piger, men ikke altid.

Fordi de ikke koncentrerer sig om at cykle og trafikken i øvrigt, men om at være på Facebook eller SMS med deres veninder.

Eller hører musik, så udelukker man lige sig selv fra lyde som en bil der dytter, en ringeklokke på en cykel, eller Sirener på ambulancer eller politibiler, det er sgu ikke smart !

Fint indlæg Snoozz, og jeg er helt enig. Men om det er realistisk ved jeg ikke, jeg tror ikke på at unge mennesker ændre adfærd pga. at det er farligt, med mindre. 

En forsikring udbetaler ikke hvis der sker en ulykke pga. musik, og jeg godt at det er vanskeligt med bevisburde men mon ikke det kan gøres med software, eller kunne musik stoppes når der kommer et udryknings køretøj, dette må forholdsvis være enkelt.

De bøvler også med musik på mange arbejd pladser og jeg tror ikke at der er en lovgivning på området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

når  man cykler så er det forbudt at tale sms og hvad man ellers kan finde på i håndholdt mobil telefon ligesom i bil 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna

Jeg er imod at forbyde alt for meget. Jeg mener også det er en uskik og til fare for sikkerheden at høre musik mens man cykler eksempelvis, men hvis man skal til at forbyde alt som udgør en fare eller ikke er sundt så er der ikke meget lovligt tilbage.

En absolut ikke udtømmende liste over ting man sagtens kan argumentere for skal forbydes hvis man mener skadelige ting skal forbydes:

Cigaretter, alkohol, usundt mad (slik, kager, bacon osv), restauranter som ikke serverer retter efter de rette næringsmæssige værdier, al bilkørsel over eksempelvis 50 km/t, fossile brændstoffer. 

Man kunne blive ved med at tilføje ikke-gavnlige ting til listen.

FB_IMG_1578043192912.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Musik i ørerene på cykel skulle som det mindste være forbudt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...