Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Er kvinder aseksuelle - eller alle lesbiske?

Recommended Posts

gråkrage
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Ieet skrev:

du skriver om at kvinder ikke gider mænd. Det gider de godt, men hvis de bare lige skal have uforpligtende sex - så snupper de alle en af de 10 bedste villige mænd som gerne tager alle 100 kvinder. De sidste 90 mænd står så tilbage og tror kvinder ikke har behov.

Du rammer problemet fuldstændig spot on her.

Men:

For 4 timer siden, Ieet skrev:

der er så mange mænd der bare lige vil bruge en kvinde til sex, uden de har interesse i et forhold og et partnerskab

.. du har simpelt hen ikke ret i, at dét er hele forklaringen. Til dels, jo.
Men der er rigtig mange kvinder - især enlige mødre, og de mere voksne kvinder .. de heller ikke gider forhold.
Ikke nødvendigvis på grund af dårlige erfaringer, men fordi de har et indholdsrigt og aktivt liv, og et forhold giver for mange bindinger.
Og de kvinder vælger jævnligt den løsning, du beskriver ovenfor - ofte kombineret med en 'god ven' eller to, der så ikke får sex.
Jeg kender mange af de kvinder, og jeg forstår dem til fulde. Der er også en del mænd - inklusive, til dels, mig selv - der mere eller mindre fravælger parforhold af den grund

Når nogle af os, der står med problemet, bliver så frustrerede, er det også fordi det faktisk er et stort trivselsproblem for nogle mænd. 
Og vi oplever os ikke taget alvorligt, opfattelserne er meget skråsikre, på begge sider  ("Det er de onde kvinders skyld" over for "det er de hensynsløse, følelelseskolde mænds skyld"

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Det må også være svært at være kvinde. eller pige.

Dem gamg var dem som fysisk muligt. ..

Nu er det så så stor som muligt, udem det blever decidereet fedeme dog...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 20 minutter siden, snoozz skrev:

Det må også være svært at være kvinde. eller pige.

Dem gamg var dem som fysisk muligt. ..

Nu er det så så stor som muligt, udem det blever decidereet fedeme dog...

Whut .. !!!!???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Madokamagica
For 4 timer siden, gråkrage skrev:

Du rammer problemet fuldstændig spot on her.

Men:

.. du har simpelt hen ikke ret i, at dét er hele forklaringen. Til dels, jo.
Men der er rigtig mange kvinder - især enlige mødre, og de mere voksne kvinder .. de heller ikke gider forhold.
Ikke nødvendigvis på grund af dårlige erfaringer, men fordi de har et indholdsrigt og aktivt liv, og et forhold giver for mange bindinger.
Og de kvinder vælger jævnligt den løsning, du beskriver ovenfor - ofte kombineret med en 'god ven' eller to, der så ikke får sex.
Jeg kender mange af de kvinder, og jeg forstår dem til fulde. Der er også en del mænd - inklusive, til dels, mig selv - der mere eller mindre fravælger parforhold af den grund

Når nogle af os, der står med problemet, bliver så frustrerede, er det også fordi det faktisk er et stort trivselsproblem for nogle mænd. 
Og vi oplever os ikke taget alvorligt, opfattelserne er meget skråsikre, på begge sider  ("Det er de onde kvinders skyld" over for "det er de hensynsløse, følelelseskolde mænds skyld"

Jeg læste også en gang et studie om, at kvinder gennemsnitligt var meget mere tilfredse som singler end mænd. Jeg tror til dels det skyldes, at kvinder har lettere ved at finde sex og bekræftelse fra mænd end omvendt (om vi så har lettere ved at finde GOD sex og god og sund bekræftelse er en anden sag), MEN

Jeg tror også, at mænd søger og opholder deres selvværd på kvindelig bekræftelse mere end mandlig. Vi kvinder har i mange år fået at vide at vi kan alene, at vi kan klare os selv, at vi ikke skal hænge vores selvværd over på hvorvidt vi kan få en mand. Det er rigtig positivt og giver mening, for meget få år siden var kvinder rimelig meget doomed uden mænd.

Men i moderne tider har mænd ligeså meget brug for at få modsatte besked, og det gør I ikke, som jeg ser det. 

Og så selvfølgelig at det er sværere for mænd at række ud og bede om hjælp og folk generelt har lidt mere sympati for kvinder. Nogle grupper af mænd (ikke alle, det kommer meget an på samfundslag) taler ikke lige med mandlige venner om problemer og følelser, det gør de kun med kæresten, hvor næsten alle kvinder uanset samfundslag kan snakke med veninder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 2 timer siden, Madokamagica skrev:

Jeg tror også, at mænd søger og opholder deres selvværd på kvindelig bekræftelse mere end mandlig. Vi kvinder har i mange år fået at vide at vi kan alene, at vi kan klare os selv, at vi ikke skal hænge vores selvværd over på hvorvidt vi kan få en mand.

Det er netop een af de store omkostninger ved kvindefrigørelsen, at vi har fået en slags 'bekræftelses-fobi'.
Det er som om både den marxistisk funderede og den nyliberale politiske ideologi ser mennesket udelukkende som et politisk og økonomisk væsen.
Men vi er også biologi, følelser og kultur.
Og gensidig bekræftelse mellem mænd og kvinder også i det er erotiske spil er en fuldstændig uomgængelig og sund del af det at være menneske.
Tro mig, den del mærker man når man har et job hvor man omgås masser af mænd og kvinder.
Det 'lille' erotiske spil mangler der absolut ikke ... 
Jeg er, tror jeg, et meget erotisk menneske af gemyt, og jeg elsker at kigge på søde piger / kønne kvinder (og har rig lejlighed til det) med lige et lille ekstra varmt blik eller smil ... og det har indtil nu aldrig givet problemer ... 

Det, vi savner, er det fysiske - det er ikke bare det seksuelle i sig selv, men berøring, kram, omsorg - det nogen kalder 'hudsult' .. der kan kvinder dække sig ind hos hinanden.

Det er rigtigt, at kvinder kan klare sig selv.
Det er bare tankevækkende, at der er mange flere - især unge - kvinder der går fuldstændig ned med flaget.
Igen, det er noget jeg tit ser i mit job.
Jeg kan godt have en mistanke om, at kvinder stresser hinanden med krav og forventninger, tit netop i frigørelsens navn - her kan mænd være en god modvægt, hvilket mange kvinder også véd ... 
Det er ikke mændene der forlanger at unge kvinder skal være smukke, perfekte, attraktive, you name it ... 
Det er andre kvinder ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg begik da nok også fejl med min eks og "kvinde-frigørelse".

Min "mission" var først og fremmest at få hende væk hjemmefra i samme sekund hun blev 18 år - også selvom jeg kun havde en ungdomsbolig på 21 m2, og en Puch maxi hun måtte lære at køre på med vasketøjet.

Men som tiden gik, og jeg blev udlært og vi flyttede i noget større (68 m2 rækkehus) og fik barn. Så var det bare stadig ikke nok for hende. Hun ville have mindst 1 barn til, selvom vi allerede selv sov på sofaen i stuen pga barn nr 1.

Men uddanne sig gad hun sgu ikke. Eller jo jobcenteret tvang hende vist i skole. Men så var hun der blot et par uger og droppede så ud igen.

Nu har vi ikke været sammen i 10 år. Hun er stadig tvunget af kommunen, men nu som fungerende SOSU.hjælper. Bor i en nedlagt fabrikshal, og HAR fået sit ønskede barn nr 2. Helt som hun ville. God fornøjelse siger jeg bare ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
Skrevet (redigeret)

@snoozz 

Jeg har bestemt ikke noget på kvindefrigørelsen som sådan.
Tvært imod.
Moderne danske kvinder er langt mere spændende, end pigerne fra før i tiden ...
Der er noget at snakke med moderne kvinder om!!!!
Og så har det også en fordel for os mænd, at vi slipper for forsørgerpligten.
Det er bare en fordel, vi har svært ved at udnytte - men nogen af os kan, og for mig er den side af sagen OK.

Det, jeg 'bare' nævner, er at mange feminister - kvindelige som mandlige - har fuldstændig tunnelsyn i forhold til de problemer det giver for mange mænd omkring seksualitet og intimitet..

Men når det er sagt, så stod jeg jo - som jeg før har nævnt - i præcis den samme situation som den du beskriver.
Jeg tror det der gik galt dér (for vores vedkommende) var at nogle naive og meget sårbare piger misforstod kvindefrigørelsen og mente at mændene nu ikke måtte sige fra, og at det var mandens forbandede og eneste pligt at sørge for at livet for kvinden var en dans på roser hvor hun fik alt hvad han ønskede sig .. for det stod i alle Guldromanerne ... 
Når den gamle 'ugebladsromatiske' kultur og kvindefrigørelsen blev kombineret, var der problemer ... 

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Undskyld mig - al den snak om kvindefrigørelse fik mig lige til at tænke på Zappa.

Women's Liberation
Came creepin' across the nation
I tell you people, I was not ready
When I fucked this dyke by the name of Freddie
She made a little speech then,
Aw, she tried to make me say when
She had my balls in a vice, but she left the dick
I guess it's still hooked on, but now it shoots too quick
Oh God I am the American dream
But now I smell like Vaseline
An' I'm a miserable sonofabitch
Am I a boy or a lady... I don't know which

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...