Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Lucianone

Er kvinder aseksuelle - eller alle lesbiske?

Recommended Posts

stig6499
For 16 timer siden, lampefeber skrev:

jeg har aldrig sagt at i var det. men jeg har bare desværre oplevet at de mænd jeg har rendt ind i ikke er interesseret i mig som person men bare kun min krop. det er faktisk temmelig anstrengende i længden.
Og det er ikke at jeg ikke kan lide sex, for det kan jeg godt. jeg elsker sex, men altså med en kæreste og ikke en eller anden tilfældig.
Og hvis det er urealistisk at finde en mand der er interesseret i en som person lige så meget som han er interesseret i ens krop, så er det sgu ret sørgeligt.

det er altså ikke alle kvinder der går efter det uopnåelige. men det er åbenbart noget nogle tror alle kvinder gør.

hvad er det for et sørgeligt syn du har på mænd 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

mænd er mænd og kvinder er kvinder og  vi er forskellige , mænd er ikke kvinder og kvinder er ikke mænd , det vi kan lære af den her tråd mænd må ikke være  mænd 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
On 21.5.2020 at 20:29, Madokamagica skrev:

Det er sværere for kvinder at få god og sikker sex.

Overvej at være en mand. Mænd er mere eller mindre garanterede på at få en orgasme, selv med en helt fremmed kvinde, det er kvinder langt fra. Læste en gang et sted at cirka 80% af mænd for orgasme ved one-night stands, mens kun 10% af kvinder gør. Sex kan være kedeligt eller direkte smertefuldt for kvinder.
Kvinder har langt større sandsynlighed for at manden bliver voldelig overfor hende og hun ikke kan gøre noget, da mænd er meget stærkere end kvinder.

Mænd kan heller ikke blive gravide.

Kvinder er meget generaliserende lidt mere påpasselige med hvem de har sex med, da risk-reward analysen er mere dyster for os. Men når de har fundet en god fast sikker sexpartner, synes jeg ikke jeg ser den store forskel i liderlighed mellem kønnene. Jeg så et forum for ægtefolk som ikke havde sex mere, det virkede ikke til der var mange flere mænd end kvinder.

ja vi mænd er elendige i sengen , hvis kvinder ikke kan finde ud af at fortælle manden hvad der tænder hende i sengen  så er hun sgu selv ude om det 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Madokamagica
Lige nu, stig6499 skrev:

ja vi mænd er elendige i sengen , hvis kvinder ikke kan finde ud af at fortælle manden hvad der tænder hende i sengen  så er hun sgu selv ude om det 

Det er jeg da helt enig i. Det er bare ikke altid det, det handler om. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 timer siden, Madokamagica skrev:

Det er jeg da helt enig i. Det er bare ikke altid det, det handler om. 

Hvorfor bringer du det så på banen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
Skrevet (redigeret)
On 22.5.2020 at 23:03, Madokamagica skrev:

Som kvinde er det ikke min oplevelse med mig eller kvinder jeg kender. De fleste foretrækker at man har et godt venskab og så udvikler et forhold ovenpå det. 

For 21 timer siden, snoozz skrev:

Og lige omvendt er dem jeg ender med at have sex med oftest nogle jeg har mødt samme dag/aften, eller måske weekenden før - men kort tid.

Dét er meget interessant.
Jeg tror I har ret begge to ... 
En 'voksen' kvinde finder enten - som @Madokamagica skriver - en partner i sit netværk, typisk i eller gennem vennekredsen, een hun kender - hvis hun leder efter et fast forhold eller en lidt længerevarende affære.Jeg kunne forestille mig, de typisk har 'kigget hinanden an' mens de hver især har haft andre partnere - helt 'uskyldigt' men de er bevidste bevidste om tiltrækningen.

Eller, som @snoozz skriver, hvis det handler eengangsknald, så finder hun det i byen - (eller til et kursus med overnatning)

Det er netop derfor, ganske mange mænd - som jeg selv - som jeg tit har jamret over, lander fuldstændig uden for nummer i det spil.
Jeg havde det ikke nemt med kvinder som ung, men jeg var ved at få nogle kontakter - både i byen og i studierne - da jeg lod mig 'kuppe' ind i et forhold, jeg reelt ikke var så interesseret i ... 
Men efter min skilsmisse som 35-årig var det fuldstændig umuligt at komme på nært hold af jævnaldrende single kvinder ... og overhovedet at finde dem - så det lykkedes mig aldrig at finde en kæreste.

Forklaringen står ovenfor ... hvis en fraskilt mand ikke har et netværk hvor kvinder færdes, og heller ikke noget jævnaldrende familie ... og ikke har 'pondus' eller gemyt til værtshuslivet, så er man temmelig chanceløs i det game ... 

Og det er også af den grund at vi som @Lucianone skriver i oplægget, kan opleve voksne kvinder som aseksuelle ... 
Kvinder over 30 - i hvert fald i min generation (ung i 70'erne) skilter absolut ikke med deres seksualitet - håret er klippet, kontorbrillerne er anskaffet og sex er noget man for længst er vokset fra ... Orden, orden, orden .. ;) 

Det er simpelt hen kernen i problemet med de mange 'ufrivilligt enlige' mænd - jfr. programmet "Mandefald", I har fat i - tror jeg.

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Madokamagica
For 6 timer siden, stig6499 skrev:

Hvorfor bringer du det så på banen 

Det handler ikke altid om at kvinden ikke kommunikerer, mener jeg. Det handler bare om at det for mange kvinder er svært at komme, særligt med en ny partner, så hvorfor opsøge det med tilfældige mænd når man alligevel intet/meget lidt får ud af det? 

og så er det overraskende mange mænd, som er helt og aldeles uinteresserede i om kvinden også nyder det eller får orgasme. 

TS snakker mest om casual sex, ikke forhold, så det er det, jeg diskuterer. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
For 12 timer siden, Madokamagica skrev:

og så er det overraskende mange mænd, som er helt og aldeles uinteresserede i om kvinden også nyder det eller får orgasme.

Jeg tror desværre I skræmmer de mere blide mænd væk.

Og så tænder I ikke rigtig på dem.
Det er både biologisk og kulturelt fuldstændig forståeligt, at kvinder tænder på 'krigeren' .. det var en betingelse for overlevelse i adskillige tusind år, og det kan vi ikke bare lægge bag os.
Og krigeren er ret ligeglad og ret hensynsløs. Det skal han være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Madokamagica
For 1 minut siden, gråkrage skrev:

Jeg tror desværre I skræmmer de mere blide mænd væk.

Og så tænder I ikke rigtig på dem.
Det er både biologisk og kulturelt fuldstændig forståeligt, at kvinder tænder på 'krigeren' .. det var en betingelse for overlevelse i adskillige tusind år, og det kan vi ikke bare lægge bag os.
Og krigeren er ret ligeglad og ret hensynsløs. Det skal han være.

Lol okay. Jeg orker ikke for maskuline mænd og foretrækker “blide” mere feminine mænd og kvinder. 

Men ja, der er da helt sikkert kvinder og mænd der går efter den samme problematiske type gang på gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
gråkrage
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Madokamagica skrev:

Jeg orker ikke for maskuline mænd og foretrækker “blide” mere feminine mænd og kvinder. 

Sådan tror jeg mange af jer har det.

Men som sagt, I skræmmer de mere blide mænd langt væk.
Jeg har nogle interesser hvor der kommer en del single kvinder.
Og især blandt de mere modne, er holdningen, vis snakken falder på mænd - og især da sex - mildt sagt ikke positiv, når snakken går i venindegrupperne.
Og hele stilen er strengt aseksuel .. 
De vil såmænd gerne mændene som venner, når bare de kan slippe for sex og for at mændene lægger an på dem.
Samme tendens, desværre, i medierne og i mange undersøgelser.

Det har faktisk chokeret mig, hen over årene, at det er så grelt.
Det mere 'rå' mænd er ligeglade- de véd hvordan man tænder (eller på anden måde kaprer) en hvinde, hvis behovet er der .. 

Redigeret af gråkrage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...