Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Klage over afsporing af emnetråde

Recommended Posts

Gæst
Skrevet (redigeret)

Hej, jeg har forsøgt at klage over gentagne forsøg på at afspore emnetråde, jeg (og J. Langgaard-Nielsen) opretter på almindelig vis (altså ved at klikke på 'anmeld' over en kommentar, men det kunne ikke lade sig gøre. "Forbindelse kunne ikke oprettes." ) Så gør jeg det i stedet offentligt.

Tre-fire brugere, som man skulle mene har deres fulde frihed til selv at oprette debattråde og ytre sig om det ,de mener, har i eftermiddags rottet sig sammen om at bryde ind og afspore to emner, oprettet af hhv. Langgaard-Nielsen og jeg med hånende pjatkommentarer og forsøg på at mistænkeliggøre os. Vi skulle udgøre en "trio", en "bande" af en slags. Lige et øjeblik: Hvad er de pågældende selv med den opførsel? Jeg har ikke foretaget mig tilsvarende.

Det er skuffende, at der har været nul moderation til stede i dag - for tro mig, jeg har set, hvordan det kan ødelægge et forum. 

Jeg er TILHÆNGER af debat, ikke at stoppe den, og jeg svarer med debat, hvis jeg bliver mødt med debat. Derfor denne klage, som enhver kan læse og mene om, hvad han/hun vil. Jeg mener bare at have forstået moderatorerne sådan, at man "går efter BOLDEN, ikke manden" i debatten her. Det gør Jojojo og Co. ikke ! At jeg vælger at nævne Jojojo, skyldes, dels at jeg kender hans personsvinerier fra to andre debat-sider, dels at jeg er blevet gjort opmærksom på, at han allerede begyndte at komme med personchikanerende kommentarer om mig, inden jeg overhovedet var aktiv herinde. 

For en rigtig debat. 

Rudi.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
homofaber

Var det heller ikke muligt at sende en privat besked til en moderator (som sikkert har et liv ved siden af debatten)?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Kære Rudi

Alle anmeldelser bliver taget alvorligt. Men det kræver en anmeldelse. Vi kan og vil ikke læse samtlige indlæg.

Desuden er en af debattens retningslinjer følgende:

Hetz
Skriver/opretter du udelukkende eller i udpræget grad emner/indlæg, som har til formål at nedgøre, håne eller stille andre folkeslag og bestemte minoriteter og grupper af mennesker i et dårligt lys, så betragtes det som hetz. Driver du kontinuerligt hetz på andre, så bliver du suspenderet fra Jubii Debat på ubestemt tid.   

--

Jeg har ikke valgt at skride ind over for nogen "muslim tråde" endnu, da jeg mener at debatten bør og skal tages. Men der er grænser for hvad debatten vil lægge ryg til. 

Mon det ikke det er det som også er udslagsgivende for de indlæg du opfatter som afsporende? 

Lad os nu finde et fornuftigt niveau - og så anmeld de indlæg I finder går over stregen.

God aften til alle.

• Synes godt om 4
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Det klæder bestemt ikke Dindebat at blive forvandlet til en losseplads for virkelighedsfjerne, højreorienterede angreb på os Muslimer. Husk nu på, vi Muslimer er som alle jer andre, men tror bare på noget andet. Og kan I nu alle sammen have en god aften. 🙂

• Synes godt om 1
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Jeg synes, at det gælder om at finde en fornuftig balance i tingene. 

Ingen moderation er for lidt. Og for meget moderation er....ja, netop for meget.

På bindestregsdebatten er der overhovedet ingen moderation for tiden. Og det klæder ikke debatten, da det hele ender i personangreb og ukvemsord.

Mens på andre debatter er der for meget moderation, så ordet reelt ikke er frit og der er visse holdninger, man ikke må ytre. Et eksempel er Youtube, Twitter og Facebook, hvor jeg mener, at der er for meget censur. Der bliver man ofte censureret, hvis man taler imod en bestemt agenda. Hvis man f.eks. skriver, at man mener, at Coronavirus er overhypet og ikke meget værre end en influenza, kan det være nok til at man bliver censureret. Det mener jeg er ødelæggende for den gode og fri debat!

Set over en bred kam synes jeg at det fungerer okay her på dindebat. Tingene sejler ikke som på bindestregsdebatten. Og selvom der er en smule censur, er det jo heller ikke sådan, at kritiske holdninger ikke må ytres herinde. Det er mere tonefaldet end selve holdningen, der censureres, som jeg forstår det. 

F.eks. ved jeg, at moderator, hr. Sneum, er meget uenig i mange af mine indlæg om diverse konspirationer. Men på trods af dette, er det ret sjældent, at han decideret censurerer mine indlæg. Det viser trods alt, at han ikke som sådan forsøger at undertrykke bestemte emner - men mest skrider ind, hvis han mener, at ens sprogbrug eller ordvalg går over grænsen. Og sådan bør det da også være. 

Jeg kan dog godt være enig med trådstarter i, at der i visse tilfælde kunne skrides hurtigere ind overfor forsøg på trolling og afsporing af bestemte tråde. F.eks. synes jeg, at det er irrelevant og afsporende, når et par bestemte debattører altid skal skrive, hvilke emner og debatoplæg, de ikke gider læse. For at bruge deres egne ord, hvad rager det så os? De kan jo springe emnerne over i stedet for at sabotere dem. Eller også kan de jo anmelde emnerne, hvis de mener, at de overskrider en bestemt grænse. 

Altså, jeg interesserer mig heller ikke for mode og skønhed. Men jeg kunne ikke drømme om at skrive i tråde om sådanne emner, at "det emne interesserer mig ikke". Jeg springer da bare emnet over. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Jeg synes, at det gælder om at finde en fornuftig balance i tingene. 

Ingen moderation er for lidt. Og for meget moderation er....ja, netop for meget.

På bindestregsdebatten er der overhovedet ingen moderation for tiden. Og det klæder ikke debatten, da det hele ender i personangreb og ukvemsord.

Mens på andre debatter er der for meget moderation, så ordet reelt ikke er frit og der er visse holdninger, man ikke må ytre. Et eksempel er Youtube, Twitter og Facebook, hvor jeg mener, at der er for meget censur. Der bliver man ofte censureret, hvis man taler imod en bestemt agenda. Hvis man f.eks. skriver, at man mener, at Coronavirus er overhypet og ikke meget værre end en influenza, kan det være nok til at man bliver censureret. Det mener jeg er ødelæggende for den gode og fri debat!

Set over en bred kam synes jeg at det fungerer okay her på dindebat. Tingene sejler ikke som på bindestregsdebatten. Og selvom der er en smule censur, er det jo heller ikke sådan, at kritiske holdninger ikke må ytres herinde. Det er mere tonefaldet end selve holdningen, der censureres, som jeg forstår det. 

F.eks. ved jeg, at moderator, hr. Sneum, er meget uenig i mange af mine indlæg om diverse konspirationer. Men på trods af dette, er det ret sjældent, at han decideret censurerer mine indlæg. Det viser trods alt, at han ikke som sådan forsøger at undertrykke bestemte emner - men mest skrider ind, hvis han mener, at ens sprogbrug eller ordvalg går over grænsen. Og sådan bør det da også være. 

Jeg kan dog godt være enig med trådstarter i, at der i visse tilfælde kunne skrides hurtigere ind overfor forsøg på trolling og afsporing af bestemte tråde. F.eks. synes jeg, at det er irrelevant og afsporende, når et par bestemte debattører altid skal skrive, hvilke emner og debatoplæg, de ikke gider læse. For at bruge deres egne ord, hvad rager det så os? De kan jo springe emnerne over i stedet for at sabotere dem. Eller også kan de jo anmelde emnerne, hvis de mener, at de overskrider en bestemt grænse. 

Altså, jeg interesserer mig heller ikke for mode og skønhed. Men jeg kunne ikke drømme om at skrive i tråde om sådanne emner, at "det emne interesserer mig ikke". Jeg springer da bare emnet over. 

Jeg er enig med dig i visse af dine betragtninger, men også helt uenig i andre.

Det var naturligvis også 'bindestregsdebatten', jeg tænkte på, da jeg skrev, at jeg ved hvordan afsporing og personlige grovheder mod andre brugere kan ødelægge et forum. Der har faktisk ingen moderation været derinde siden ultimo oktober 2019 (da Tigermanden for 3. gang blev bortvist.) Enig i, at sådan kan intet forum køre. Nul moderation giver frit spil for alt det, du sikkert har set derovre - fra sjofle billeder og indbyrdes nedgøring mellem Anklageren og hans nye fjender til afsporing af nationalsindede indlæg (det Th. Sneum betragter som 'hetz og hån mod andre folkeslag'!) med alt  fra nedladende og hånende "indlæg" a la "hvad rager det os?/vi gider ikke læse..' eller kageopstrifter/fiskerinoteringer til andre måder at vise foragt på, ondsindede PB'er f.eks. 

Jeg vil godt lige her på faldrebet, inden jeg trækker mig tilbage, fortælle dig, at præcis de profiler, jeg hentyder til, omkring Valdemarsdagen sidste år (15. juni, hvor vi fejrer vores smukke Dannebrog) som på tælling udskiftede deres sædvanlige profil-billeder med fotos af brændende Dannebrog, da jeg havde skrevet et oplæg om at holde traditionen i hævd. Vær klar over, at de hader Danmark og ser en ære i at træde på os, der gerne vil bevare Danmark som dansk. 

Flere af dem er pudsigt nok blevet aktive herinde, siden nationalkonservative skribenter som Helle Front, J. Langgaard-Nielsen og jeg opgav 'bindestregsdebatten' og begyndte at skrive herinde. Om det VI nu synes er vigtigt i Danmarks alvorlige situation. (Og det er ikke corona, jeg lige tænker på her.) De personers kæreste hobby er at blokere og obstruere indlæg, der er kritiske overfor islamisk indvandring. Og de vil også få frit spil her, efter som i hvert fald én moderator er på deres side (selv om han vil benægte det). Ellers ville han jo ikke se igennem fingre med afsporingerne  eller Tigermandens mange personsvinerier for derefter at slette indlæg af mig og i ovennævnte true mig med at blive udelukket på ubestemt tid, hvis jeg fortsætter med det han kalder 'hetz', men som jeg kalder oplysning og oplæg til debat i mit fædrelands interesse. 

De to andre er skredet, og det gør jeg også nu. Jeg kan nemlig ikke fungere på et forum, hvor der er et emne, man ikke må skrive om. Så er ordet nemlig ikke frit, Lucianone. Slet ikke. Kan du have det godt. Jeg søger ind i et forum, hvor mine meninger er absolut accepterede 😉 (Du kan godt nå at kommentere dette, jeg skal først have skrevet min udmeldelse til ham høvdingen.)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 27 minutter siden, derRudi skrev:

De to andre er skredet, og det gør jeg også nu. Jeg kan nemlig ikke fungere på et forum, hvor der er et emne, man ikke må skrive om. Så er ordet nemlig ikke frit, Lucianone. Slet ikke. Kan du have det godt. Jeg søger ind i et forum, hvor mine meninger er absolut accepterede 😉 (Du kan godt nå at kommentere dette, jeg skal først have skrevet min udmeldelse til ham høvdingen.)

Held og lykke der ude Rudi. Man kan finde et hav af national konservative ekkokamre på diverse SoMe platforme - så du skal nok få afløb for dine tilbøjeligheder. Trods alt er det jo rarest når man bliver bekræftet af ligesindede, så man ikke behøver reflektere over sine holdninger 🤪

Så du skal ikke være ked af det, jer med den national konservative ideologi har vind i sejlene - I ved jo ikke at frisind er andet og mere end frisind blandt ligesindede. Undskyld jeg brugte dette kulturradikale mantra - frihed og frisind er jo ikke noget national konservative regner som værdier i et demokrati.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst

@Cementdebil

🤮

...husk blot, at kampen går videre et eller andet sted i Danmark. Uanset hvor meget du hader det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, derRudi skrev:

@Cementdebil

🤮

...husk blot, at kampen går videre et eller andet sted i Danmark. Uanset hvor meget du hader det!

Jeg hader det skam ikke - jeg modsiger blot det værste idioti i fremmedhadet.

• Synes godt om 2
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, derRudi skrev:

@Cementdebil

🤮

Jeg håber du tager JUhu med, og ønsker dig godt kamp imod de onde Muslimer andet sted in Danmark. Beklager at jeg var lidt hård mod dig, det sker aldrig igen 🤪

Jeg håber inderligt at din og trioens kamp forgår bag fra tastaturet, så går det nok alle sammen.  

Og husk hvor fredeligt de hele er på bindestreg debatten uden at jeg genere dig der, ham der jojojo er virkeligt et slemt fyr.

Fra Thorstedlund 2 et kærsomt hilsen

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2
  • Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...