Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Troede du på den om "svenskerne"?

Recommended Posts

Agil
For 1 time siden, Erpe skrev:

Korrekt. DF mistede 21 mandater, og NB fik kun 4 af disse mandater.

Næsten alle de øvrige 17 mandater gik formentlig til socialdemokraterne. S gik dog kun frem med en enkelt mandat. For den strammere udlændingepolitik, som de havde lovet og, som formentlig var hovedårsagen til at en masse vælgere skiftede tilbage til S fra DF, kostede samtidigt S store vælgertab til især SF og de radikale, der tilsammen derfor gik frem med 15 mandater. Men den blå regering forsvandt jo så!🙂

De fleste gik til vist Venstre.

Der er en undersøgelse på DR fra sidste sommer, hvor man kan se, hvor de gik hen.

Den hedder: Dansk Folkeparti har afleveret lånte vælgere retur til Venstre

J15wtfx.jpg

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/dansk-folkeparti-har-afleveret-laante-vaelgere-retur-til-venstre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS

DF kan sagtens få deres vælgere igen, hvis de vil arbejde sammen med S i stedet for de blå

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 6 minutter siden, OleS skrev:

DF kan sagtens få deres vælgere igen, hvis de vil arbejde sammen med S i stedet for de blå

Det findes der vist ikke meget belæg for - vel nærmest tværtimod.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe
For 2 timer siden, OleS skrev:

Muligvis. Socialdemokraternes skærpede udlændingepolitik var helt givet hovedårsagen til DF’s tilbagegang. For DF’s vælgere har jo aldrig været veluddannede eller velhavende mennesker, der har interesse i en blå politik med lav skat, sociale nedskæringer og privatisering af offentlig virksomhed. De stemte derfor kun på DF, fordi socialdemokraterne jo gik ind for internationalisme og internationalt samarbejde i stedet for nationalisme.

Så nu, hvor socialdemokraterne stort set har droppet internationalismen og skærpet udlændingepolitikken, er der ikke rigtigt plads til et parti som DF. Om der heller ikke vil være det i fremtiden afhænger dog nok af i hvilket omfang, socialdemokraterne fortsat vil følge den nye kurs? For skifter socialdemokraterne tilbage til internationalismen og begynder at snakke for meget om øget samarbejde med EU og FN, så vil tingene jo igen til at komme til at se helt anderledes ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎16‎-‎05‎-‎2020 at 12:44, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Hvis man har fulgt lidt med i den seneste snes år, bør man være klar over, at de "store medier" - dem mange nu kalder mainstream medierne (MSM) - holder mangt og meget skjult for os. Eller de fordrejer virkeligheden ved f.eks. at skrive, at voldtægtsforbrydere, bombemænd og andre forbrydere i de nordiske lande er indfødte. Jeg har ikke tal på, hvor mange af den slags hele eller halve løgnehistorier, jeg har set bragt til torvs. Jeg ved bare, at det er mange, og at det er både uvederhæftigt og en slags forræderi overfor den troskyldige læser.

De fleste har vel læst om bombeattentatet mod Skattestyrelsen i København. I denne sag har MSM i både Sverige og Danmark konsekvent omtalt de to sigtede som "svenskere."   Den tvivlede jeg stærkt på fra begyndelsen. Og ganske rigtigt viser det sig, at den ene har tyrkisk baggrund, den anden arabiske rødder. De har blot erhvervet sig hvert sit svenske statsborgerskab, og det er vist heller ikke særligt svært på de kanter. I hvert fald har ham med arabiske rødder en dom for vold.

https://nyadagbladet.se/utrikes/svenskarna-som-atales-for-terrorbomning-i-kopenhamn-har-bada-invandrarbakgrund/

De danske myndigheder betragter som bekendt de to "svenskeres udåd som en terrorhandling.

Sluger du, hvad MSM skriver om sådanne sager? Eller undersøger du sagen lidt nærmere ved at sammenligne med alternative, små medier?

Hvis de har svensk statsborgerskab, er de da også svenskere!

Det er der da intet galt i at skrive

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
On 20.5.2020 at 10:37, basle72 skrev:

Hvis de har svensk statsborgerskab, er de da også svenskere!

Det er der da intet galt i at skrive

Det kommer jo an på, hvordan man ser på det. Jeg vil maksimalt kalde dem for 'papir-svenskere', (der er også nogle, der kalder det 'naturaliserede') da jeg ikke mener enhver bare lige bliver 'svensker' - eller 'dansker' - fordi man har fået tildelt et statsborgerskab/indfødsret. Jeg mener, at det kommer meget an på, om man tager kulturen til sig. Det gør bombemændene tydeligvis ikke - de befinder sig mentalt snarere i Mellemøsten!

Du kender måske den gamle historie: - Hvis min kattemor går ud i en kostald og føder, så får den altså ikke kalve. Den får stadigvæk killinger 😸 ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎21‎-‎05‎-‎2020 at 11:51, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Det kommer jo an på, hvordan man ser på det. Jeg vil maksimalt kalde dem for 'papir-svenskere', (der er også nogle, der kalder det 'naturaliserede') da jeg ikke mener enhver bare lige bliver 'svensker' - eller 'dansker' - fordi man har fået tildelt et statsborgerskab/indfødsret. Jeg mener, at det kommer meget an på, om man tager kulturen til sig. Det gør bombemændene tydeligvis ikke - de befinder sig mentalt snarere i Mellemøsten!

Du kender måske den gamle historie: - Hvis min kattemor går ud i en kostald og føder, så får den altså ikke kalve. Den får stadigvæk killinger 😸 ?

Det synes jeg er en meget racistisk tilgang til det.

Når samfundet har givet en person et statsborgerskab, så er man også fuldgyldig borger i det land, det kan som jeg ser det ikke ikke gradbøjes, så har man opfyldt de krav der er for at være svensker/dansker.

At man så ikke opfører sig som man burde, eller der forventes af en, det er en helt anden sag, det er der såmænd også andre der er født i landet, og hvor familien har boet i landet i generationer der heller ikke gør, vi kan jo bare kigge på anders breivik fra Norge, men han var måske heller ikke normand i din optik?

Det er lidt sjovt at når det er personer med muslimsk baggrund, så er det som om at det mindste der går galt så er det fordi de er muslimer, og så er det det alle muslimer der er forfærdentlige, synes det er et meget snævert syn på verden.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...