Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Troede du på den om "svenskerne"?

Recommended Posts

Gæst

Hvis man har fulgt lidt med i den seneste snes år, bør man være klar over, at de "store medier" - dem mange nu kalder mainstream medierne (MSM) - holder mangt og meget skjult for os. Eller de fordrejer virkeligheden ved f.eks. at skrive, at voldtægtsforbrydere, bombemænd og andre forbrydere i de nordiske lande er indfødte. Jeg har ikke tal på, hvor mange af den slags hele eller halve løgnehistorier, jeg har set bragt til torvs. Jeg ved bare, at det er mange, og at det er både uvederhæftigt og en slags forræderi overfor den troskyldige læser.

De fleste har vel læst om bombeattentatet mod Skattestyrelsen i København. I denne sag har MSM i både Sverige og Danmark konsekvent omtalt de to sigtede som "svenskere."   Den tvivlede jeg stærkt på fra begyndelsen. Og ganske rigtigt viser det sig, at den ene har tyrkisk baggrund, den anden arabiske rødder. De har blot erhvervet sig hvert sit svenske statsborgerskab, og det er vist heller ikke særligt svært på de kanter. I hvert fald har ham med arabiske rødder en dom for vold.

https://nyadagbladet.se/utrikes/svenskarna-som-atales-for-terrorbomning-i-kopenhamn-har-bada-invandrarbakgrund/

De danske myndigheder betragter som bekendt de to "svenskeres udåd som en terrorhandling.

Sluger du, hvad MSM skriver om sådanne sager? Eller undersøger du sagen lidt nærmere ved at sammenligne med alternative, små medier?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 31 minutter siden, J. Langgaard-Nielsen skrev:

Hvis man har fulgt lidt med i den seneste snes år, bør man være klar over, at de "store medier" - dem mange nu kalder mainstream medierne (MSM) - holder mangt og meget skjult for os. Eller de fordrejer virkeligheden ved f.eks. at skrive, at voldtægtsforbrydere, bombemænd og andre forbrydere i de nordiske lande er indfødte. Jeg har ikke tal på, hvor mange af den slags hele eller halve løgnehistorier, jeg har set bragt til torvs. Jeg ved bare, at det er mange, og at det er både uvederhæftigt og en slags forræderi overfor den troskyldige læser.

De fleste har vel læst om bombeattentatet mod Skattestyrelsen i København. I denne sag har MSM i både Sverige og Danmark konsekvent omtalt de to sigtede som "svenskere."   Den tvivlede jeg stærkt på fra begyndelsen. Og ganske rigtigt viser det sig, at den ene har tyrkisk baggrund, den anden arabiske rødder. De har blot erhvervet sig hvert sit svenske statsborgerskab, og det er vist heller ikke særligt svært på de kanter. I hvert fald har ham med arabiske rødder en dom for vold.

https://nyadagbladet.se/utrikes/svenskarna-som-atales-for-terrorbomning-i-kopenhamn-har-bada-invandrarbakgrund/

De danske myndigheder betragter som bekendt de to "svenskeres udåd som en terrorhandling.

Sluger du, hvad MSM skriver om sådanne sager? Eller undersøger du sagen lidt nærmere ved at sammenligne med alternative, små medier?

Langgaard jeg går ud fra at du er muslim 

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 46 minutter siden, stig6499 skrev:

Langgaard jeg går ud fra at du er muslim 

Det er Syssel trioen som altid opererer på samme tidspunkt vel ikke, men de sover ikke uden at drømme om dem, de tænker ikke på andet og læser altid og alene den korte avis.

Jeg beklager at jeg hermed blev lidt personligt 👅

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
Skrevet (redigeret)
For 10 minutter siden, Jojojo skrev:

Det er Syssel trioen som altid opererer på samme tidspunkt vel ikke, men de sover ikke uden at drømme om dem, de tænker ikke på andet og læser altid og alene den korte avis.

Jeg beklager at jeg hermed blev lidt personligt 👅

Fællesreplik til stig6499 og Jojojo: Jeg har fra pålidelig kilde (en moderator), at herinde kommenterer man EMNET i stedet for skribenten. Det er det med 'manden og bolden.'  👁️

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 minut siden, derRudi skrev:

Fællessvar til stig6499 og Jojojo: Jeg har fra pålidelig kilde (en moderator), at herinde kommenterer man EMNET i stedet for skribenten. Det er det med 'manden og bolden.'  👁️

og når skribenten evig og altid går i kødet på muslimer hvad så ?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 6 minutter siden, derRudi skrev:

Fællesreplik til stig6499 og Jojojo: Jeg har fra pålidelig kilde (en moderator), at herinde kommenterer man EMNET i stedet for skribenten. Det er det med 'manden og bolden.'  👁️

Jeg beklager meget, men Stig rammer det rigtigt godt og forhåbentlig forståeligt for Syssel trioen

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 6 minutter siden, stig6499 skrev:

og når skribenten evig og altid går i kødet på muslimer hvad så ?

Jeg har forstået debatreglerne - og regler for debat i bredere forstand end lige dette forum - sådan, at du ikke skal bestemme hvad andre skriver om. Til gengæld er du hjertelig velkommen til at tøffe videre, når du ser f.eks. langgaard-Nielsens oplæg.

Me-en for dig er der trøst at hente på en muligt lidt kedelig lørdag: Skolen åbner igen mandag morgen. Så kan du rigtigt udbrede dig om, at du har været inde på en voksenside og genere nogle fæle gamle "racister" og "frammehadere" 😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 2 minutter siden, derRudi skrev:

Jeg har forstået debatreglerne - og regler for debat i bredere forstand end lige dette forum - sådan, at du ikke skal bestemme hvad andre skriver om. Til gengæld er du hjertelig velkommen til at tøffe videre, når du ser f.eks. langgaard-Nielsens oplæg.

Me-en for dig er der trøst at hente på en muligt lidt kedelig lørdag: Skolen åbner igen mandag morgen. Så kan du rigtigt udbrede dig om, at du har været inde på en voksenside og genere nogle fæle gamle "racister" og "frammehadere" 😂

ja du har forstået debatreglerne og du  går bevist lige til grænsen 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

@Jojojo  og @stig6499  - der er mennesker i dette land som kan få enhver ulykke, begivenhed eller politisk dagsorden til at handle om indvandrere. Altid med en dunst af at alle er i mod dem - medier, andre debattører, politikere eller deres yndlingsaversion - de kulturradikale.

Men faktum er at disse indvandrer forskrækkede dominerer SoMe platformene på en meget aggressiv måde - det er måske det værste internettet har ført med sig - taletid til selv de mest rabiate i egne ekkokamre - hvor ensidighed og mangel på nuancering er en dyd. Jeg går naturligvis ikke ind for at begrænse ytringsfrihed - men paradokset er på denne vis, at de faktisk er blevet deres egen værste fjende - fordi dette skygger for begavet debat om virkelige problemer - der er eksempelvis næppe ret mange, der finder parallelsamfund med 'egne regler' ok i en retsstat?. På SoMe platforme mangler der  simpelthen ofte lidt moderation og anstændighed, når emnet debatteres. Engang blev de internt i Danmarks sammenrend af småtskårne - DF - kaldt for 'landsbytosser' - men det har faktisk skadet mere end det har gavnet - for det har fået selv oplyste og velbegavede mennesker til helt at tabe sutten i deres fremmedhad i ekkokamrerne.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

nu er jeg ikke så bange for DF de fik en vælgerlussing , den havde jeg ikke set komme , men det var da godt at de fik en vælgerlussing til valget 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...