Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Jojojo

Har lige købt Yahya Hassans digt samling hos Gyldendahl

Recommended Posts

Jojojo
Skrevet (redigeret)

Altså hans første bog som var på tilbud må jeg indrømme, jeg skulle bare lære mere om al den oprør fra højre side.

Er der andre som har læst han første bog. Jeg glæder mig til ankomsten her over de næste to dage og om at læse lidt mere.

Jeg burde også takke Hr. Rudy for at gøre opmærksom, men det stopper med Yahya, Mein Kampf kommer ikke ind i døren 🤪

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

jeg har downlaudet den første bog som lydbog fra mofibo og yahya mænd noget han har lavet for euroman også lydbog , bog nr 2 fåes ikke som lydbog i hvert fald ikke på mofibo , jeg overvejer at downlaude den som e bog 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 time siden, stig6499 skrev:

jeg har downlaudet den første bog som lydbog fra mofibo og yahya mænd noget han har lavet for euroman også lydbog , bog nr 2 fåes ikke som lydbog i hvert fald ikke på mofibo , jeg overvejer at downlaude den som e bog 

Hej  Stig, nu har vi jo en debattør som efterspørger om vi kunne diskutere indholdet og det har jeg også tænkt mig, derfor hører jeg gerne din mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
1 time siden, Jojojo skrev:

Hej  Stig, nu har vi jo en debattør som efterspørger om vi kunne diskutere indholdet og det har jeg også tænkt mig, derfor hører jeg gerne din mening.

den er jeg helt med på , jeg vil begynde at høre det efter tv avisen i aften , han var jo lige på og hårdt , så jeg er spændt på at høre det 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 10 minutter siden, stig6499 skrev:

den er jeg helt med på , jeg vil begynde at høre det efter tv avisen i aften , han var jo lige på og hårdt , så jeg er spændt på at høre det 

Jeg håber bare at min Dansk er godt nok til at fange de finurlige nuancer i hans sprogbrug. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Jeg håber bare at min Dansk er godt nok til at fange de finurlige nuancer i hans sprogbrug. 

i den første bog er det ham selv der taler , jeg har lige lyttet en time og 20 minutter på ham shit han havde et kaotisk liv , lige fra onde forældre til at han stjålet biler , motorcykler og stjålet fra huse , til fængsel i en del gange , til rejser til libanon og han havde en grotesk og sjov måde at sige det på , jeg kan varmt anbefale lydbogen , med det liv han havde forstår jeg godt at han blev psykisk syg , han havde et hårdt liv , nu tager jeg lige en pause fra lydbogen 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 13 timer siden, stig6499 skrev:

i den første bog er det ham selv der taler , jeg har lige lyttet en time og 20 minutter på ham shit han havde et kaotisk liv , lige fra onde forældre til at han stjålet biler , motorcykler og stjålet fra huse , til fængsel i en del gange , til rejser til libanon og han havde en grotesk og sjov måde at sige det på , jeg kan varmt anbefale lydbogen , med det liv han havde forstår jeg godt at han blev psykisk syg , han havde et hårdt liv , nu tager jeg lige en pause fra lydbogen 

• Nu har jeg læst de første 25 sider, man bliver sku ydmyg når man læser Hassan, Samlingen er nemt at forstå og den bliver læst færdigt senere idag.
  • Jeg ved allerede at det er i orden at giv ham sin vej.
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo

Jeg er ikke helt igennem, men næsten og mangler en pause, men nu er jeg sikkert- Dem som ikke har læst noget om den nu afdøde Yahya ved ikke noget om, og kan ikke bedømme om han skal have en vej opkald efter sig eller ej.

Jeg er sikker, for min skyldt måtte man godt ændre HC Andersens boulevard til Yahya Hassan, efter alt han har været igennem og delte hans viden om et mørk kapitel som kostede hans liv.

Glem alt om en håndtryk for gamle gnaven Muslimer som vil blive Dansk statsborger, lad dem læse Yahya Hassans første bog. Ind i skolen med værket, der er delen af dette bog som er værdifult at læse for alle og som ligger tæt op på vores egne kulturelle skampletter.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 2 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg er ikke helt igennem, men næsten og mangler en pause, men nu er jeg sikkert- Dem som ikke har læst noget om den nu afdøde Yahya ved ikke noget om, og kan ikke bedømme om han skal have en vej opkald efter sig eller ej.

Jeg er sikker, for min skyld måtte man godt ændre HC Andersens boulevard til Yahya Hassan, efter alt han har været igennem og delte hans viden om et mørk kapitel som kostede hans liv.

Glem alt om en håndtryk for gamle gnaven Muslimer som vil blive Dansk statsborger, lad dem læse Yahya Hassans første bog. Ind i skolen med værket, der er delen af dette bog som er værdifult at læse for alle og som ligger tæt op på vores egne kulturelle skampletter.

For en gangs skyld ret klar i mælet. Og du fortæller her din indstilling til Danmark bemærkelsesværdigt kort og klart: 

H.C. Andersen, som skrev den (forhåbentlig udødelige) "I Danmark er jeg født ", skal ud, og ind i stedet for ham skal en periodisk kriminel af mellemøstlig herkomst, fordi han har skrevet nogle rablende remser om, hvor ondt af sig selv han havde. Tak for kaffe, Jojojo!  🤮 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 49 minutter siden, derRudi skrev:

For en gangs skyld ret klar i mælet. Og du fortæller her din indstilling til Danmark bemærkelsesværdigt kort og klart: 

H.C. Andersen, som skrev den (forhåbentlig udødelige) "I Danmark er jeg født ", skal ud, og ind i stedet for ham skal en periodisk kriminel af mellemøstlig herkomst, fordi han har skrevet nogle rablende remser om, hvor ondt af sig selv han havde. Tak for kaffe, Jojojo!  🤮 

Som vanligt forstår du ikke en pis af hvad der blev skrevet selvom du beviser at du godt kan læse når du anstrenger dig. Dette er ikke en diskussion om lille mig, men om en person som du ikke, af mange årsager kan lide.

En person, forkastede af vores samfundet en som burde ligge og rotte i en fængsel fordi han er født den forkerte sted.  Når han som gengæld beriger vores samfund med hans viden og bøger bliver DU sur og gør oprør fordi du ikke vil sætte dig ind i sagen, men berige os med din viden som samfunds dømmer.

Nu vil du muligt kun se på hans forbrydelser og skæve eksistens, hans fejl og mangler, MEN.

Berig dit liv, brug lidt penge på et kulturelsk anerkendt digter og kom tilbage med din døm, ikke om digteren, ikke om mig, men om din forståelse om HVORFOR han dødede og hvor han står MIDT i vores kultur.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...