Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Gæst

Hvorfor sælger Adolf Hitler 75 år efter?

Recommended Posts

Gæst

Blandt de mange historier, der kørte i medierne omkring 75-året for 2. verdenskrigs afslutning i Europa, var der en der fik mig til at standse op et øjeblik. Et par englændere ved navn Gerrard Williams og Simon Dunstan udsender en bog - endnu en - om, hvad der skete med Adolf Hitler i krigens slutfase. 

"Grey Wolf - The Escape of Adolf Hitler"  hedder den. Jeg er ikke i skrivende stund klar over, om den bliver oversat til dansk, men det er nok ikke utænkeligt. 

Bogens emne er de historier, som cirkulerede allerede i 1945, og som blev ved med det i mange år efter, om at føreren fra det knuste tredje rige i virkeligheden ikke begik selvmord men tværtimod var lykkedes med at komme til Argentina, hvor han ifølge myten stadig levede i 60'erne. Jeg kan selv huske, hvordan nogle af min fars generation snakkede om disse historier, når bladene bragte dem til torvs, da jeg var 12-13 år. Hitler var født 20/4 1889 og ville således være fyldt 75 år i 1964, og ja - det var der da mange der blev. Men skulle han virkelig sidde og grine ovre i Sydamerika? Det spurgte mange sig selv, og trods tandlæge-udsagn og vidners beretninger om, at Hitler og frue blev brændt i gården ved rigskancelliet, døde historien ikke. 

Og de to forfattere har ifølge foromtalen gravet et stik dybere end andre, og hælder til den tese, at historien om flugten til Argentina er sand. Jeg må indrømme, at jeg gerne vil læse bogen, for at se hvad d'herrer har fundet ud af. Men jeg tror ikke på den. Blandt andet fordi jeg har svært ved at tro, at lige den mand ville have kunnet holde kæft i måske 20 år eller længere. Næh, jeg tror han drog sit sidste suk i den underjordiske bunker 30. april 1945. Hvad tror du? Og hvorfor sælger Hitler stadig i 2000-tallet?

("Indlæg" i stil med "det rager ikke os i dag" og "historien er ligegyldig" besvares naturligvis ikke. Rubrikken historie, som jeg har sat det under, er kun for interesserede. )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Denne ca. 10 minutter video er meget interessant. Her påstås det, at Hitler flygtede først til Colombia og siden til Argentina, hvor han angiveligt levede i 20 år frem til sin angivelige død i 1965. 

Hitler kendte et ægtepar ved navn Eichhorn, som levede i La Falda i Argentina. Og en nulevende tjenestepige fra familien Eichhorns hotel fortæller i videoen, at Hitler var gæst på hotellet i 1948. Altså tre år efter, at han skulle være død.

Også en anden whistleblower står i videoen frem og fortæller, at Hitler var i La Plata i Argentina i 1953...

I videoen nævnes det, at Hitler ankom til Argentina i ubåd i juli 1945.

Jeg husker, at jeg for et par år siden læste noget om, at Hitler faktisk flygtede fra Tyskland til Danmark i en luftballon. Og derfor tog en ubåd til Argentina. Men dette nævnes dog ikke i videoen. 

Redigeret af Lucianone

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden

Selvfølgelig synes en vis "debattør" stadig, at Hitler er interessant - da hans egen far var frivillig i tysk tjeneste ved østfronten. 😀

• Synes godt om 2
  • Ked 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499

det var da fordi Hitler var en nasty son of a bitch

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)

Det er fordi der aldrig vll være race fanatikere med en skrue løs, og jeg er skam meget interesserede, vi skal holde fokus på den onde virus ""Hivid33"" Hitler bragte til vores verden og bekæmpe dem med al vores magt.

Som et civiliseret menneske gør vi det fra bag tastaturet og lader Muslimer være i fred.

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Gæst
For 13 timer siden, Lucianone skrev:

Denne ca. 10 minutter video er meget interessant. Her påstås det, at Hitler flygtede først til Colombia og siden til Argentina, hvor han angiveligt levede i 20 år frem til sin angivelige død i 1965. 

Hitler kendte et ægtepar ved navn Eichhorn, som levede i La Falda i Argentina. Og en nulevende tjenestepige fra familien Eichhorns hotel fortæller i videoen, at Hitler var gæst på hotellet i 1948. Altså tre år efter, at han skulle være død.

Også en anden whistleblower står i videoen frem og fortæller, at Hitler var i La Plata i Argentina i 1953...

I videoen nævnes det, at Hitler ankom til Argentina i ubåd i juli 1945.

Jeg husker, at jeg for et par år siden læste noget om, at Hitler faktisk flygtede fra Tyskland til Danmark i en luftballon. Og derfor tog en ubåd til Argentina. Men dette nævnes dog ikke i videoen. 

Så fremt i fald osv., at Hitler slet ikke begik selvmord, kunne historien fra hotellet i 1948 måske godt være tænkelig. Men det med luftballonen til Danmark (krigens allersidste fase!) og videre med en u-båd (hvor kom den fra?) - der er jeg stået af for længe siden. Men derfor kan man jo godt interessere sig for sådanne teorier - når de ikke er for vidtløftige.

At så der er fulgt noget injurierende affald efter mig (fra den ødelagte 'Din-debat.dk' ) må vi nok regne med er noget, der desværre hører med til at skrive sin mening. Du kender dem jo selv derovre fra. 

Har du læst andet om myten om Hitler i Argentina? Der var en, der hed Henrik Krüger (så vidt jeg husker), som udsendte noget han kaldte "Flugtrute Nord" omkring sidst i 70'erne. Han holdt jo på, at både Martin Bormann og flere andre topfolk fra Det tredje Rige kom til Sydamerika via København. Men jeg tror dog ikke, han nævnte noget om Hitler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 46 minutter siden, derRudi skrev:

Tak. Nå, det er da ikke så dyrt forudsat den er i pæn stand. 🙂

Nok fordi det er en Monolog 🧐 H.H

Redigeret af Jojojo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tigermanden
For 7 timer siden, derRudi skrev:

Så fremt i fald osv., at Hitler slet ikke begik selvmord, kunne historien fra hotellet i 1948 måske godt være tænkelig. Men det med luftballonen til Danmark (krigens allersidste fase!) og videre med en u-båd (hvor kom den fra?) - der er jeg stået af for længe siden. Men derfor kan man jo godt interessere sig for sådanne teorier - når de ikke er for vidtløftige.

At så der er fulgt noget injurierende affald efter mig (fra den ødelagte 'Din-debat.dk' ) må vi nok regne med er noget, der desværre hører med til at skrive sin mening. Du kender dem jo selv derovre fra. 

Har du læst andet om myten om Hitler i Argentina? Der var en, der hed Henrik Krüger (så vidt jeg husker), som udsendte noget han kaldte "Flugtrute Nord" omkring sidst i 70'erne. Han holdt jo på, at både Martin Bormann og flere andre topfolk fra Det tredje Rige kom til Sydamerika via København. Men jeg tror dog ikke, han nævnte noget om Hitler.

😅🤣😂

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...