Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Ancia

At sige nej, når man har sagt ja?

Recommended Posts

Ancia

Kan man det? Jeg snakker selvfølge ikke om, at man lover folk at komme til deres fødselsdag osv, heller ikke når man har lovet sin bedste ven noget. 

Nej, det er mere når denne her type, som man IKKE har en på tæt relation til beder en om at ordne alle mulige ting, som man i første omgang kommer til at sige ja til, men ved nærmere eftertanke egentlig IKKE synes er ens bord...

fx tjek området for, hvilke dagligvarer butikker, der levere mad ud i mine forældres område. 

Ring til x og y og sig jeg er forsinket. Man kender ikke selv dem, man bliver bedt om at ringe til....

Hent og opbevare noget af mit tøj...

Hvis man i første omgang har sagt ja, kan man så egentlig tillade sig at sige nej.....også når det nu ikke er det store, man bliver bedt om...? 

Som sagt taler vi ikke om nære relationer her. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Ja. 

Du kan og bør altid sige din mening - specielt hvis du føler dig udnyttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Virkeligt mange mennesker har svært ved at sige nej - personligt synes jeg det er et meget positivt menneskeligt træk. Hjælpsomme mennesker er bare lettere at kunne lide - mens egoister der primært tænker på "what's in it for me" er belastende at omgås.

Vær du bare glad for, at du er et hjælpsomt menneske - og tænk ikke så meget på, hvad du selv får ud af det. Altruisme er den mest overlegne strategi overhovedet - lad os hylde uselviskheden 🏆

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72

ja men lad være med at pakke det ind, sig det som det er

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg hjælper når jeg kan. Undtagen hvo. Min eks eller tidligere svigermor spørger om at låne penge

Heller ikke selvomJeg sådan sådan set godt kunne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Dog sefæløli hvis nogen åbenlyst er i alvorlig nød. Men igen med undtagelsen af min eks og hendes mor. Og egentligt også hendes lillesøster 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Ikke om jeg gider fx bjærge dem et sted fordi de der punkteret og ikke kan finde ud af at skifte til reservehjulet fx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Hvis hun skal føde lige nu! Ville jeg dog nok

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ancia

Jeg vil gerne lige understrege, at det ikke er i de tilfælde, hvor folk virkelig har brug for hjælp. - Så vil jeg altid gøre det. selvfølgelig. Til hver en tid. 

Det er mere, når man bliver bedt om at orden alle mulige småting for folk, som man ikke har specielt nære relationer til. 

-Så som vil du undersøge posthuse i min families område

Vil du ringe til den og den for mig

Vil du hente det ene og andet

Det er når det er fra personer, man ikke er i familie eller nære  venner med. 

Det er små ting, men kan man være bekendt at sige nej, når det er så lidt? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...