Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Zorglup

Online handel i tyskland.

Recommended Posts

Zorglup
Skrevet (redigeret)

Nogen der kender og har erfaring med https://nielsen.online/
Ville bestille øl derinde, men syntes der er mærkelige småfejl hist og pist. Da jeg så ville se deres fb-side, virkede linket ikke. Så lagde jeg mærke til, at alle deres links til sociale medier, er forkert lavet med et dobbelt https//http i starten.
Men er der nogen der kender firmaet ?

Redigeret af Zorglup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
On 20.4.2020 at 19:09, Zorglup skrev:

Nogen der kender og har erfaring med https://nielsen.online/
Ville bestille øl derinde, men syntes der er mærkelige småfejl hist og pist. Da jeg så ville se deres fb-side, virkede linket ikke. Så lagde jeg mærke til, at alle deres links til sociale medier, er forkert lavet med et dobbelt https//http i starten.
Men er der nogen der kender firmaet ?

Siden kan ikke vises , står der ved mig , når jeg klikke på linket . Tyske sider ender som regel på de eller com  . Husk at man ikke slipper for told og eller moms , når man handler på fra nettet. Det gælder kun ved at hente købe tingene personlig i de andre lande . Også og især for dem i EU . 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
stig6499
On 1.5.2020 at 10:48, Christelk skrev:

Siden kan ikke vises , står der ved mig , når jeg klikke på linket . Tyske sider ender som regel på de eller com  . Husk at man ikke slipper for told og eller moms , når man handler på fra nettet. Det gælder kun ved at hente købe tingene personlig i de andre lande . Også og især for dem i EU . 

så har jeg været heldig , jeg købte min pro-ject phono box DS over nettet fra et tysk firma , den slap da igennem tolden og moms blev der heller ikke noget af , det er også den eneste gang jeg har været så heldig , med mindre at det i forvejen er regnet med i prisen ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bronzo
On 1.5.2020 at 10:48, Christelk skrev:

Det passer ihvertfald ikke - jeg har købt masser af ting i Tyskland, England, Litauen, Polen, Ungarn, Italien, mv. over nettet og har endnu aldrig betalt hverken told eller moms.

Kun fra USA og Kina mv. bliver man bonnet for både told og moms + post nord gerne vil have en del af kagen for at beregne, hvormeget man skal betale ;-(
Så fra lande udenfor EU skal man gerne på forhånd beregne 50% ekstra - kun på pakker til en værdi under ca. 12.5 $ skal der ikke beregnes told og moms - så jeg får en masse små pakker fra China   😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Christelk
For 7 timer siden, Bronzo skrev:

Det passer ihvertfald ikke - jeg har købt masser af ting i Tyskland, England, Litauen, Polen, Ungarn, Italien, mv. over nettet og har endnu aldrig betalt hverken told eller moms.

Kun fra USA og Kina mv. bliver man bonnet for både told og moms + post nord gerne vil have en del af kagen for at beregne, hvormeget man skal betale ;-(
Så fra lande udenfor EU skal man gerne på forhånd beregne 50% ekstra - kun på pakker til en værdi under ca. 12.5 $ skal der ikke beregnes told og moms - så jeg får en masse små pakker fra China   😉

Nej det skulle ikke passe. Men det er også meget længe siden jeg har købt noget i udlandet. Og jeg læste på nettet et sted at man det kun gælder hvis man selv henter varerene . Men den side findes vist heller ikke mere. Her er også noget som ikke er helt korrekt .? Områder i EU med særlige regler

Visse mindre områder i EU er ikke med i EU's moms- og afgiftsområde. Det betyder, at du skal betale moms og afgifter, når du køber varer, der bliver sendt fra disse områder. Det gælder blandt andet de engelske kanaløer (Jersey, Guernsey, Alderney og Sark) og Ålandsøerne i Finland. I disse tilfælde skal du følge reglerne for at købe varer på nettet uden for EU.

Norge

Norge er ikke med i EU. Når du køber varer fra Norge, skal du derfor følge reglerne for at købe varer på nettet uden for EU.

Jeg mener at selv om Norge ikke er i EU skal man ikke betale noget ekstra fra de nordiske lande , hvad enten de er med eller ikke .. Men det kan være at varerne bliver sendt fra et land udenfor EU og så skal der betales ekstra , men det bude der oplyses om , men gør det  nok ikke altid . Portoen fra ludlalndet er også meget dyr .Men som sagt køber jeg faktisk aldrig noget i udlandet .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Handelsbetingelserne er nøje beskrevet derinde. Det er der ingen ben i. Det er mere selve siden som sådan, jeg mener ser lusket ud. Jeg bestilte bare fra www.netpris.dk. Fik min palle leveret efter 6 dage. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
basle72
On ‎06‎-‎05‎-‎2020 at 02:02, Bronzo skrev:

Det kommer an på hvilke varer du køber, feks er alkohol, parfume og den slags også belagt med told selv om det er fr aet eu land, men bestiller du et kamera er det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...