Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Cementdebil

Vand

Recommended Posts

Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Vandet når til mine ankler.

Jeg begiver mig ud på dybt vand! Sagnomspundne har vandret her – Ingen har nogensinde set det, men mange har troet det. Ja mange har endda prøvet det!

Sådan en Folkeforfører kender jeg. Hun tror vist stadig, hun kan? Eller rettere - når man er fuldkommen - ligger det jo lige for at prøve, og når ingen råber plask! Kan det jo godt se ud som om, at vandet holder!

Vandet når til mine knæ.

Den blanke overflade spejler! En refleksion i vand og sind – En hel religion baseret på monistens selvtilstrækkelige værdier, et spejl ingen vil se i!

Her er ingen, som lytter til egen indre stemme, man bøjer nakken, og accepterer fatamorganaet. Manglende menneskelige styrke; sandheden er mindre vigtig end fakta og mod!

Vandet når mig til livet.

Et gadekær fra barndommens mindelse! Fisk og ænder, brødkrummer og andemad. Idyllen hun ikke kan tage, den sikre havn hvor skibene er mine.

I det øjeblik et motiv vækker mistanke, vil alt Folkeforføreren gør være mærket. Et enigt entourage forblændes af psykopatens karisma.

Vandet når mig til halsen.

Et ocean - azur i syd, grønt mod vest - Verdensdele der flyder her, øer af ligheder, skær der ubarmhjertigt brister skibenes skrog.

Had er en meget undervurderet følelse – en følelse som kan gnave alle rationaler ned til diminutive ligegyldigheder. Bitterhed gør hævngerrig.

Blop blop blop

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...