Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Kærligheds-virusen

Recommended Posts

Bare mig.
For 22 minutter siden, Lucianone skrev:

Det er mig, der beskæftiger mig med virkeligheden

Sagen er ligeledes den, at det kun er i områder, hvor der for nyligt er installeret 5G, at dødeligheden er usædvanlig for årstiden. Nemlig primært i Wuhan, Kina. I Lombardiet, Italien, og i New York, USA. Så det virker logisk at spørge, om der ikke kunne være en sammenhæng. Det har da intet med fake news at gøre. Det kaldes efterforskning.

Du blander snart sagt alt sammen i en stor pærevælling for og få dine hede fantasier til og gå op! Eller snare for at få din opdigtende frygt til og passe!   🤨

For at spolere dit verdensbillede, kan jeg fortælle at man formodentelig kun vil installere 5G i de store byer, da der også skal være økonomi i og opsætte de anlæg. Ude i de mindre samfund og på landet vil der næppe være økonomi i en opsætning. Så er det iøvrigt kun meget få steder, der på nuværende tidspunkt er opsat 5G netværk!

Jeg er ret sikker på du får svorre problemer med og forklare hvorfor folk også dør som fluer (undskyld overdrivelsen, men man bør vel snakke på samme måde som modparten for ens argumenter kan f*** ind!) med COVID-19 langt langt væk for de steder der har 5G netværk opsat ?

Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Åh ja, glemte helt og fortælle at et 5G netværk sender på de helt samme frekvenser som 2G, 3G og 4G netværkerne gør i dag!

Men faktuelle ting, fatter jo hverken konspiratisterne eller flad-jord folket.  🤨   

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Det er mig, der beskæftiger mig med virkeligheden og I andre, der beskæftiger jer med mainstrammediernes skæmmekampagne og fake news. Som når I hopper på mainstreammediernes løgnehistorier om, at et hospital i New York er overfyldt - og når almindelige mennesker så går forbi hospitalet, er der totalt tomt og ikke et øje at se.

HER en fake news fra mainstrammedierne. Det kom bagefter frem, at kvinden på videoen er ekspert i simulation og slet ikke arbejder på det pågældende hospital. Meget pinligt....:

HER sandheden om kvinden fra FAKE NEWS-indslaget ovenover. Hør hvad Ole Dammegaard, manden til venstre i billedet, siger:

Sagen er jo, at hvert år er der 1000-2000 danskere, som dør af/med influenza. Mens under 300 indtil nu er døde af/med Coronavirus.

Sagen er ligeledes den, at det kun er i områder, hvor der for nyligt er installeret 5G, at dødeligheden er usædvanlig for årstiden. Nemlig primært i Wuhan, Kina. I Lombardiet, Italien, og i New York, USA. Så det virker logisk at spørge, om der ikke kunne være en sammenhæng. Det har da intet med fake news at gøre. Det kaldes efterforskning.

Er der noget i nedenstående citat, som du finder det vanskeligt at forstå?.

For 4 timer siden, Evalu skrev:

Jeg gider ihvertfald ikke spilde min tid på ligegyldige konspirationsteorier.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Det kan det godt være, og under normale omstændigheder vil det også være på sin plads, men der er sku for mange af de omtalte som er død og begravede, og dem gør man ikke nar med i min verden. 

Karl starter ellers fint med at nævne at der kun er tale om en ikke sandværdigt sag, men så laver han et fejl at nævne Case fatality og trækker så politikere og medierne ind i den søde fortælling.

Nu kan det godt være at jeg ikke læser gejsten på Dansk ligeså godt som Danskere gør, men for mig er det et ledende indlæg hvor der gøres lidt billigt når med et dødeligt sygdom, eller en politisk reaktion.

Som et parallel kunne historien omtale Holocaust på samme måde og her stopper det for mig

Men lad mig vide om jeg tager fejl in min fortolkning, det vil ikke være første gang 😬

Jeg ser overhovedet ikke at der gøres nar af nogen. Det er en lignelse eller parallel om du vil - som forklarer et begreb og en situation vi står i - i forhold til at forstå en slags "folkestemning".

Jeg ved ikke helt med holocaust - det er et svært emne. Men det er jo ikke vittigheder vi mangler om det emne. Personligt har jeg en meget høj tolerance for hvad man kan lave sjov med - og den nypuritanske tid vi lever i gør mig trist. Endnu værre er den forargelse og krænkelse der snart gennemsyrer alle debatter og emner i Danmark - det er både absurd og skadeligt for vores tillid og tolerance generelt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 27 minutter siden, Cementdebil skrev:

Jeg ser overhovedet ikke at der gøres nar af nogen. Det er en lignelse eller parallel om du vil - som forklarer et begreb og en situation vi står i - i forhold til at forstå en slags "folkestemning".

Jeg ved ikke helt med holocaust - det er et svært emne. Men det er jo ikke vittigheder vi mangler om det emne. Personligt har jeg en meget høj tolerance for hvad man kan lave sjov med - og den nypuritanske tid vi lever i gør mig trist. Endnu værre er den forargelse og krænkelse der snart gennemsyrer alle debatter og emner i Danmark - det er både absurd og skadeligt for vores tillid og tolerance generelt.

Så kære ven, kan men dermed konkludere at folket har forskellige niveauer af tolerancer, eller kan det være at vi også optisk/følelsesmæssigt  reagerer på nyheder.   

I story telling bruger man bestemte udtryk som fremhæver eller nedtoner, Men ordet Case fatalities er lodret forkert og fik hele fortællingen til at skride, altså for mig, havde Karl brugt ordet Laissez faire som ordet ville oplægget ikke havde fået opmærksomhed fra min side selvom den udtryk ikke er korrekt. Jeg brugte for resten med vilje ordet Holocaust fordi jeg vidste det ville gøre indtryk.

Pointen er, at selvom indlægget måske havde et pointe, så skulle indlæggeren havde tænkt på ordlyden når det omhandler et følelsesmæssigt tungt sag. 

Vær så venligt at korrigere mig hvor jeg tager fejl. 

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Nå da da, nu indrømmer B.T., at den officielle forklaring om, at virusset stammer fra en flagermus nok slet ikke holder vand alligevel. Jeg stillede spørgsmålstegn ved den forklaring for flere uger siden og blev disset herinde, fordi jeg ikke troede på denne officielle forklaring. Mens de fleste herinde tog det som sikkert og vist, at virusset skam stammer fra en flagermus - selvom jeg skrev til jer, at det intet andet var end spekulationer fra "eksperterne"´s side....

https://www.bt.dk/udland/alle-jagter-et-svar-er-den-55-aarige-kineser-svaret-paa-det-hele

Lærdommen heraf burde være ikke at betragte mainstreammedierne og "eksperterne" som ufejlbarlige guru´er. Måske burde I lytte mere til de langt mere kritiske og selvstændigt tænkende alternative medier...😜

Netop nu har jeg lige lagt denne knapt 10 minutter lange video op på Youtube, hvor jeg sætter hr. og fru Jensen på plads, fordi de i deres sædvanlige naivitet blindt stolede på mainstreammedierne fremfor at tænke selv, som vi heldigvis stadig er nogle (få), som gør...

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 30 minutter siden, Lucianone skrev:

Nå da da, nu indrømmer B.T., at den officielle forklaring om, at virusset stammer fra en flagermus nok slet ikke holder vand alligevel. Jeg stillede spørgsmålstegn ved den forklaring for flere uger siden og blev disset herinde, fordi jeg ikke troede på denne officielle forklaring. Mens de fleste herinde tog det som sikkert og vist, at virusset skam stammer fra en flagermus - selvom jeg skrev til jer, at det intet andet var end spekulationer fra "eksperterne"´s side....

https://www.bt.dk/udland/alle-jagter-et-svar-er-den-55-aarige-kineser-svaret-paa-det-hele

Lærdommen heraf burde være ikke at betragte mainstreammedierne og "eksperterne" som ufejlbarlige guru´er. Måske burde I lytte mere til de langt mere kritiske og selvstændigt tænkende alternative medier...😜

Netop nu har jeg lige lagt denne knapt 10 minutter lange video op på Youtube, hvor jeg sætter hr. og fru Jensen på plads, fordi de i deres sædvanlige naivitet blindt stolede på mainstreammedierne fremfor at tænke selv, som vi heldigvis stadig er nogle (få), som gør...

Altså lige bortset fra at artiklen intet siger om kilden, som stadig sagtens kan være fra en flagermus.

Den originale kilde oplyser tilmed:

"Scientists expect that finding "patient zero" will help them to trace the source of the virus, generally thought to have jumped to humans from bats."

Og så lige lidt håndgribeligt data på hvorfor man mistænker flagermusen:

https://videnskab.dk/krop-sundhed/forskerne-leder-stadig-efter-kilden-til-coronavirussen-derfor-er-det-vigtigt-at-de

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, Jojojo skrev:

Så kære ven, kan men dermed konkludere at folket har forskellige niveauer af tolerancer, eller kan det være at vi også optisk/følelsesmæssigt  reagerer på nyheder.   

I story telling bruger man bestemte udtryk som fremhæver eller nedtoner, Men ordet Case fatalities er lodret forkert og fik hele fortællingen til at skride, altså for mig, havde Karl brugt ordet Laissez faire som ordet ville oplægget ikke havde fået opmærksomhed fra min side selvom den udtryk ikke er korrekt. Jeg brugte for resten med vilje ordet Holocaust fordi jeg vidste det ville gøre indtryk.

Pointen er, at selvom indlægget måske havde et pointe, så skulle indlæggeren havde tænkt på ordlyden når det omhandler et følelsesmæssigt tungt sag. 

Vær så venligt at korrigere mig hvor jeg tager fejl. 

Du tager sikkert ikke fejl - hvordan enkelt individer føler kunne det aldrig falde mig ind at underkende. Hvis du læser de ting jeg har skrevet gennem hele denne covid-19 debat (i mange tråde efterhånden) - så vil du også se at jeg faktisk flere gange netop skelner imellem hvordan dette påvirke den enkelte - og så det "niveau" (undskyld et dårligt udtryk) som politikere bør beslutte på. Her bør følelser spille en meget meget lille rolle efter min mening - fordi man umuligt kan rumme en million forskellige menneskers følelser. Politiske beslutninger bør baseres på rationale - også når det gør ondt!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 42 minutter siden, Lucianone skrev:

Hej Lucianone,

Din artikkel leder efter den første som blev smittet... sandsynligvis fra en flagermus eller et andet eksotisk dyr.

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, Cementdebil skrev:

Du tager sikkert ikke fejl - hvordan enkelt individer føler kunne det aldrig falde mig ind at underkende. Hvis du læser de ting jeg har skrevet gennem hele denne covid-19 debat (i mange tråde efterhånden) - så vil du også se at jeg faktisk flere gange netop skelner imellem hvordan dette påvirke den enkelte - og så det "niveau" (undskyld et dårligt udtryk) som politikere bør beslutte på. Her bør følelser spille en meget meget lille rolle efter min mening - fordi man umuligt kan rumme en million forskellige menneskers følelser. Politiske beslutninger bør baseres på rationale - også når det gør ondt!

Nu er det snart kl. 10,00 og jeg har haft en par glas vin, derfor vil jeg holde inde med meninger og synspunkter, jeg sætter pris på din ærlighed og mening. VI snakkes.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...