Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Kærligheds-virusen

Recommended Posts

Lucianone
For 3 minutter siden, OleS skrev:

En mening er ikke noget der skal data og fakta på, 

Nemlig. Man kan godt underbygge en mening uden at have 117 stastistikker.

Desuden kan statistikker nemt lyve. F.eks. kan vi jo slet ikke regne med Coronatallene, fordi...

1) der er et stort mørketal for smittede med Corona.

2) folk dør MED Corona, ikke nødvendigvis AF Corona.

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Evalu
For 30 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Jeg orker desværre ikke at gå op imod de imponerende konspirationsteorier. Måske andre vil løfte den opgave. 🙂

Jeg gider ihvertfald ikke spilde min tid på ligegyldige konspirationsteorier.

Det er meget mere interessant at beskæftige sig med virkeligheden.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 27 minutter siden, Lucianone skrev:

Det er ikke konspirationsteori det her, det er facts. Jeg postede en video, hvor det bevises, at læger i USA instrueres i at fake med dødstallene. Men når du ikke gider bruge to minutter på at se klippet, er det klart, at jeg ikke kan overbevise dig. Og det tjener nok også din agenda (om at vi skal tro på mainstreammedierne og at Corona´er er åh, så slem) bedre at du bare kalder det konspirationsteorier fremfor at forholde dig til klippet.

Jeg afventer den kommende retssag imod dem som har instrueret lægerne. Du har jo løftet beviset med den video. :)

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Zorglup

Der er nogen, der skal til at folde nogle seriøse sølvpapirhatte. Jeg gætter på, man ender ud i noget, der til forveksling ligner Yvonne's sommerhat.
https://www.google.dk/search?q=yvonnes+hatte&sxsrf=ALeKk02f-QMAV0Gmlj00bYnDH2LEQR9qgA:1586429286587&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjohNrQldvoAhUEy6QKHXxDDXgQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1920&bih=967

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
1 time siden, Karl2020 skrev:

Det er i orden at du ikke vil dokumentere det med andet end end følelse af, at "jeg har ingen interesse i at bruge timer på statistik og rapporter. Det er indlysende at Covid19 ikke bare er en alm. influenza. Dette er pointeret af fagfolk verden over. "

Det er sådan, de fleste mennesker reagerer, og jeg kan fuldt ud acceptere dit ønske om at spare tid. Hvis du en dag for lyst til at sætte dig dybere ind i det, så læs meget gerne op på H1N1 artiklen fra wikipedia, linket ovenfor. Der står mange ting i den, som er interessante.

"Det er tydeligt at du ikke går ind for de restriktioner som regeringen har pålagt, og det er helt fint."

"Personligt er jeg glad for vores regerings handlekraft"

Også hvis denne handlekraft bringer ½ milliard ud i fattigdom på verdensplan?

https://politiken.dk/udland/art7746051/Rapport-Halv-milliard-kan-ende-i-fattigdom-under-coronakrise

hvor mange af disse tror du har god sundhedsforsikring?  Hvor mange menneskeliv mon der tabes der ryger på denne "handlekraft" verden over? Jeg kan ikke selv svare, Thomas, men jeg tillader mig at stille spørgsmålene...

Rigtig god påske og tak for en god debat,

Karl

Undres såre over Karls sammenblanding med den danske regering/enigt folketing og (landets ?) og "½ milliard ud i fattigdom på verdensplan"!  Mig bekendt har det danske regering/enigt folketing ikke så stor magt. 

Formoder Karl vil efterlade sig et bedre indtryk, hvis han lod være at overdrive og blande alting sammen! 

Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 59 minutter siden, Zorglup skrev:

Der er nogen, der skal til at folde nogle seriøse sølvpapirhatte. Jeg gætter på, man ender ud i noget, der til forveksling ligner Yvonne's sommerhat.
https://www.google.dk/search?q=yvonnes+hatte&sxsrf=ALeKk02f-QMAV0Gmlj00bYnDH2LEQR9qgA:1586429286587&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjohNrQldvoAhUEy6QKHXxDDXgQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1920&bih=967

Nej den dur nok ikke, idet Yvonnes hat er alt for åben nedefra. Hvis man skal være sikker på der ingen farlig stråling kan trænge ind, bør ingen åbning være over 5% af den givne bølgelængde man vil beskytte sig mod, hvilket nok vil kræve at folk har en meget tynd hals.

Du finder bølgelængden i meter ved og dividere frekvensen i mHz op i det flotte runde tal 300.

Men enkle faktuelle indlæg er jo ikke gældende her på debatten!     😏   🤣

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Det er ikke konspirationsteori det her, det er facts. Jeg postede en video, hvor det bevises, at læger i USA instrueres i at fake med dødstallene.

Hej Lucianone,

Og når man læser dokumentet som Senatoren og Doktoren refererer.

“In cases where a definite diagnosis of COVID–19 cannot be made, but it is suspected or likely (e.g., the circumstances are compelling within a reasonable degree of certainty), it is acceptable to report COVID–19 on a death certificate as “probable” or “presumed.” In these instances, certifiers should use their best clinical judgement in determining if a COVID–19 infection was likely. However, please note that testing for COVID–19 should be conducted whenever possible.“

https://www.cdc.gov/nchs/data/nvss/vsrg/vsrg03-508.pdf

Det lyder ikke urimeligt for mig?! Specielt ikke da COVID19 afdøde fortsat har en smitte-risiko og dermed skal behandles specielt indtil test resultater kan be- eller af-kræfte om afdøde var smittet af COVID19.

Så en regel der lyder ganske rimelig og normal for at beskytte folk der skal håndtere afdøde fremføres her som at tallene kunstigt skal blæses op...?

Hvis jeg var lidt konspiratorisk... måske har Senatoren en politisk eller økonomisk interesse i hans udtalelser?

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, Evalu skrev:

Jeg gider ihvertfald ikke spilde min tid på ligegyldige konspirationsteorier.

Det er meget mere interessant at beskæftige sig med virkeligheden.

Det er mig, der beskæftiger mig med virkeligheden og I andre, der beskæftiger jer med mainstrammediernes skæmmekampagne og fake news. Som når I hopper på mainstreammediernes løgnehistorier om, at et hospital i New York er overfyldt - og når almindelige mennesker så går forbi hospitalet, er der totalt tomt og ikke et øje at se.

HER en fake news fra mainstrammedierne. Det kom bagefter frem, at kvinden på videoen er ekspert i simulation og slet ikke arbejder på det pågældende hospital. Meget pinligt....:

HER sandheden om kvinden fra FAKE NEWS-indslaget ovenover. Hør hvad Ole Dammegaard, manden til venstre i billedet, siger:

Sagen er jo, at hvert år er der 1000-2000 danskere, som dør af/med influenza. Mens under 300 indtil nu er døde af/med Coronavirus.

Sagen er ligeledes den, at det kun er i områder, hvor der for nyligt er installeret 5G, at dødeligheden er usædvanlig for årstiden. Nemlig primært i Wuhan, Kina. I Lombardiet, Italien, og i New York, USA. Så det virker logisk at spørge, om der ikke kunne være en sammenhæng. Det har da intet med fake news at gøre. Det kaldes efterforskning.

Redigeret af Lucianone
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 4 timer siden, Cementdebil skrev:

Det er da ellers en ret almindelig metode til at illustrere en pointe? En slags lignelse - som vi vist nok har en slags verdensmester i - i den kristne tradition - nemlig Jesus som "har lavet" en hel bog med fænomenet 😉

Det kan det godt være, og under normale omstændigheder vil det også være på sin plads, men der er sku for mange af de omtalte som er død og begravede, og dem gør man ikke nar med i min verden. 

Karl starter ellers fint med at nævne at der kun er tale om en ikke sandværdigt sag, men så laver han et fejl at nævne Case fatality og trækker så politikere og medierne ind i den søde fortælling.

Nu kan det godt være at jeg ikke læser gejsten på Dansk ligeså godt som Danskere gør, men for mig er det et ledende indlæg hvor der gøres lidt billigt når med et dødeligt sygdom, eller en politisk reaktion.

Som et parallel kunne historien omtale Holocaust på samme måde og her stopper det for mig

Men lad mig vide om jeg tager fejl in min fortolkning, det vil ikke være første gang 😬

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 8 timer siden, Lucianone skrev:

Nemlig. Man kan godt underbygge en mening uden at have 117 stastistikker.

Desuden kan statistikker nemt lyve. F.eks. kan vi jo slet ikke regne med Coronatallene, fordi...

1) der er et stort mørketal for smittede med Corona.

2) folk dør MED Corona, ikke nødvendigvis AF Corona.

Ja Ja, det er godt med dig, jeg fører den videre, selvom en døder under aktivt sex på top af en kvinde, så vil årsagen ikke være hjertestop men nok være højdeskræk 🚀

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1
  • Elsker 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...