Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
PlusEsseQuamSimultatur

Hvordan er Haslev by?

Recommended Posts

PlusEsseQuamSimultatur

Vi overvejer at flytte til Haslev by og vil rigtig gerne høre lidt om byen og hbor der er bedst at bo. Vi skal købe hus og har,en datter der skal starte i skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Chr-istian

Så vidt jeg ved er Haslev en stille og rolig by, der har skole, børnehave mm. Der er ca 40 min til KBH.

Det kommer meget an på hvad du søger?:-)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Skrevet (redigeret)

Slettet

Redigeret af Cementdebil

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur
For 1 time siden, Chr-istian skrev:

Så vidt jeg ved er Haslev en stille og rolig by, der har skole, børnehave mm. Der er ca 40 min til KBH.

Det kommer meget an på hvad du søger?:-)

Jamen jeg vil gerne høre hvad folk synes er godt ved at bo i Haslev? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Haslev. Havde engang en ven der. Så kender kun til druk og stoffer blandt de unge. Ikke et sted jeg ville vælge til børn. Hvis du gerne vil til Sjælland så se på byer som glumsø osted vig bare undgå de store byer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 6 timer siden, snoozz skrev:

Haslev. Havde engang en ven der. Så kender kun til druk og stoffer blandt de unge. Ikke et sted jeg ville vælge til børn. Hvis du gerne vil til Sjælland så se på byer som glumsø osted vig bare undgå de store byer

Regner du Haslev med til "de store byer"?:gruble::lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone

Jeg har aldrig været i Haslev, men min eks. kom fra egnen. Så jeg har hørt, at det er en lille hyggelig by, som har det meste, man skal bruge. Men som sagt har jeg aldrig selv været der he he

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Altså nej haslev er ikke en kæmpeby. Det jeg mente var at den har de samme problemer som større byer har. Fx Køge Holbæk eller Roskilde. Hvad angår narko, bander, cykeltyveri og anden slags kriminalitet. Derfor ville jeg aldrig bo den slags sted med et barn

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Altså nej haslev er ikke en kæmpeby. Det jeg mente var at den har de samme problemer som større byer har. Fx Køge Holbæk eller Roskilde. Hvad angår narko, bander, cykeltyveri og anden slags kriminalitet. Derfor ville jeg aldrig bo den slags sted med et barn

Hmmmm, hvis Haslev er for stor, så skal man da virkelig ud på landet for at finde noget mindre;), og ungerne vil hade det når de bliver større fordi de så skal køres hver gang de vil deltage i noget, der er bare lidt sjovt.

Jeg tror ikke på, at man kan holde sine unger væk fra problemer ved, at bosætte sig på landet. Når børnene bliver lidt større vil de alligevel søge mod byerne, fordi det er der det sjove sker.

Jeg tror mere på, at det handler om, at snakke med ungerne om hvad der er skidt og kanel, og give dem nogle gode værdier.

Hvis man prøver at holde sine børn fra noget, eller forbyde dem det, så bliver det bare meget mere spændende og fristende, og så går det helt galt når de møder det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PlusEsseQuamSimultatur

Tusind tak for indput. Grunden til at vi vil vælge Haslev er blandt andet at byen har togforbindelse og der forventes direkte forbindelse til KBH i 2024, når de får styr på det sidste.

Hvad angår kriminalitet, har jeg det som Entrelac at gode værdier kommer man langt med. Der har desuden været stor fokus på problemerne og det lader til at der er blevet taget hånd om det. Jeg siger ikke at det er 100% væk, for kriminalitet eksisterer alle steder, især hvis man opsøger det: 

https://www.tv2east.dk/faxe/dag-dag-sadan-stoppede-politiet-balladen-i-haslev

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...