Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Hvor dødelig er corona-virus (covid-19)?

Recommended Posts

Jojojo
On 7.4.2020 at 15:06, welupe skrev:

Jeg fornemmer oz at vi skal gøre ligesom svenskerne. Så vi kan smitte hinanden og bli immune flest mulige(for nu at være lidt ironisk). For ellers så dør virussen næppe ud…

Og så synes jeg man burde indføre pauser hver 3. time på de fleste jobs… Jeg tror man har nemmere ved at bli smittet, hvis man knokler i flere timer uden at få hverken vådt eller tørt… Ved selvf. godt at pauser er svært på hospitaler, og derfor læser man om smittede læger og sygeplejersker… Stress på jobbet svækker desværre også immunforsvaret…So, what to do about that?

PS: Hm...har de svenske hospitaler slet ikke være overfyldte..?

Du kan godt læse om igen om den Svendske model, de har 3 gange så mange døde som i DK, men du har sku ret ind at de ikke kan holde mange pauser på sygehusene omkring, og du har ret ind at de er lidt stressede.

Hvordan det kan ende, hvis vi skulle gøre ligesom svenskere som du skriver kan du læse lidt mere om på følgende link, in Italien har man næsten gjort det ligesom svenskere og her er udover flere hundrede pleje personale også over 100 læger blevet offer for Covid19, og når jeg skriver offer så betyder det at de er DØD

https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-pandemic-04-09-20/index.html 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 6 timer siden, ThomasSneum skrev:

1. Samfundet har et medansvar for at folk kan skelne skidt fra kanel.

2. Det er også i samfundets interesse.

3. Fint at du ikke har dette behov, det er desværre ikke tilfældet for alle. :)

1. Det mener jeg overhovedet ikke. Det er et personligt ansvar.

2. Kun i den forstand at vi uddanner folk til eksempelvis kildekritik. Jo mere kvalitet og antiautoritær dannelse vi kan "proppe" i hovedet på vores skoleelever jo bedre.

3. Måske - men det fritager ikke 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)

Morsomt, nu er de blevet så desperate for at holde liv i dette Corona-psyop, at de er begyndt at bruge dukker. Der er vel ikke patienter nok til, at de ellers kan holde gang i illusionen om en pandemi...:

Jeg orker ikke skrive endnu et langt indlæg. Men skulle der være en åbentsindet sjæl, der vil tage den røde pille og træde ud fra Matrix og høre en kritisk analyse at det her Coronahalløj, så har jeg i dag holdt denne "tale" for vore kære Folketingspolitikere...

Redigeret af Lucianone
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 51 minutter siden, Lucianone skrev:

Morsomt, nu er de blevet så desperate for at holde liv i dette Corona-psyop, at de er begyndt at bruge dukker. Der er vel ikke patienter nok til, at de ellers kan holde gang i illusionen om en pandemi...:

Jeg orker ikke skrive endnu et langt indlæg. Men skulle der være en åbentsindet sjæl, der vil tage den røde pille og træde ud fra Matrix og høre en kritisk analyse at det her Coronahalløj, så har jeg i dag holdt denne "tale" for vore kære Folketingspolitikere...

Det er GODTNOK  noget af nogle påstande du der kommer med i din tale !!!  🤭   Så mangler vi bare du kan bevise dem på en videnskabelig måde, så dit forsvar igen igen ikke går op i det okulte og DARK vingummibamser eller hvad det er du roder rundt i lige nu.   🤨

Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 43 minutter siden, Lucianone skrev:

Hej Lucianone,

Som der står ved den oprindelige video.

Sure it was staged. They were giving a demonstration for the media. It would be a violation of an individual's privacy for the media to film anybody in a hospital. So they demonstrated how they use the ventilator on a dummie. The fact that media didn't specify this was a demonstration of a ventilator and loopped it in with with possibly real footage and added a sumber narrative to propagate the fearmongering is just typical.

Man må ikke bare filme folk på hospitaler eller i en nød situation og sende det uden deres tilladelse. At TV stationen ikke har forklaret det bare var demonstration...

… Eller vent - videoerne viser ikke engang nok af original klippene til at vi faktisk ved om TV stationen forklarede det var billeder fra træning.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Agil

Det der skiller er, om man tror på, at det har virket at lukke samfundene ned.

Uanset om det er på Fyn eller i den hårdest ramte egn i Norditalien.

På den ene side er der dem - som mener - at lægerne er blevet kollektivt enige om at lyve for befolkningen, selvom covid-19 ikke er værre end en almindelig influenza.

På den anden side har vi dem, der stoler på de officielle tal, fordi de har tillid til lægernes uddannelse og til deres etik og moral.

De mest amerikaneriserede tror på konspirationsteorien om "deep state", og på at lægestanden derfor er "fjenden".

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 2 timer siden, Agil skrev:

På den ene side er der dem - som mener - at lægerne er blevet kollektivt enige om at lyve for befolkningen, selvom covid-19 ikke er værre end en almindelig influenza.

På den anden side har vi dem, der stoler på de officielle tal, fordi de har tillid til lægernes uddannelse og til deres etik og moral.

De mest amerikaneriserede tror på konspirationsteorien om "deep state", og på at lægestanden derfor er "fjenden".

Og så er vi nogle der frit reflekterer over "hele skalaen" 😎

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 18 timer siden, Ieet skrev:

Hej Lucianone,

Som der står ved den oprindelige video.

Sure it was staged. They were giving a demonstration for the media. It would be a violation of an individual's privacy for the media to film anybody in a hospital. So they demonstrated how they use the ventilator on a dummie. The fact that media didn't specify this was a demonstration of a ventilator and loopped it in with with possibly real footage and added a sumber narrative to propagate the fearmongering is just typical.

Man må ikke bare filme folk på hospitaler eller i en nød situation og sende det uden deres tilladelse. At TV stationen ikke har forklaret det bare var demonstration...

… Eller vent - videoerne viser ikke engang nok af original klippene til at vi faktisk ved om TV stationen forklarede det var billeder fra træning.

Med venlig hilsen

Ieet

Den kommentar du har hævet frem der, er blot en kommentar fra en Youtuber, der nedenunder videoen har postet sin mening. Så den kommentar er ikke mere værd end min eller din mening...

Hvis vi antager, at du har ret i, at de filmer en dukke, fordi de ikke må filme rigtige patienter, så ville det korrekte jo være at gøre opmærksom på, at det er en dukke, man filmer og at man gør det som illustration. Ellers er det manipulation.

I øvrigt er der jo tidligere kommet en video fra fra et italiensk hospital, hvor rigtige patienter filmes. Der spurgte de vel heller ikke om lov. Dog slørede de ansigterne. Men det virker underligt, at de godt kunne filme på det italienske hospital, hvis de ikke kan i USA.

En helt anden ting er, at de hævder, at der ikke er nok respiratorer. Men så virker det underligt at bruge respirator på en dukke, hvis der mangler respiratorer til COVID-19-patienter!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, Agil skrev:

Om det virker at lukke samfundet ned stiller jeg mig tvivlende overfor....

Sveriges tal er ikke specielt slemme, selvom de ikke har lukket samfundet (ret meget) ned. De er kun lidt værre end de danske tal. Danmark har jo heller ikke lukket supermeget ned. Vi må stadig gå ud o.s.v. Og alligevel er vore tal indtil nu i den absolut blinde ende.

Italiens tal er helt elendige - og det er de stadig, selvom de nu har haft lukket ned i ca. en måned. Så det ser ikke ud til at have hjulpet særligt meget. Jeg har min teori om, hvorfor der stadig er så mange dødsfald i Italien. Jeg tror det handler om, at Italien generelt har en gammel befolkning. Og dør folk ikke med Corona, så dør de bare af alt muligt andet uanset hvad. Så dem der ikke dør af Corona, vil bare dø af 117 andre sygdomme. Så det hjælper ikke så meget at lukke hele Italien ned.

Jeg tror ikke, at de som sådan bevidst ønsker at lyve. Men en amerikansk sygeplejerske, der er trådt frem som anonym whistleblower siger, at der er et stort pres oppefra for ikke at afsløre sandheden. Folk bliver fyret eller frosset ud, hvis de som læge eller sygeplejerske står frem og fortæller sandheden...

Jeg har ikke som sådan mistillid til sygehusvæsenet. Min mor har været sygeplejerske i mange år og jeg kender andre pligtopfyldende og velmendende læger og sygeplejersker. Men som sagt tror jeg, at der er et stort pres oppefra, som de ikke er i stand til at stå imod.

Jeg undersøger bare tallene kritisk og kan se, at der er en uoverensstemmelse mellem, at de taler om en dødelig pandemi - og så det faktum, at der faktisk ikke samlet er en større dødelighed verden over i år fra januar til 1. april, end der har været de senere år. Det får mig til at stille spørgsmålstegn ved denne "pandemi".  I Danmark er færre end 300 døde MED Coronavirus. Hvor næsten 2000 døde af/med influenza for to år siden....

I skrivende stund er på verdensplan fem gange flere døde med influenza i 2020 end der er døde med Coronavirus. Så synes jeg, at det er helt på sin plads at stille kritiske spørgsmål ved, om det er rimeligt at lukke hele verdenssamfundet ned på grund af denne Corona.

Bemærk at der er ti gange så mange, som er døde af selvmord i 2020, som der er døde MED Coronavirus. Det synes jeg sætter tingene i et vist perspektiv! Og jeg tror, at mange mange flere vil begå selvmord nu, fordi de får depression i forbindelse med den her Corona - fordi de mister deres job, må gå fra hus og hjem eller fordi de er skrækslagne for Coronaen. Min bror er f.eks totalt nervøs for denne Corona, fordi han modsat mig tror på alt, hvad de siger i medierne. Han plejer at være et meget socialt menneske, men har knapt været udenfor en dør i en måned nu. Modsat mig, som ved at det er et setup og en psyop, og derfor tør jeg stadig gå udenfor døren...

Jeg føler mig ikke amerikaniseret. Faktisk har jeg aldrig været vild med USA - og slet ikke deres livsstil og kultur (eller mangel på samme!). Der er også folk i andre lande end USA, som taler om Deep State.

Som sagt ser jeg ikke lægestanden som fjenden. Jeg ser mere fjenden som værende ekstremt magtfulde banksters og superglobalister som Soros, Rockefellers, Rothschilds, Bill Gates og visse kæmpestore multinationale korporationer.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 54 minutter siden, Lucianone skrev:

I skrivende stund er på verdensplan fem gange flere døde med influenza i 2020 end der er døde med Coronavirus. Så synes jeg, at det er helt på sin plads at stille kritiske spørgsmål ved, om det er rimeligt at lukke hele verdenssamfundet ned på grund af denne Corona.

Det er det i den grad. Det er som om flere her i debatten ikke helt forstår, at noget af det mest fundamentale i ethvert demokrati - netop er en kritisk befolkning, der er antiautoritær, og stiller sig kritisk til magthavere.

Hvis ingen havde gjort det historisk havde vi slet ikke et demokrati. Det undrer mig gang på gang hvor let det er for de magthavere vi ser i nuværende tidsånd at erodere demokratier - Danmark ingen undtagelse.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...