Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Har jeg mus eller sådan noget ?

Recommended Posts

snoozz

Hej det sidste par dage især sent om aftenen eller sent om natten (vågnet af det).

Så synes jeg at jeg kan høre sådan en lyd fuldstændig som har jeg var ung og havde hamster eller marsvin der gnavede i en gulerod.

Lyden lader til at komme fra et sted i mit køkken af, men så snart jeg nærmer mig ophører lyden?

Og når jeg kigger i skabene i dagslys kan jeg ingen tegn se på noget galt. (ikke engang efterladenskaber eller lign).

Kan de være inde i selv soklen på køkkenet, eller i væggen eller sådan noget ? Og i så fald hvordan faen er de havnet der ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, snoozz skrev:

Hej det sidste par dage især sent om aftenen eller sent om natten (vågnet af det).

Så synes jeg at jeg kan høre sådan en lyd fuldstændig som har jeg var ung og havde hamster eller marsvin der gnavede i en gulerod.

Lyden lader til at komme fra et sted i mit køkken af, men så snart jeg nærmer mig ophører lyden?

Og når jeg kigger i skabene i dagslys kan jeg ingen tegn se på noget galt. (ikke engang efterladenskaber eller lign).

Kan de være inde i selv soklen på køkkenet, eller i væggen eller sådan noget ? Og i så fald hvordan faen er de havnet der ?

Hmm, læste om en beboer i en lejlighed der manglede et par slanger. Den ene blev fundet i en opvaskemaskine mens den anden mangles stadig. Måske det var en på din adresse der mangler sine kæledyr ?

Kan du ikke se nogle muselort hjælper det ikke og sætte en fælde op, du må ansætte en kat!

Kunne det ikke tænkes lyden fra gnaveriet kommer fra hulmuren på en ydermur ?

Hilsen Mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac

Hvis man skal lede efter en slange, så skal man søge hvor der er varmt, f.eks. i en opvaskemaskine, eller bag en akvariepumpe.

Måske bor der en hamster (eller flere) inde i væggen.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 5 minutter siden, Entrelac skrev:

Hvis man skal lede efter en slange, så skal man søge hvor der er varmt, f.eks. i en opvaskemaskine, eller bag en akvariepumpe.

Måske bor der en hamster (eller flere) inde i væggen.

Rotte ?   😋

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 35 minutter siden, Bare mig. skrev:

Rotte ?   😋

Hilsen Mig.

Måske, men jeg ved ikke hvordan det lyder hvis der bor rotter i væggen.

• Wow 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Hvis en rotte vil ud af en hulmur og ikke kan finde vejen ud, begynder den og gnave i en mursten, der jo er rimelig porøs. Rotter kan også gnave sig ud gennem et betonrør, hvis de kan finde et sted og begynde og gnave. Det er en af grundene til vores gamle kloakker bliver utætte.

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 15 minutter siden, Bare mig. skrev:

Hvis en rotte vil ud af en hulmur og ikke kan finde vejen ud, begynder den og gnave i en mursten, der jo er rimelig porøs. Rotter kan også gnave sig ud gennem et betonrør, hvis de kan finde et sted og begynde og gnave. Det er en af grundene til vores gamle kloakker bliver utætte.

Hilsen Mig.

Ingen rotte kan gnave sig igennem en betonrør. men de kan i nogen tilfælde kradse i dårligt porøst beton rund om åbninger hvor der er fugt, eller hvor beton kvaliteten er dårligt ""læs fravær eller for lidt cement, eller for meget kalk"" men de samme kan man gøre med en tændebørst eller en neglefil. 

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 34 minutter siden, Jojojo skrev:

Ingen rotte kan gnave sig igennem en betonrør. men de kan i nogen tilfælde kradse i dårligt porøst beton rund om åbninger hvor der er fugt, eller hvor beton kvaliteten er dårligt ""læs fravær eller for lidt cement, eller for meget kalk"" men de samme kan man gøre med en tændebørst eller en neglefil. 

NjaaaU, det vil en søn af en cementstøber og autoriseret kloakmand nu nok mene at de kan. De skal bare kunne finde et sted hvor de kan få fat og starte, hvilket typisk er i samlingerne. Du kan læse lidt om det her fra side 12: https://www2.mst.dk/Udgiv/publikationer/1987/87-7944-755-4/pdf/87-7944-755-4.pdf

Men det er naturligvis nemmere for rotterne, jo mere syre og afløbsrens der har været hældt gennem rørene, idet det fjerner kalken fra cementen så evnen til og holde sammen på sandkornene svækkes.

I øvrigt har der helt tilbage fra først tresserne været en tvunget godkendelsesordning for fabrikanter der ville lave betonrør med jævnlige kontroller og prøveudtagelser. Betonrør har i det samme tidsrum også skulle være mærket med et autorisation nummer for fabrikanten. Måden rørene har været mærket på har dog ændret sig gennem årene. De har dog altid været mærket så det har været muligt og finde frem til fabrikanten senere.

Hilsen Mig. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz
Skrevet (redigeret)

Nu  vil jeg ikkebetvilje nogen ag jeres opbervarsioner vedt skadedytshekærbelsen,

Det mest irrireende  er at den klyst som en enktelt mu. er et så bedt at "kokke" den ud så den ikke bare bådnet inde soklen, eller er der nogen sundhedfare ve d var at lade en råde - en lillie mus tås nuerjo heller ikke så meget,

Men er der nogen sunhedsfare, eller børe jeg før en hverpris få fanget det jeg tror er en mus?

Tillægsspørgsmål: Hvisman har en mus op anden sal . fx jeg har ikka lgat mnærke til den før nu,,, og jeg har ikke engang min hivedær ligesiden ikke engang for posten, , Kan den komme afkloskenm og hekt op på 2. sal ?

Redigeret af snoozz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Entrelac
For 4 timer siden, snoozz skrev:

Nu  vil jeg ikkebetvilje nogen ag jeres opbervarsioner vedt skadedytshekærbelsen,

Det mest irrireende  er at den klyst som en enktelt mu. er et så bedt at "kokke" den ud så den ikke bare bådnet inde soklen, eller er der nogen sundhedfare ve d var at lade en råde - en lillie mus tås nuerjo heller ikke så meget,

Men er der nogen sunhedsfare, eller børe jeg før en hverpris få fanget det jeg tror er en mus?

Tillægsspørgsmål: Hvisman har en mus op anden sal . fx jeg har ikka lgat mnærke til den før nu,,, og jeg har ikke engang min hivedær ligesiden ikke engang for posten, , Kan den komme afkloskenm og hekt op på 2. sal ?

Prøv lige, at redigere igen, og så uden boksehandsker på.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...