Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bare mig.

Endnu en sort dag med COVID-19.

Recommended Posts

Jojojo
For 26 minutter siden, Bare mig. skrev:

Ja det er den samme som jeg normalt også bruger og som linket i første indlæg rammer. 🙂  Man skal så holde tungen lige i munden over for de forskellige tal man får smidt i hovedet, ikke alt er som det ved første øjekast ligner.

Hilsen Mig.

Jeg følger tallene meget nøje og med særligt interesse i specielt Canada og US, de er skræmmende for the US og mærkeligt for Canada.

De to lande ligger lige ved siden af hinanden, er ca. på samme størrelse, in USA er der pt. 10.372 døde, og i Canada 321

Jeg ved godt at der bor langt flere i USA, men de bor ikke have over 30 gange så mange når de har 9 gange flere mennesker, og også i USA har de fået øjnene op for den store forskel, og de ved også hvorfor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 23 minutter siden, Jojojo skrev:

Jeg følger tallene meget nøje og med særligt interesse i specielt Canada og US, de er skræmmende for the US og mærkeligt for Canada.

De to lande ligger lige ved siden af hinanden, er ca. på samme størrelse, in USA er der pt. 10.372 døde, og i Canada 321

Jeg ved godt at der bor langt flere i USA, men de bor ikke have over 30 gange så mange når de har 9 gange flere mennesker, og også i USA har de fået øjnene op for den store forskel, og de ved også hvorfor. 

Ja der bor 36,5 millioner i Canada mod 328 i USA, hvilket giver en stor forskel. Generelt er det mit indtryk at Canadierne er betydeligt mere fornuftige end Amerikanerne. Især har jeg lagt mærke til de for mange år siden har taget metersystemet til sig, mens Amerikanerne er som snydt ud af næsen på hvordan Englænderne inderst inde gerne vil være når de forlader EU, en flok stivnakker.  😄

EDIT: Der kan el også være forskelle på hvordan de to lande laver deres opgørelser!

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
Skrevet (redigeret)
For 54 minutter siden, Bare mig. skrev:

Ja der bor 36,5 millioner i Canada mod 328 i USA, hvilket giver en stor forskel. Generelt er det mit indtryk at Canadierne er betydeligt mere fornuftige end Amerikanerne. Især har jeg lagt mærke til de for mange år siden har taget metersystemet til sig, mens Amerikanerne er som snydt ud af næsen på hvordan Englænderne inderst inde gerne vil være når de forlader EU, en flok stivnakker.  😄

EDIT: Der kan el også være forskelle på hvordan de to lande laver deres opgørelser!

Hilsen Mig.

Hmmm interessant analyse om Amerikaner.

Tak fordi du kalder mig fornuftigt 😋. Selvom jeg er Canadier synes jeg meget om Amerikaner og har mange venner der, det er ikke nemt at være Amerikaner med deres dårlige health care system og politiske system, men ret har du ind at de er stivnakker, det er også derfor at jeg mener du har fortjent Trump.

Og det er også der hvor problemet ligger imellem de to lande, en pussy grabber på de ene side og fornuft og intelligens på den modsatte side.

Men mht. til talerne, så er opgørelse de samme og uden undtagelse fra de vedkommendes officielle helse organisationer, dog med den forskel at de ikke har styr på sagen i USA og deres dødstal ligger nok væsentlig højere.

Må Gud være med dem

Note: I de tal fra USA regner man ikke de mennesker med som er død hjemme af Covid19, de har desværre ikke de nødvendige ressourcer, man tror at tallet ligger på ca. 200 per dag

Redigeret af Jojojo
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 8 timer siden, Jojojo skrev:

Hmmm interessant analyse om Amerikaner.

Tak fordi du kalder mig fornuftigt 😋. Selvom jeg er Canadier synes jeg meget om Amerikaner og har mange venner der, det er ikke nemt at være Amerikaner med deres dårlige health care system og politiske system, men ret har du ind at de er stivnakker, det er også derfor at jeg mener du har fortjent Trump.

Og det er også der hvor problemet ligger imellem de to lande, en pussy grabber på de ene side og fornuft og intelligens på den modsatte side.

Men mht. til talerne, så er opgørelse de samme og uden undtagelse fra de vedkommendes officielle helse organisationer, dog med den forskel at de ikke har styr på sagen i USA og deres dødstal ligger nok væsentlig højere.

Må Gud være med dem

Note: I de tal fra USA regner man ikke de mennesker med som er død hjemme af Covid19, de har desværre ikke de nødvendige ressourcer, man tror at tallet ligger på ca. 200 per dag

Der var jeg så heldig i min analyse.   LOL   

Så vidt jeg har forstået har Trump næsten ødelagt den sygeforsikring som Obama fik stablet på benene.

Jeg hørte en fortælle i noget video, at hvis en fattig Amerikaner vil testes for COVID-19, er den eneste måde han/hun kan få det gjort på er og hoste en rig Amerikaner i hovedet, og så ellers give sig til og vente og se om der kommer et sagsanlæg mod vedkommende. Bliver vedkommende ikke hevet i retten er vedkommende heller ikke smittet.

Så må der jo også være et utroligt stort mørketal over smittede døde i Amerika når man tæller på den måde idet der mig bekendt er rigtig mange der ikke har råd til en læge.

Jeg læste iøvrigt lige før, at Kina ingen døde har haft det sidste døgn. Om man så skal tro på tallene fra Kina, kan jeg godt have min tvivl om, især når man beretter at de sidste 1000 der er syge i Kina er folk der er kommet tilrejsende.  

Hilsen Mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Erpe

Hvis I kigger på https://www.macleans.ca/society/health/coronavirus-in-canada-these-charts-show-how-our-fight-to-flatten-the-curve-is-going/ så vil I se, at i begge lande er der tale om en eksponentiel vækst, der bestemt ikke er stoppet endnu sådan, som den jo er i Sydkorea. I et logaritmisk koordinatsystem er der derfor tale om rette linier. Bare med en mindre hældningskoefficient i Canada end i USA. Årsagen til dette er sikkert, at Canada er tyndt befolket, hvorfor der er mindre kontakt mellem folk i Canada, end der er mellem folk i USA. Men i ingen af landene er der endnu gjort nok for at få stoppet den eksponentielle vækst, der jo bliver katastrofal i begge lande, medmindre den bliver stoppet. (Katastrofen kommer så bare lidt hurtigere i USA.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.

Faldt lige over denne (sidste statusrapport fra Sundhedsstyrelsen) gennem dagspressen, hvor man gør rede for situationen herhjemme. Rapporten er lang og tung, men personligt synes jeg den har størst interesse for almenheden efter side 26.

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Status-og-strategi/COVID19_Status-6-uge.ashx?la=da&hash=6819E71BFEAAB5ACA55BD6161F38B75F1EB05999

Ydermere indeholder rapporten også planen for landets gradvise åbning igen med kommentare.

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

Måske kan Sveriges sygehusvæsen godt klare udfordringen.

Måske opnår Sverige hurtigere flokimmunitet.

Måske kommer Sverige ud uden kæmpe kæmpe økonomisk krise.

Sverige har stadig et demokrati med frihedsrettigheder.

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 22 minutter siden, Cementdebil skrev:

Måske kan Sveriges sygehusvæsen godt klare udfordringen.

Måske opnår Sverige hurtigere flokimmunitet.

Måske kommer Sverige ud uden kæmpe kæmpe økonomisk krise.

Sverige har stadig et demokrati med frihedsrettigheder.

Dine måske'er har ikke en DYT at gøre med frihedsrettigheder, hvor svært kan det være og fatte en så simpelt ting ?   😭  

Mig

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, Bare mig. skrev:

Dine måske'er har ikke en DYT at gøre med frihedsrettigheder, hvor svært kan det være og fatte en så simpelt ting ?   😭  

Mig

Jeg kan ikke tage ansvar for hvad du forstår og ikke forstår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...