Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Bare mig.

Endnu en sort dag med COVID-19.

Recommended Posts

Bare mig.
Skrevet (redigeret)

I dag rundede det Danske tabstal til COVID-19 desværre 100. Vi kan også regne det ud på en mere sammenlignelig måde til andre lande og konstatere at tabstallet er 18 for hvert af landets 1 million indbyggere.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

På den anden side har landets sundhedsmyndigheder og folketinget gjort et rimeligt godt arbejde, uagte de har med en uvant katastrofe at gøre når vi sammenligner os med lande som Sverige, Belgien og Holland. 

Ser vi på tallene for nabolandet Sverige, kan det desværre konstateres at nu stikker de for alvor fra Danmark!

Grunden til Danmark ligger så skidt, når vi sammenligner med de resterende lande i Skandinavien, vil jeg gætte på at Danmark har haft mange skiturister nede i COVID-19 arnestedet, NordItalien, hvorimod de andre nordiske lande har deres egne vintersports steder hjemme "i egen baghave" og derfor nok ikke har haft så mange afsted. Og tallene for Sverige skyldes desværre nok deres manglende restriktioner.

Hvis man sætter sig lidt ind i tallene, syndes det bliver tydeligere og tydeligere at at She CementDebil og She Lucianone + deres følgere får mere og mere uret, for hver dag der går i deres brok omkring hvad burde have gjort.

Jeg synes det er underligt at "She" slænget ikke selv kan regne ud, det er alle landets folkevalgte der står bag de midlertidige vedtagende love og forordninger og dermed formodentelig også deres stemmer, øh ...... altså hvis de da ellers har gidet ulejliget sig ned i stemmeboksen sidste gang der var valg til folketinget.

Hvis "She slænget" her under krisen vil brokke sig over folketingets beslutninger, bør de være så demokratiske at det først og fremmest sker i deres egne partiforeninger. Når krisen så forhåbentelig snart er ovre, kan man så komme med relevant kritik i det offentlige rum. Men chance for nogen overhovedet gider høre på dem, formoder jeg de omtalte personer allerede for længst har smidt i brokkassen eller skraldespanden med deres brok.

Med håb om COVID-19 snart er overstået, hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS

Normalt vil cirka 1.000 danskere dø af influenza hen over en sæson, så indtil videre er vi sluppet billigt for influenza i år i modsætning til de seneste to sæsoner.

Så bare det er jo fantastisk, at den corona kun har kostet lidt over 100 dødsfald

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
On 1.4.2020 at 15:53, Bare mig. skrev:

I dag rundede det Danske tabstal til COVID-19 desværre 100. Vi kan også regne det ud på en mere sammenlignelig måde til andre lande og konstatere at tabstallet er 18 for hvert af landets 1 million indbyggere.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries

På den anden side har landets sundhedsmyndigheder og folketinget gjort et rimeligt godt arbejde, uagte de har med en uvant katastrofe at gøre når vi sammenligner os med lande som Sverige, Belgien og Holland. 

Ser vi på tallene for nabolandet Sverige, kan det desværre konstateres at nu stikker de for alvor fra Danmark!

Grunden til Danmark ligger så skidt, når vi sammenligner med de resterende lande i Skandinavien, vil jeg gætte på at Danmark har haft mange skiturister nede i COVID-19 arnestedet, NordItalien, hvorimod de andre nordiske lande har deres egne vintersports steder hjemme "i egen baghave" og derfor nok ikke har haft så mange afsted. Og tallene for Sverige skyldes desværre nok deres manglende restriktioner.

Hvis man sætter sig lidt ind i tallene, syndes det bliver tydeligere og tydeligere at at She CementDebil og She Lucianone + deres følgere får mere og mere uret, for hver dag der går i deres brok omkring hvad burde have gjort.

Jeg synes det er underligt at "She" slænget ikke selv kan regne ud, det er alle landets folkevalgte der står bag de midlertidige vedtagende love og forordninger og dermed formodentelig også deres stemmer, øh ...... altså hvis de da ellers har gidet ulejliget sig ned i stemmeboksen sidste gang der var valg til folketinget.

Hvis "She slænget" her under krisen vil brokke sig over folketingets beslutninger, bør de være så demokratiske at det først og fremmest sker i deres egne partiforeninger. Når krisen så forhåbentelig snart er ovre, kan man så komme med relevant kritik i det offentlige rum. Men chance for nogen overhovedet gider høre på dem, formoder jeg de omtalte personer allerede for længst har smidt i brokkassen eller skraldespanden med deres brok.

Med håb om COVID-19 snart er overstået, hilsen Mig.

Synd at du trækker andre debattører ind i et ellers udmærket indspark.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 12 timer siden, OleS skrev:

Normalt vil cirka 1.000 danskere dø af influenza hen over en sæson, så indtil videre er vi sluppet billigt for influenza i år i modsætning til de seneste to sæsoner.

Så bare det er jo fantastisk, at den corona kun har kostet lidt over 100 dødsfald

Jo ja, men er det ikke lidt en narresut og sammenligne COVID-19 med alm influenza?  Det er også min opfattelse at sæsongen 2019/2020 været en af de milde influenza sæsoner. Det er klart at i den tid vi har levet under COVID-19 "åget", er smittespredningen af almindelig influenza også meget mindre på grund af måden vi opføre os på.

Med hensyn til COVID-19 kan det jo hænde vi aldrig finder en effektiv vaccine, da den efter sigende mutere med lynets hast, og så vil jeg mene vi får et virkelig stort problem!

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 2 timer siden, Jojojo skrev:

Synd at du trækker andre debattører ind i et ellers udmærket indspark.  

Njjaaa. 🙃   Det er gjort for at sætte den ønskede standart for debatten i tråden.  😋

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
Skrevet (redigeret)

Man bør i øvrigt passe på med statistik, som følgende eksempel viser.

1999568278_Ashampoo_Snap_3.april2020_07h39m30s_003_.thumb.jpg.9ee5384e76fd89bb2e6f6d57cfd8e9b7.jpg

Tallene på skærmdumpet er fra fredag den 3 April 2020 kl 7.39.

Det land på listen der har flest dødsfald pr 1 million indbyggere, er den lille Italienske bystat San Marino, 225 km nord for Rom, med godt og vel 30.000 indbyggere, med hele 884. Det er så et fiktivt tal, da man kun har haft 245 smittede, men et meget højt antal dødsfald (30). I stedet for de opgivne dødsfald pr 1 million indbyggere burde man nok i stedet have udregne dødsfaldene som en procentdel af landets indbyggere. Heldigvis er landene med under 1 million indbyggere skrevet i sort så det er muligt og skelne dem fra, modsat landene med over 1 million hvor skriften er blå, så det er muligt lynhurtigt og spotte hvor tallene er misvisende.

EDIT: Det samme gør sig også gældende for kolonnen med Tot Cases/1M pop.

Og desværre ser man ikke nogen stagnering eller nedgang i tabstallene verden over.   🙁

Hilsen Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OleS

Ja jeg føler ikke, at jeg er klogere end sundheds myndighederne, men er utrolig godt tilfreds med, at vore 

politikere lytter til dem.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 13 timer siden, Bare mig. skrev:

Jo ja, men er det ikke lidt en narresut og sammenligne COVID-19 med alm influenza? 

Absolut - de to virusser har intet med hinanden at gøre, og burde heller ikke bruges som argument.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 12 timer siden, Bare mig. skrev:

Njjaaa. 🙃   Det er gjort for at sætte den ønskede standart for debatten i tråden.  😋

Hilsen Mig.

Forhåbentlig har du held med det, men jeg frygter det værste😱

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dewey
For 2 timer siden, Bare mig. skrev:

Man bør i øvrigt passe på med statistik, som følgende eksempel viser.

Nemlig - der mangler bl.a. både Tyskland og Østrig i statistikken.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...