Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Er valget virkelig mellem corona og fascisme?

Recommended Posts

ThomasSneum
For 43 minutter siden, Cementdebil skrev:

Så er det ikke sikkert jeg kan forklare dig det.

Det er ikke styrelsen der er problemet - det er konteksten af den uindskrænkede magt hun har taget til sig på et tilsyneladende uklart grundlag fra embedsværket. Det er den demagogiske forklaring om værnemidler, som anvendes til at dække over ting, der intet har med corona krisen at gøre - men sniges  ind ad bagdøren.

Din egen pointe om solnedgangsklausul findes ikke her. Det er både magtmisbrug og lovglidning.

Bemærk også at alle " forhandlinger" om genåbningen er skinforhandlinger - for hun har uindskrænket magt endnu - og behøver ikke tage hensyn overhovedet til de andre partier. Det udnytter hun så til den totale styring af enhver beslutning og hvilke informationer både offentligheden og de øvrige partier får.

Skulle du være i tvivl om det - kan jeg anbefale dig at læse de afsløringer flere aviser efterhånden heldigvis er begyndt at komme frem med om hendes egenrådige demagogi og hvordan hun bl.a. i dag har forsøgt at tørre sine politiske beslutninger af på et uklart antal "anbefalinger fra diverse myndigheder - uden at ville redegøre og uddybe disse..... Surprise 🙄

Jeg ved du er begejstret for hendes håndtering af sin diktatoriske magt - but it's time to wake up and smell the bullshit. 😉

Selv Besserwisserne fra i dag bruger stort set en hel udsendelse på at "lære" os at se hendes magtfuldkommenhed

Styrelsen er nedsat på "baggrund" af Covid-19. Den er ikke nedsat alene til covid-19 håndtering. Det burde være åbenlyst - og er på ingen måde anderledes en alle de andre nedsatte styrelser. Man har naturligvis ingen solnedgangsklausul da styrelsen jo ikke er en lov. Dit argument giver ingen mening overhovedet.

Den etablerede lovgivning som er opsat omhandlede Covid-19..er skabt i en krisesituation og har alle en solnedgangsklausul. Igen...ingen magtmisbrug.

Regeringens handlinger er bredt opbakkede af de folkevalgte politikere - og er umiddelbart også bredt støttet af folket. 

Jeg kan ikke se grundlag for din anke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Jeg kan ikke se grundlag for din anke.

Som sagt - jeg kan nok ikke forklare dig det 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
1 time siden, Cementdebil skrev:

Som sagt - jeg kan nok ikke forklare dig det 😉

Fair nok. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...