Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Er valget virkelig mellem corona og fascisme?

Recommended Posts

Bare mig.
Skrevet (redigeret)
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Tsk tsk, læg mærke til hvordan "Bare Mig" chikanerer mig og Cementdebil ved konstant at give os en sur smiley, UANSET, hvad vi skriver!

"Bare mig" har tilsyneladende svært ved at debattere på almindelig vis ved at fremføre argumenter. Personagen kan kun "mobbe" ved at give sure smileys.

@MODERATOR: Hvornår afskaffer I likes og dislikes? Det ødelægger debatten, når folk kun liker og disliker uden at argumentere…; at give en debattør 10 dislikes i træk uden at argumentere svarer til at række tunge af folk, man ikke kan lide. Det er faktisk meget barnligt.

Ieet er jeg ofte uenig med, man han prøver i det mindste at debattere. Det burde typer som "Bare Mig" også gøre...

Min intention med og give dig en smiley kunne jo også bare være at vise, jeg har læst dit indlæg og fundet så langt væk fra almindelige menneskers tankegang at der absolut intet er og debattere.

I øvrigt synes jeg din debatstil passer fint med det der er beskrevet i denne artikel:  https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article5054737.ece

Sjovt nok er det anden gang, jeg er blevet "opfordret" til og have fat i linket herunder i DAG!  Eller det er måske ikke helt tilfældigt hvis man gør sig i det okkulte ?    🤣

Hav så en fortsat god dag Lucianone, hilsen fra Mig.

Redigeret af Bare mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
1 time siden, Lucianone skrev:

Tsk tsk, læg mærke til hvordan "Bare Mig" chikanerer mig og Cementdebil ved konstant at give os en sur smiley, UANSET, hvad vi skriver!

"Bare mig" har tilsyneladende svært ved at debattere på almindelig vis ved at fremføre argumenter. Personagen kan kun "mobbe" ved at give sure smileys.

@MODERATOR: Hvornår afskaffer I likes og dislikes? Det ødelægger debatten, når folk kun liker og disliker uden at argumentere…; at give en debattør 10 dislikes i træk uden at argumentere svarer til at række tunge af folk, man ikke kan lide. Det er faktisk meget barnligt.

Ieet er jeg ofte uenig med, man han prøver i det mindste at debattere. Det burde typer som "Bare Mig" også gøre...

Du fik lige et like, 😋

Men jeg er lidt enig med flere andre Lucianone, den der med video var lidt for meget også for mig. Og jeg synes faktisk at den der med likes er ret sjovt, jeg opdagede det først for en uge siden og det gir nogen muligheder.

Gør nu ikke alt for meget af hvad andre synes, du er lidt i en kontroversielt hjørne og så må du forvente nogen skæve kommentarer.

Klø på, dine kommentarer er ofte godt læsestof. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, Lucianone skrev:

Kære  @Lucianone   det der er skønne spildte kræfter. Debattører som som bruger næsten al deres spalteplads på at se om de kan provokere dig ved at være personlig eller poste slet skjulte opslag med det samme formål - er det simpelthen ikke værd at bruge som tid på. Der er massere fornuftige debattører her - du har selv nævnt en og jeg kan tilføje @Jojojo . Det fede er jo netop når der er uenighed - de som alene søger ekkokamre af enighed og som har så gennemgående trist et liv, at de ikke skriver noget som helst uden bagtanke gør du bedre i blot at ignorere ... Det fungerer i hvert fald fremragende for mig.

Som Sir Alec Guiness udtrykte det - dårlige argumenter imødegås bedst ved ikke at forstyrre udredningen af dem 😉 Og hvis du bliver træt af at vente kan du jo grine højt af infantile forsøg på at latterliggøre dig for et selvvalgt profil navn eller et intellektuelt armod - hvor humoren i Che (sådan staves det) GuMette er røget helt forbi lystavlen.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 2 timer siden, Lucianone skrev:

Hej Lucianone,

Der var kø foran hospitalet indtil de lavede en "lockdown" som vi har i Danmark
- optagelserne efter, er også efter New York lavede en "lockdown" hvor folk skulle selv isolere.

Ved test centre er der heller ikke kø. Folk bliver kun testet efter aftale og ankommer under ordnede forhold. det samme gør sig gældende på Alborg hospital.

Det er noget vrøvl at du bruger "ingen corona køer" ved test faciliteter der kun tester efter aftale med egen læge som et argument. Eller "ingen kø foran hospitalet" - hvor corona patienter kun fragtes til under specielle forhold ved kritisk situation.

Eller en sammenligning af "hospitals panik" før en lockdown hvor alle blev testet... med en ikke eksisterende kø efter lockdown hvor ingen kommer ind og bliver testet uden aftale.

Og ja, det er lettere for de fleste at kunne læse argumenterne - i mens man ser med på sin "Friends" rerun. End at skulle dedikere tiden og opmærksomheden på at se en video.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 3.4.2020 at 15:22, Cementdebil skrev:

Så er det jo godt det er præcis det jeg gør.

Så er der jo heller ikke nogen grund til at du føler dig ramt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 1 time siden, modpol skrev:

Så er der jo heller ikke nogen grund til at du føler dig ramt :)

He he he - præcis Modpol 🤪 I like Your subtle approach 🎓

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil

@ThomasSneum

Så har vi set det første magtmisbrug til at lovgive med corona som undskyldning - præcis som jeg advarede om det ville ske.

Den 12. Maj annoncerede Che GueMette oprettelsen af en styrelse under Justitsministeriet med ansvar for kritisk infrastruktur. Demagogisk som hun er fik hun det til at lyde som om det handlede om køb af værnemidler - MÆÆÆÆÆÆN hun fik lige at det også handlede om bl.a. leverandører af eksempelvis 5G netværk.

I rest my case

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 1 minut siden, Cementdebil skrev:

@ThomasSneum

Så har vi set det første magtmisbrug til at lovgive med corona som undskyldning - præcis som jeg advarede om det ville ske.

Den 12. Maj annoncerede Che GueMette oprettelsen af en styrelse under Justitsministeriet med ansvar for kritisk infrastruktur. Demagogisk som hun er fik hun det til at lyde som om det handlede om køb af værnemidler - MÆÆÆÆÆÆN hun fik lige at det også handlede om bl.a. leverandører af eksempelvis 5G netværk.

I rest my case

Hej Cement,

Så du mener ikke at vi har brug for at Danmark sikrer at "kritisk infrastruktur" beholdes under Dansk kontrol og ikke bare sælges til private udlandske firmaer som Statens vaccine produktion? eller Dong?

Og du mener ikke at Internettet og Mobil kommunikation er en del af Danmarks kritiske infrastruktur?

Så du har det helt fint hvis vi lige sælger alle Telefon master til et Arabisk Sheik som herefter vil kunne lukke Danmarks internet & telefoni hvis han ønsker det?

Med venlig hilsen

Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Lige nu, Ieet skrev:

Hej Cement,

Så du mener ikke at vi har brug for at Danmark sikrer at "kritisk infrastruktur" beholdes under Dansk kontrol og ikke bare sælges til private udlandske firmaer som Statens vaccine produktion? eller Dong?

Og du mener ikke at Internettet og Mobil kommunikation er en del af Danmarks kritiske infrastruktur?

Så du har det helt fint hvis vi lige sælger alle Telefon master til et Arabisk Sheik som herefter vil kunne lukke Danmarks internet & telefoni hvis han ønsker det?

Med venlig hilsen

Ieet

Jo - det er bare ikke min pointe med kommentaren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
Skrevet (redigeret)
For 11 minutter siden, Cementdebil skrev:

Jo - det er bare ikke min pointe med kommentaren

Hej Cement,

Så det er "magtmisbrug" at oprette en styrelse der skal se på at sikre at "kritisk infrastruktur" beholdes under Dansk kontrol og ikke bare sælges til private udenlandske firmaer som Statens vaccine produktion? eller Dong?

Men du mener at det er en god ide (at Mette opretter en styrelse) fordi du mener at er internettet og Mobil kommunikation er en del af Danmarks kritiske infrastruktur - og ikke skal sælges til en ukendt udenlandsk køber?

Så pointen er at det er "magtmisbrug" at oprette en styrelse der skal arbejde på at sikre at vi ikke lige sælger alle Telefon master til et Arabisk Sheik som herefter vil kunne lukke Danmarks internet & telefoni hvis han ønsker det? - men du mener det er en god ide at gøre?

Hvis jeg var lidt "konspiratorisk" ville jeg påstå at du bare ikke kan lide Mette og du prøver at gøre noget der faktisk er en god ide til en konspiration - fordi du gerne vil oppiske en stemning og du bruger nævnelsen af 5G som en undskyldning til dette.

Uagtet at netop den form for samfundssplittelse vil gøre det sværere at få sikret at Dansk kritisk infrastruktur aldrig igen sælges til ukendte udlændinge... Indirekte kæmper du altså for at dansk infrastruktur fortsat skal sælges til udlandet. Såeh det er vidst tættere på at du er ude i "landsskadelig virksomhed" end Mette er på "magtmisbrug" ? 

Med venlig hilsen

Ieet

Redigeret af Ieet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...