Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Er valget virkelig mellem corona og fascisme?

Recommended Posts

Ieet
For 12 timer siden, Lucianone skrev:

Men Donald Trump har masser af gange talt om DEEP STATE, så det tyder på, at selv den amerikanske præsident tilkendegiver, at der er en eller anden stat i staten (aka skyggeregering), som styrer det hele bag tæppet.

Hej Lucianone,

Du er Trump taget så mange gange i urigtigheder at det næppe er et troværdigheds stempel at han siger noget.

I øvrigt mener han ikke en "skyggeregering", men tror at alle der er imod ham samarbejder.

https://time.com/4692178/donald-trump-deep-state-breitbart-barack-obama/

De midlertidige frihedsbegrænsninger er - Midlertidige. Og der er ingen som vil acceptere hvis de bliver forsøgt gjort permanente.

Jeg tænker nu tilbage på da Sverige gjorde det lovligt at få en RFID chip indopereret for dem som selv ønskede det... og venter stadig på nogen tegn på at vi alle skal tvinges til at blive microchippet.

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 8 minutter siden, Ieet skrev:

De midlertidige frihedsbegrænsninger er - Midlertidige. Og der er ingen som vil acceptere hvis de bliver forsøgt gjort permanente.

Med venlig hilsen

Ieet

Hej Leet

Det er der desværre ikke tradition for. Jeg sætter 10 stegte sild på, at vi kommer til at se en glidning af disse regler ind i anden lovgivning. Det skete seneste med terrorlovene, som inspirerede til knivlov, ransagninger uden mistanke og dommerkendelse, visitationszoner, overvågning med ansigtsgenkendelse, øget antal overvågningskameraer, nummerpladescannere, ulovlig logning, begrænsning i ytringsfriheden  .... etc. etc. etc.

Det er trist, at så mange ikke forstår hvad frihed faktisk er!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ieet
For 6 timer siden, Cementdebil skrev:

Det skete seneste med terrorlovene, som inspirerede til knivlov, ransagninger uden mistanke og dommerkendelse, visitationszoner, overvågning med ansigtsgenkendelse, øget antal overvågningskameraer, nummerpladescannere, ulovlig logning, begrænsning i ytringsfriheden  .... etc. etc. etc.

Hej Cement,

Mest relevant er det; Den nye lovgivning er allerede blevet bestemt at automatisk udløbe om et år. INGEN af de eksempler du kommer med snakkede man om at fjerne igen - selvom visitiations zonerne regelmæssigt skulle gen-overvejes placeringen af. Mener du Blågårds plads ikke skal have en visitations zone stadig med den bandekonflikt der stadig er der og skyderier?

Øh! Visitationszoner, Knivloven og Ransage zonerne blev indført på grund af Bandekonflikter som stadig i nogle områder giver skyderrier i gaderne regelmæssigt. Hvis du mener noget er galt med den lovgivning så kan vi godt snakke om det, men det har jo intet at gøre med hverken corona eller "glidebane lovgivning".

Overvågning med ansigtsgenkendelse & Nummerplade scannere er så vidt jeg husker blevet indført af politiet selv og uden nogen form for lovgivnings accept.
Så hvorfor bruger du det som argument for "glidebane lovgivning" ?
https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/dansk-politi-har-taget-omstridt-teknologi-i-brug/7204752

"Ulovlig logning" ? Jeg er ikke sikker på hvad du mener, men hvis du mener Teleselskabernes logning af internet trafik så sker det hovedsageligt fordi man vil kunne spore børne-misbrugere. Det blev indført efter det kom frem at man kunne bestille live streaming online, af overgreb imod børn.

Og begrænsning af ytringsfriheden? Jeg kan ikke huske vi har fået nogen ny lovgivning der.

Så terror-lovgivningen er blevet indført på grund af et konkret problem. Og langt de fleste danskere står bag den. Hvilken del af den mener du er udemokratisk?

Uanset - så må du lige fortælle hvorfor ovenstående mange lovgivninger der intet har at gøre med terror lovgivningen er en glidebane fra den?

Med venlig hilsen

Ieet

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
modpol
On 30.3.2020 at 16:45, ThomasSneum skrev:

Imens er nogle glade for en kompetent regering som handler - og alt hvad er muligt for at dæmme denne virus spredning. 

De midlertidige indskrænkninger vi oplever, er netop det... midlertidige. Og det overlever vores demokrati givet, uden de store problemer.

Følg retningslinjerne og hold jer sunde og raske. 🙏

For ikke at tale om at de tal vi ser skylde at der er næsten global nedlukning. Ellers ville vi se helt andre dødstal på nuværende tidspunket, men det kræver jo indsigt at forstår.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 13 minutter siden, modpol skrev:

For ikke at tale om at de tal vi ser skylde at der er næsten global nedlukning. Ellers ville vi se helt andre dødstal på nuværende tidspunket, men det kræver jo indsigt at forstår.

Og glem ikke at de normale influenza dødstal fortsætter med at være der oveni.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
dna
On 30.3.2020 at 16:45, ThomasSneum skrev:

Imens er nogle glade for en kompetent regering som handler - og alt hvad er muligt for at dæmme denne virus spredning. 

De midlertidige indskrænkninger vi oplever, er netop det... midlertidige. Og det overlever vores demokrati givet, uden de store problemer.

Følg retningslinjerne og hold jer sunde og raske. 🙏

Det er set mange gange i historien at regeringer handler på kriser eller at store dele af befolkningen faktisk er glade for handlinger til et vist punkt. Senere viser det sig så at blive til et totalitært styre.

Jeg siger ikke at det kommer til at ske nu med denne regering (indtil videre synes jeg faktisk at de har gjort det ok selv om jeg er borgerlig), men jeg kan godt frygte at ikke alt bliver rullet tilbage eller at der næste gang med en krise hurtigt bliver skåret ned på vores frihedsrettigheder.

Vores frihed er i den grad under pres og har været det i flere år og COVID-19 kan sagtens vise sig at sætte frihed under endnu mere pres og ikke bare midlertidigt.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 3 timer siden, dna skrev:

Det er set mange gange i historien at regeringer handler på kriser eller at store dele af befolkningen faktisk er glade for handlinger til et vist punkt. Senere viser det sig så at blive til et totalitært styre.

Jeg siger ikke at det kommer til at ske nu med denne regering (indtil videre synes jeg faktisk at de har gjort det ok selv om jeg er borgerlig), men jeg kan godt frygte at ikke alt bliver rullet tilbage eller at der næste gang med en krise hurtigt bliver skåret ned på vores frihedsrettigheder.

Vores frihed er i den grad under pres og har været det i flere år og COVID-19 kan sagtens vise sig at sætte frihed under endnu mere pres og ikke bare midlertidigt.

Endelig lidt klarsyn 🙏

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
For 4 timer siden, Jojojo skrev:

Og glem ikke at de normale influenza dødstal fortsætter med at være der oveni.

Det gør de faktisk ikke - for tiltagene virker såmænd også på den statistik 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jojojo
For 1 minut siden, Cementdebil skrev:

Det gør de faktisk ikke - for tiltagene virker såmænd også på den statistik 😉

Vil dette sige at influenza dødstal er stoppede, eller læser jeg dette forkert 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Lige nu, Jojojo skrev:

Vil dette sige at influenza dødstal er stoppede, eller læser jeg dette forkert 

Nej ikke fuldstændig - men du skrev "de normale influenzatal" - og de er også på et meget lavere niveau. Jeg kender ikke de præcise tal - men det er ret naturligt - et virus kan jo ikke se forskel på "hvem" tiltagene (berøvelsen af vores frihedsrettigheder, den øgede håndhygiejnen og afstand mellem os) er rettet mod. faktisk bør influenza smitte bremse endnu mere op end Corona - det skyldes en meget lavere incubationstid (2-3 dage) mod Coronas ca. 11,5 dage i gennemsnit.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...