Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
Karl2020

Er valget virkelig mellem corona og fascisme?

Recommended Posts

Cementdebil
For 41 minutter siden, Jojojo skrev:

Det har du ret ind, men i alle os omringende lande findes et hav af forskelligt ledede regeringer, uden at Covid19 er bekymret

Men hvert land har forskellige "forudsætninger og vilkår". Man kan ikke sammenligne direkte med eksempelvis Spanien og Italien.

God hygiejne adfærd, isolering af udsatte, afstand til hinanden kunne sandsynligvis have været tilstrækkeligt. Husk nu at det ikke er alle, der er i risikogruppen  - men at afstand til syge og sårbare er helt afgørende.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 3 timer siden, ThomasSneum skrev:

Imens er nogle glade for en kompetent regering som handler - og alt hvad er muligt for at dæmme denne virus spredning. 

De midlertidige indskrænkninger vi oplever, er netop det... midlertidige. Og det overlever vores demokrati givet, uden de store problemer.

Følg retningslinjerne og hold jer sunde og raske. 🙏

Problemet er, at Deep State allerede er klar til at tage næste skridt. Og de vil IKKE blive midlertidige, men permanente.

Der tales allerede om i kølvandet på Corona´en at afskaffe kontanter totalt. I USA taler de om digital Dollar. Og også i Kina er der alvorlige planer om at afskaffe kontanter. Snart bliver det globalt.

Og Bill Gates er langt fremme med sin løsning på Corona´en, nemlig at udstyre os alle med en microchip. Google selv ID2020 og Bill Gates microchip.

Jeg lavede en kort video forleden, hvor jeg udstiller de her planer. Planerne har været undervejs i mange år og blev allerede i 2006 afsløret i et interview med den tidligere, nu afdøde Hollywood-filminstruktør Aaron Russo. De første par minutter af videoen afslører Russo planerne. Og vi kan se, at de planer er dem, som Deep State er ved at føre ud livet nu i kølvandet på Corona´en. Igen bruger Deep State en krise til at forandre verden, ligesom de gjorde i 2001 med deres Falske Flag "911". Order ouf of Chaos:

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum

Vi er ikke i nærheden af Ungarske tilstande og verden er ikke styret af illiuminatis ..men så har vi da noget at skrive om. :)

• Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 5 minutter siden, ThomasSneum skrev:

Vi er ikke i nærheden af Ungarske tilstande og verden er ikke styret af illiuminatis ..men så har vi da noget at skrive om. :)

Det med Ungarn vil jeg ikke kommentere, da det ikke var min påstand.

Med hensyn til Illuminati så burde vi vel tage den diskussion i en anden tråd en dag, fordi det er jo kompliceret.

Men Donald Trump har masser af gange talt om DEEP STATE, så det tyder på, at selv den amerikanske præsident tilkendegiver, at der er en eller anden stat i staten (aka skyggeregering), som styrer det hele bag tæppet.

Jeg kan ikke på få linier bevise Illuminati´s eksistens, derfor foretrækker jeg at lade den ligge til en anden tråd. Jeg opretter måske én på et tidspunkt, hvor jeg kommer med indikationer for, at ILLUMINATI er REAL.

Men kort beskrevet er Illuminati bankeliten, d.v.s. familier som Rothschilds, Rockefeller (arbejdede du ikke for én af dem? - syntes jeg du skrev engang - men det KAN jo have været en joke he he) og personager som Soros, Bill Gates, Kissinger o.s.v. De er ekstremt magtfulde mænd, som IKKE er valgt politisk (bortset fra Kissinger i sin tid) og som har en uforholdsmæssigt stor magt og reelt agerer som dukkeførere for politikerne på grund af deres ekstremt store indflydelse på disse´s handlinger og beslutninger.

Jeg vil hellere spørge dig om følgende:

- hvad mener du om, hvis du en dag bliver tvunget til at blive vaccineret (imod Corona f.eks:) eller til at få en microchip i dig? Dette spørgsmål hører måske også et nyt debatoplæg til. Men det kunne være interessant at høre, hvad du og andre herinde mener om, hvis I virkeligt blev udsatte for dette? ;)

• Vred 1
  • Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
For 41 minutter siden, Cementdebil skrev:

Men hvert land har forskellige "forudsætninger og vilkår". Man kan ikke sammenligne direkte med eksempelvis Spanien og Italien.

God hygiejne adfærd, isolering af udsatte, afstand til hinanden kunne sandsynligvis have været tilstrækkeligt. Husk nu at det ikke er alle, der er i risikogruppen  - men at afstand til syge og sårbare er helt afgørende.

Ja, nede sydpå har de nogle bestemte levevilkår, som er markant anderledes end vore egne og som medvirker til at smittespredning sker hurtigere. Bare gå ind på Google Earth og zoom ind på italienske byer. De bor jo som sild i en tønde i italienske byer! Meget smalle gader og meget tætte bebyggelser. Hvor flere generationer ofte lever under samme tag.

I Sverige har vi indtil videre (7,9,13) ikke set nævneværdigt større smittespredning end i Danmark, selvom de har haft mindre strenge restriktioner. Jeg kan naturligvis ikke garantere, at det vil fortsætte. Men indtil videre, ligger de ikke specielt dårligere end Danmark. Og derudover har de skadet deres økonomi og virksomheder mindre. Men kun tiden vil vise, hvem der har haft ret. Jeg er selv for den svenske model.

Jeg medgiver dog, at i et land som Italien, hvor der er nogle andre levevilkår, kan det give bedre mening med strenge restriktioner. Men det er ikke ensbetydende med, at de bare kan overføres til Danmark med samme effekt. Og i øvrigt har vi slet ikke set nogen positiv effekt endnu i Italien. Så spørgsmålet er, om deres strenge restriktioner overhovedet har virket?!

Jeg kan godt argumentere for, hvorfor jeg ikke tror, at så strenge restriktioner nødvendigvis virker. Det gør jeg kort med tre punkter:

1. Folk bor tæt i Italien og tit mange under samme tag. Så tvinger man dem til at være hjemme i ugevis, kommer de ikke ud og får frisk luft, men tvinges til at bo i usunde meget tætte omgivelser.

2. Folk har brug for D-vitamin gennem solen for at opbygge deres immunforsvar. Når staten forhindrer folk i at gå ud, så får de lavt niveau af D-vitamin og deres immunforsvar nedbrydes. Og de bliver mere modtagelige for sygdom.

3. Jeg tror mere på gulerod end på pisk. Jeg kan bedre lide at man opfordrer folk til at samarbejde og til sund fornuft fremfor forbud. Forbud gør bare folk stædige og så vil nogle bevidst bryde reglerne fordi de er Rasmus Modsat-typer. Derudover er det nemmere at overholde disse tiltag, hvis man ikke gør dem alt for stramme. Totalt udgangsforbud er umuligt for mange at overholde. Inklusive mig selv. Jeg ville ikke kunne holde det ud.

• Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lucianone
Skrevet (redigeret)
For 1 time siden, ThomasSneum skrev:

Well..Jeg gemmer kritikken til det rent faktisk sker.

He he, paradokset er bare, at når det ER sket, har du mistet så meget frihed, at du kan blive anholdt bare for at kritisere regeringen/magthaverne.

Det er derfor folk som jeg udstiller de her ting, FØR de sker og FØR, vi er sikre på, at det VIL ske. Det er ud fra devisen, at det er bedre at forebygge end at helbrede. Derfor udstiller jeg selv hellere de her ting én gang for meget end én gang for lidt. Betragt det som et forsøg på at holde magthaverne lidt i ørerne på....

Hvis folk nu havde udstillet og bekæmpet Hitler, før han fik totalitær kontrol, var han jo blevet bremset i opløbet. Men fordi folk ventede, var det til sidst for sent at udstille ham.

Det er også for sent at udstille microchippen, hvis jeg skal vente til, at de HAR tvunget den ind i mig....fordi så sidder jeg i deres fælde og de kan slå mig ihjel ved at skrive de her ting. Fordi den dag det sker, at vi bliver microchippet, der vil vi allerede være midt i Orwell´s 1984.

Redigeret af Lucianone
  • Synes godt om 1
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 25 minutter siden, Lucianone skrev:

Det med Ungarn vil jeg ikke kommentere, da det ikke var min påstand.

Med hensyn til Illuminati så burde vi vel tage den diskussion i en anden tråd en dag, fordi det er jo kompliceret.

Men Donald Trump har masser af gange talt om DEEP STATE, så det tyder på, at selv den amerikanske præsident tilkendegiver, at der er en eller anden stat i staten (aka skyggeregering), som styrer det hele bag tæppet.

Jeg kan ikke på få linier bevise Illuminati´s eksistens, derfor foretrækker jeg at lade den ligge til en anden tråd. Jeg opretter måske én på et tidspunkt, hvor jeg kommer med indikationer for, at ILLUMINATI er REAL.

Men kort beskrevet er Illuminati bankeliten, d.v.s. familier som Rothschilds, Rockefeller (arbejdede du ikke for én af dem? - syntes jeg du skrev engang - men det KAN jo have været en joke he he) og personager som Soros, Bill Gates, Kissinger o.s.v. De er ekstremt magtfulde mænd, som IKKE er valgt politisk (bortset fra Kissinger i sin tid) og som har en uforholdsmæssigt stor magt og reelt agerer som dukkeførere for politikerne på grund af deres ekstremt store indflydelse på disse´s handlinger og beslutninger.

Jeg vil hellere spørge dig om følgende:

- hvad mener du om, hvis du en dag bliver tvunget til at blive vaccineret (imod Corona f.eks:) eller til at få en microchip i dig? Dette spørgsmål hører måske også et nyt debatoplæg til. Men det kunne være interessant at høre, hvad du og andre herinde mener om, hvis I virkeligt blev udsatte for dette? ;)

Jeg har nu heller ikke meget grund til at tro på Trump... overhovedet.

Og til dit spørgsmål...det kommet ikke til at ske.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
1 time siden, ThomasSneum skrev:

Det har jeg heller ikke påstået - men det starter et sted - deraf min påstand om glidning - eller anerkender du ikke at det foregår?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ThomasSneum
For 13 minutter siden, Cementdebil skrev:

Det har jeg heller ikke påstået - men det starter et sted - deraf min påstand om glidning - eller anerkender du ikke at det foregår?

Jeg høre ingen tale om en vedvarende indskrænket demokratisk ret. Altså .. måske bortset fra et par debattører. :)

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Cementdebil
Lige nu, ThomasSneum skrev:

Jeg høre ingen tale om en vedvarende indskrænket demokratisk ret. Altså .. måske bortset fra et par debattører. :)

Det var vel ikke helt det jeg spurgte dig om 😉

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...