Jump to content
Velkommen til Jubii Debat
snoozz

Skal DSB og Arriva lukke?

Recommended Posts

snoozz

- Og andre lokale jernbaner og bus-selskaber?

Selvom jeg sommetider benytter dem (måske 2-3 gange pr år) så er jeg tæt på at sige ja.

Min grund er at de i i al fald 20 år (og sikkert mere) har taget billetpriser, som faktisk gør det dyrere end at køre i sin egen bil.

Hvis de så virkeligt ikke kan klare sig i nogle få uger med Corona fordi passager-antallet er 85% lavere end normalt....

De må sgu have sparet en hel del milliarder op på de 20 + år !

Så de skal holde op med at pive, og køre, også selvom det giver underskud i en periode. ELLER lukke !

Der findes jo heldigvis alternativer til os syge (flextaxa, egen bil, ambulance/sygetransport/cykel/scooter, eller hvad der nu er mest relevant.

• Haha 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 47 minutter siden, snoozz skrev:

- Og andre lokale jernbaner og bus-selskaber?

Selvom jeg sommetider benytter dem (måske 2-3 gange pr år) så er jeg tæt på at sige ja.

Min grund er at de i i al fald 20 år (og sikkert mere) har taget billetpriser, som faktisk gør det dyrere end at køre i sin egen bil.

Hvis de så virkeligt ikke kan klare sig i nogle få uger med Corona fordi passager-antallet er 85% lavere end normalt....

De må sgu have sparet en hel del milliarder op på de 20 + år !

Så de skal holde op med at pive, og køre, også selvom det giver underskud i en periode. ELLER lukke !

Der findes jo heldigvis alternativer til os syge (flextaxa, egen bil, ambulance/sygetransport/cykel/scooter, eller hvad der nu er mest relevant.

Har du ikke glemt og få med i dine "overvejelser", om der er plads og parkeringspladser nok på de Danske veje og stræder hvis alt kollektiv trafik pludselig blev lukket ?

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Nu har jeg altid boet uden for "storbyer" med betalings-parkering.

Så jo det skal jo også tænkes med ind. Hvis man altså bor sådan et sted.

Men så ville jeg nok overveje at flytte ud på landet hvor man kan parkere hjemme hos sig selv uden at skulle betale for det. !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, snoozz skrev:

Nu har jeg altid boet uden for "storbyer" med betalings-parkering.

Så jo det skal jo også tænkes med ind. Hvis man altså bor sådan et sted.

Men så ville jeg nok overveje at flytte ud på landet hvor man kan parkere hjemme hos sig selv uden at skulle betale for det. !

Nå, heellltttt ude på landet nu!  Så mangler du jo og få indtænkt hvordan du så skal kunne komme ind til staden og klare dine ærinder der!

Måske du først burde begynde og spare op til dytten, samt finde et forsikringsselskab hvor du har råd til at betale bilforsikringen inden du helt vil slagte kollektiv trafik.    😉

Hilsen Mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Terence
For 20 timer siden, Bare mig. skrev:

Nå, heellltttt ude på landet nu!  Så mangler du jo og få indtænkt hvordan du så skal kunne komme ind til staden og klare dine ærinder der!

Måske du først burde begynde og spare op til dytten, samt finde et forsikringsselskab hvor du har råd til at betale bilforsikringen inden du helt vil slagte kollektiv trafik.    😉

Hilsen Mig.

Mon ikke han skulle starte med at få kørekort først.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare mig.
For 1 time siden, Terence skrev:

Mon ikke han skulle starte med at få kørekort først.

ShhhH, nu er du for ond.   🤔

Hilsen Mig.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
snoozz

Jeg har ingen ærinder "På staden" - eller nogen andre storbyer - i al fald næsten aldrig. Og hvis jeg har bruger jeg Flextrafik, så er det ikke mit problem om der er en parkeringsplads eller ej ;)

Jeg har skam allerede sparet 50.000 kr op. Skulle man vel nok kunne få et kørekort og en ældre øse for ;) problemet er at der er 8 år til jeg kan tage det kørekort ;) (og det er ikke fordi jeg kun er 10 år PT ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret dig som bruger eller log ind for at deltage i debatten.

Du skal have en profil for at kunne kommentere...

Opret ny bruger

Opret dig på Danmarks største Debat site - det er nemt!

Opret ny bruger

Log ind

Har du allerede oprettet en bruger? Log ind her.

Log ind

• Opret ny...